Americký elektromobilový startup Rivian považujú niektorí za druhú Teslu. Pozornosť si vyslúžil najmä vďaka svojim prvým modelom R1T a R1S, ktoré prídu na trh s extrémnymi parametrami a praktickými „vychytávkami“ . Ponúknu pritom najväčšie batérie v rámci osobných e-áut. Tesla by však mala časom ponúknuť viac, aj keď v rámci svojich bežných vozidiel nepotrebuje batérie s rekordnými kapacitami.
Elektromobily Rivian R1T (pickup) a R1S (SUV) pôjdu do výroby budúci rok, a to v 3 verziách, ktoré sa líšia aj kapacitou batérie. Na výber bude pritom 105, 135 a 180 kWh variant. Tzn., že už základná batéria má väčšiu kapacitu ako najväčšia batéria v elektromobiloch Tesla (100 kWh).
Ale čo dojazd?
Kapacita však nie je všetko, keďže ďaleko podstatnejší je dojazd vozidla. Elektromobily Rivian pritom ponúknu 370/386 km, 480/499 km, resp. 640/660 km na jedno nabitie. A to podľa realistického cyklu EPA. O niečo ľahšia Tesla Model X (nová verzia Long Range – Raven) pritom dokáže dostať zo svojej 100 kWh batérie dojazd 523 km (EPA).
Je tak jasné, že SUV Tesla je podstatne efektívnejším elektromobilom, pričom výborná efektivita je príznačná aj pre ďalšie modely značky. Z tohto dôvodu preto nepotrebujú kapacitne „rekordné“ batérie. Napriek tomu Tesla zrejme prekoná Rivian. Konkrétne chystaný model Roadster 2.
Jeho prototyp bol predstavený dávno pred prototypmi Rivian R1T a R1S, pričom Tesla sľúbila, že sériová verzia ponúkne až 200 kWh batériu, ktorá zabezpečí nevídaný dojazd 1 000 km. Elon Musk dokonca neskôr naznačil, že ten by mohol byť nakoniec ešte vyšší.
V hre aj Tesla Pickup
Sme tiež zvedaví, ako na tom bude po stránke batérie pripravovaný pickup od Tesly. Veď má ponúknuť dojazd 640 – 800 km (viacero verzií). Takže tento nový elektromobil, ktorý bude predstavený tento rok, bude ďalším adeptom na „batériového rekordéra“.
V konečnom dôsledku je však v tomto smere najpodstatnejšie racionálne vyváženie kapacity batérie a dojazdu, a to tak, aby bola zabezpečená využiteľnosť konkrétnych elektrických modelov a čo najnižšie výrobné náklady.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
V elektromobiloch Tesla by sa mohli objaviť prevratné li-metal batérie
Elektromobil od Rivianu môže byť vybavený „kuchynskou linkou“
V Lučenci bude prebiehať vývoj novej generácie batérií pre elektromobily
Jeden komentár
Rivian zatiaľ zlyháva na batériách, Na 50.000$ auto so 105 kWh batériou je 370 km dojazd je veľmi málo (Nová Tesla S a X so 100kWh dá vyše 620km na 100kWh).
Už len Hyundai KONA alebo Kia e-Niro, j dá na 64 kWh dojazd 470km.