23 „naj“ elektromobilov, ktoré prídu na trh v najbližšom období

1

Ak uvažuje o kúpe elektromobilu, určite sa oplatí vedieť nielen to, aké modely sú aktuálne dostupné na trhu, ale aj akých noviniek sa dočkáme v najbližšom období (2019/2020). Vybrali sme pritom len tie „najcivilnejšie“, ktoré už boli predstavené alebo zaznamenané, a to minimálne v koncepčnej podobe či ako prototyp, pričom by mali byť dostupné aj na Slovensku.

Audi e-tron Q4

Audi e-tron Q4 je SUV strednej triedy, ktoré bude postavené na koncernovej platforme MEB (VW). Dojazd: 450+ km (WLTP). Dostupnosť: 2020/2021. Viac…

audi q4 e-tron

Audi Q4 e-tron. Zdroj: Audi

BMW iX3

SUV strednej triedy BMW iX3 vychádza z konvenčného modelu X3. Dojazd: 400+ km (WLTP). Dostupnosť: 2020. Viac…

bmw ix3

Zdroj: BMW

Ford Mach E

Elektrický crossover strednej triedy Ford Mach E, ktorý chce podľa slov výrobcu konkurovať Tesle Model Y. Po dizajnovej stránke má vychádzať zo športového modelu Mustang. Jeho názov ešte nebol potvrdený. Dojazd: 600 km (WLTP). Dostupnosť: 2020. Viac… P.S.: Pozabudli sme na to, že model doteraz nebol predstavený ani v koncepčnej podobe. Mazať ho však nebudeme… 🙂

ford elektromobil suv

Teaser na chystané elektrické SUV Ford. Zdroj: Darren Palmer

Hyundai Ioniq Electric 2020

Liftback nižšej strednej triedy Hyundai Ioniq Electric sa dočkal zaujímavého faceliftu, ktorý prinesie okrem iného väčšiu batériu a dojazd. Dojazd: 294 km (WLTP). Dostupnosť: september 2019. Viac…

hyundai ioniq electric 2020

Zdroj: Hyundai

Honda e

Malý mestský hatchback Honda e bude prvým elektromobilom japonskej značky, ktorý bude dostupný v Európe. Prinesie napríklad dojazd cez 200 km a zaujímavý dizajn. Dostupnosť: Začiatkom roka 2020. Viac…

honda e prototype

Zdroj: Honda

Kia e-Niro, Kia e-Soul

Kia e-Niro je crossover nižšej strednej triedy, ktorý bude dostupný v dvoch variantoch. A to s 39 a 64 kWh batériou. Dojazd: 288 a 458 km (WLTP). Dostupnosť: 2019. Viac… Kia e-Soul sa od modelu e-Niro podstatnejšie líši len svojou veľkosťou a dizajnom. Dojazd: 277 a 452 km (WLTP). Dostupnosť: 2019. Viac…

Mercedes-Benz EQC

Mercedes-Benz EQC je SUV strednej triedy, rovnako ako konvenčný model GLC. Ide o prvým elektromobil z rodiny EQ. Dojazd: 416 km (WLTP). Dostupnosť: 2019/2020. Viac…

mercedes-benz eqc specifikacie

Zdroj: Daimler

MINI Cooper SE

MINI Cooper SE je plne elektrickou verziou známeho športovo ladeného hatchbacku mestských rozmerov. Značnú časť svoje techniky si pritom prepožičiava z koncernového modelu BMW i3. Odhadovaný dojazd: 330 km (NEDC). Dostupnosť: Začiatok roka 2020. Viac…

mini cooper se

Zdroj: autoexpress.co.uk

Opel Corsa-e

Opel Corsa-e je hatchback segmentu B, ktorý bol postavený na koncernovej platforme e-CMP (PSA). Dojazd: 330 km (WLTP). Dostupnosť: 2020. Viac…

opel corsa-e

Zdroj: Opel

Peugeot e-208, Peugeot e-2008

Hatchback segmentu B, Peugeot e-208, sa už vyrába v trnavskom závode koncernu PSA. Na jeho príchod na trh si však ešte schvíľu počkáme. Dojazd: 340 km (WLTP). Dostupnosť: 2019/2020. Viac… Peugeot e-2008 je väčšou SUV verziu modelu e-208, pričom má rovnakú techniku. Dojazd: 310 km (WLTP). Dostupnosť: 2020. Viac…

Polestar 2

Elektrická podznačka Volva sa netají tým, že chce svojím sedanom Polestar 2 konkurovať Tesle Model 3. Ide však o menšie auto. Dojazd: 500 km (jedna z verzií). Dostupnosť: 2020. Viac…

polestar 2

Polestar 2. Zdroj: Polestar

Porsche Taycan

Športovo ladený sedan vyššej triedy Porsche Taycan bude vyzývateľom Tesly Model S. Jeho najsilnejšou stránkou by malo extrémne rýchle nabíjanie (podpora 350 kW nabíjania). Dojazd: 500 km (jeden z variantov). Dostupnosť: Začiatok roka 2020. Viac…

porsche taycan

Koncepčný model Porsche Mission E/Taycan. Zdroj: Porsche




Renault Zoe Z.E. 50

Najnovšia „generácia“ hatchbacku segmentu B, Renault Zoe, nesie dodatok Z.E. 50. Dojazd: 390 km (WLTP). Dostupnosť: 2020. Viac…

renault zoe z.e. 50

Zdroj: Renault

SEAT Mii Electric, SEAT el-Born

SEAT Mii Electric je plne elektrickou verziu najmenšieho modelu španielskej značky. Dojazd: 260 km (WLTP). Dostupnosť: začiatok roka 2020. Viac… SEAT el-Born je kompaktný hatchback postavený na koncernovej platforme MEB. Dojazd: 420 km (WLTP). Dostupnosť: 2020. Viac…

Škoda Citigoe iV, Škoda Vision iV

Škoda Citigoe iV je plne elektrickou verziou najmenšieho modelu českej značky. Dojazd: 265 km (WLTP). Dostupnosť: Január 2020. Viac… Prvým modelom od Škody, ktorý bol od začiatku vyvíjaný ako elektromobil, bude SUV strednej triedy Vision iV. Dojazd: 500 km (WLTP). Dostupnosť: 2020. Viac…

Tesla Model Y, Tesla Semi

Crossover strednej triedy Tesla Model Y bude v podstatne praktickejším variantom sedanu Tesla Model 3. Dojazd: 390 až 540 km (WLTP). Dostupnosť: 2020/2021. Viac… Elektrický ťahač triedy 8, Tesla Semi, s užitočným zaťažením 36 ton, má ponúknuť vynikajúci dojazd či prevádzkové a jazdné vlastnosti. Dojazd: 480 a 800+ km (EPA). Dostupnosť: 2020. Viac… 

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3 je kompaktný hatchback s veľkými ambíciami. Podľa VW má ísť o rovnako revolučné vozidlo, ako tomu bolo v prípade modelov Beetle a Golf. Dojazd: 330 až 550 km (WLTP). Dostupnosť: polovica roka 2020. Viac…

volkswagen id.3

Zdroj: VW

Volvo XC40

Prvým elektromobilom značky Volvo sa stane SUV nižšej strednej triedy Volvo XC40 Electric. Dojazd: nezverejnený. Dostupnosť: 2020. Viac…

volvo xc40 t5 plug-in hybrid

Zdroj: Volvo

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toyota chystá 10 elektromobilov a revolučné solid-state batérie
BMW chystá 25 nových e-áut. 12 z nich bude plne elektrických
Audi robí upgrade svojich e-mobility plánov. Ponúkne až 20 elektromobilov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Ale ale, ako sa nám tá rodinka pekne rozrastá, až taká pasia. Zatiaľ ale škoda, že Tesla Semi nemá prakticky žiadnu konkurenciu. V Nemecku (a tiež inde) vás už do veľkého mesta so starým dieslom nepustia, ale náklaďáky (rozvoz tovaru, smetiari, služby atď.) nemajú žiadne, opakujem žiadne obmedzenie. A tej nafty oni voľačo spotrebujú…

Pridajte komentár