Tesla Model 3 v službách autoškoly vyvracia mýty o elektromobiloch

5

Elektromobily prenikajú do všetkých sfér súvisiacich s mobilitou a autoškoly nie sú výnimkou. To pritom pomáha účinne bojovať s mýtami, ktoré ich obklopujú. Dôkazom je aj Tesla Model 3 v službách jednej nemeckej autoškoly.

Ove Kröger z Youtube kanála T&T Emobility vyspovedal inštruktora autoškoly Alexandra Erlera, ktorý jazdí na elektromobile Tesla Model 3, píše portál Teslarati. Nemecký inštruktor bol pritom spočiatku voči tomuto vozidlu skeptický, 10-mesačné pôsobenie v službách autoškoly však nepresvedčilo len jeho, ale aj študentov a ich rodičov.

Podľa Krögera je Tesla Model 3, ktorá za spomínaných 10 mesiacov najazdila 28 000 km, pozoruhodné auto a dodal, že už iné nechce. Spomenul pritom niekoľko výhod. Vrátane ticha v kabíne, vďaka ktorému prebieha výučba jednoduchšie.

Nemecký inštruktor tiež uviedol, že nadšení z vozidla sú aj študenti. Mnohí klienti autoškoly pritom vyslovene požadujú výučbu v Tesle Model 3 alebo ďalšom elektromobile, ktorý má autoškola k dispozícii, Renaulte Zoe. A nadšení sú aj rodičia žiakov.

Ich nadšenie pritom rastie, a to z dôvodu, že dostávajú informácie o používaní elektromobilu z prvej ruky, ktoré vedie k „boreniu“ súvisiacich mýtov. Napríklad ohľadom dojazdu a názoru, že elektromobil sa vybije po prejdení niekoľkých blokov. Ďalšie vyvrátené mýty sa týkajú nabíjania, o ktorom mali niektorí predstavu, že môže trvať dni.

Aj ekonomické prínosy

V súvislosti s borením mýtov o elektromobiloch a službami, v rámci ktorých najazdia nadštandardnú porciu kilometrov, dodávame, že elektromobily môžu byť aj ekonomickým prínosom. Napriek tomu, že ich obstarávacia cena je vo všeobecnosti vyššia ako v prípade porovnateľných spaľovákov.

V rámci celkových nákladov na vlastníctvo sa totiž pri vyšších nájazdoch situácia obracia. A to vďaka podstatne nižším prevádzkovým a servisným nákladom. Dôkazom sú nielen súvisiace štúdie, ale napríklad aj to, že mnohé taxi služby a iné mobilitné služby typu Uber postupne prechádzajú k plne elektrickým automobilom. Ich prevádzkovatelia si pritom určite vedia dobre spočítať, čo sa im oplatí.

Zdroj titulnej fotografie: T&T Emobility, Ove Kröger/Youtube

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Taxi služba kupuje 50 Tesiel, aby ušetrila na prevádzkových nákladoch
Za „falošnou“ štúdiou o emisnej stope elektromobilov stojí Aston Martin a ďalší
Oplatia sa elektromobily „taxi“ službám? | Štúdia T&E

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

    • Na Slovensku taktiež ak človek robí autoškolu v automate, dostane vodičák len na automat. Manuál riadiť nemôže. Podobne to zrejme bude s EV.

  1. A aky je rozdiel v jazde EV a ICE/AT? ja som nezbadal ziadny podstatny. Nabijat a tankovat ich hadam ucia oboje. A pravdepodobne absolvuju jazdne hodiny na EV aj ICE. Podobne ako ked som robil vodicak na nakladak mali sme par jazd aj na traktore. 🙂

  2. Mimochodom, koľkí vodiči jazdiaci v spakovakoch sa od svojej autoškoly, ktorú robili pred 20rokmi stále nenaučili správne používať prevodovku?
    Bez urážky 50% mojich priateľov (a to vôbec nevymedzujem, či ide o mužov, alebo ženy) nevedia správne radiť stupne podľa požadovaného výkonu, pri jazde do kopca, či z neho, alebo využívať jednoducho zotrvačnosť.
    Donedávna som bol zástancom manuálu, ale pochopil som, že pre ľudí to je jednoducho príliš zložité a nechcú sa zaujímať o to, ako ich auto funguje. Oni sa chcú jednoducho dopraviť z A do B bez toho, aby museli premýšľať o tom, či si ničia auto, alebo prírodu.
    Takže mi len ostalo veľmi ľúto, že som sa v článku dozvedel, že nejde o slovenskú autoškolu.
    A verím, že aj u nás už jazdí zopár EV v autoškolach.

    • Mne sa stalo, ze ked som nabijal pri McD prisiel za mnou chlapik s burgrom z autoskoly a pytal sa ma otazky o elektricke, po vyse polhodinovej debatke odchadzal s vaznym chrobakom v hlave o nasadeni BEV v jeho autoskole. 🙂
      Ak ludia spravia vodicak na elektricke, spalovak ani nebudu chciet. Na mieste EU by som dal autoskolam zvlastnu dotaciu ak chcu ludi presvedcit na elektromobilitu. Okrem toho su to auta co prevazne najazdia km v meste a okoli a chlapik spominal tusim denny najazd cca 300km ak si dobre pamatam, tak by to malo efekt na ovzdusie v mestach a ich okoli.

Pridajte komentár