Peugeot vysvetľuje, akými testmi prechádzajú batérie pred montážou do vozidla (aj v SR)

2

Automobilka Peugeot v skratke prezradila, akým procesom prechádzajú batérie v rámci špecializovanej montáže do vozidiel. Vrátane ich testovania. Závod v Trnave je pritom jedným z piatich, ktoré majú špecializovanú batériovú dielňu.

Peugeot uvádza, že batériám pre svoje vozidlá, ako aj výberu technikov, ktorí s nimi pracujú, venujú špeciálnu pozornosť. A to z hľadiska montáže a testovania, resp. starostlivého výberu ľudských zdrojov, ktoré prechádzajú rozsiahlym školením.

Peugeot montuje batérie len v rámci 5 závodov. Po 2 nájdeme v Španielsku a Francúzsku. No a ten piaty sa nachádza na Slovensku, presnejšie v Trnave. V týchto továrňach neprebieha len montáž batérií v rámci samotných automobilov, ale aj montáž batériových packov. A to na úrovni batériových modulov (tie pozostávajú z batériových článkov a príslušných komponentov).

Doba montáže a testy kvality

Montáž batérie s kapacitou 50 kWh trvá 60 min a montáž 75-kWh batérie 90 min. A predtým ako sa batérie namontujú do vozidiel, musia samozrejme prejsť testmi kvality. Na základe nich potom môže výrobca poskytnúť na batérie záruku 8 rokov alebo 160 000 km, pričom garantuje minimálnu kapacitu 70 % z pôvodnej kapacity novej batérie. Čo sa týka samotného procesu testovania batérie, ten trvá 15 min a pozostáva z týchto základných krokov:

  • Prvý simulačný test, ktorým sa overuje správne fungovanie batérie po zmontovaní.
  • Výkonnostný test, ktorým sa simuluje fungovanie pri plnom výkone.
  • Test tesnosti, kedy je batéria natlakovaná tak, aby bolo možné sledovať prípadné úniky. Správne utesnenie pritom bráni prieniku vody a nečistôt do vnútra batériových článkov, čím sa predchádza zhoršovaniu výkonu a životnosti vplyvom vonkajších faktorov.
elektromobil baterie montaz peugeot testy procesy

Zdroj: Peugeot

Peugeot tiež uvádza, že v tomto roku by mali dosiahnuť montážnu kapacitu 10 000 batérií mesačne v prípade osobných automobilov a 7 000 batérií mesačne v prípade úžitkových vozidiel. A v horizonte najbližších rokov chcú Francúzi montovať väčšie či menšie batérie do každého svojho vozidla, keďže do roku 2025 plánujú elektrifikovať celé svoje portfólio.

Zdroj: Peugeot

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Na Slovensku by sa mohli vyrábať batériové „superčlánky“ s technológiou solid-state
Slovenská továreň Volva bude používať technológiu „megacastingu“ ako Tesla
Peugeot chystá elektrický model 308 s dojazdom okolo 400 km. Čo ešte vieme?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Veľa sa píše o typoch batérií, ich kapacite, životnosti a kto aké batérie montuje do svojich BEV. O problémoch pri ich výrobe už nie. Tá však môže priniesť dosť vážnych starostí, ako má napr. aj TESLA s typom 4680, ktoré stále rieši.

Pridajte komentár