Už sa ťažko orientuje vo všetkých tých negatívnych vyjadreniach šéfa koncernu Stellantis, Carlosa Tavaresa, na adresu elektromobility. Tie však začínajú byť čoraz viac v rozpore s plánmi a cieľmi jeho spoločnosti. Ukázalo sa tiež, že nie všetci vysoko postavení manažéri Stellantisu s ním súhlasia.
Nie je tomu až tak dávno, čo Tavares ešte ako šéf PSA povedal, že elektromobily nikto nechce. Pritom už v tom čase štatistiky ukazovali veľké medziročne nárasty predajov tohto druhu vozidiel, čo pokračovalo aj v nasledujúcom období.
Napr. Peugeot, ktorý bol vtedy súčasťou PSA a dnes patrí pod ďalší „Tavaresov“ koncern Stellantis (PSA + FCA), v roku 2019 uviedol, že boli prekvapení počtom rezervácií a predobjednávok na elektrickú verziu svojho obľúbeného modelu 208, pričom pripustili zdvojnásobenie výrobnej kapacity z pôvodných 30 000 na 60 000 ks ročne.
Tavares sa tiež často sťažuje na náklady, ktoré súvisia s elektrifikáciou. Ako informoval začiatkom roka web Autonews, označil to za „gorilu v miestnosti“. A dodal, že celkové dodatočné výrobné náklady na elektromobil sú v porovnaní so spaľovacím vozidlom o 40 až 50 % vyššie.
Toto vyhlásenie ale určite nemožno generalizovať, keďže je pravdepodobné, že táto problematika je na úrovni výrobcov áut individuálna a každý sa s týmto problémom dokáže popasovať inak. A to napr. aj v závislosti od inovácií, vertikálnej integrácie či manažérskych schopností a rozhodnutí.
Pár mesiacov po týchto Tavaresových sťažnostiach šéf výroby koncernu Stellantis Arnaud Deboeuf uviedol, že ich cieľom je do roku 2030 znížiť náklady na výrobu elektromobilov o 40 %. A to aj vďaka vlastnej výrobe niektorých dielov a tlaku na svojich dodávateľov.
Názory hlavného a európskeho šéfa sa rozchádzajú
Nedávno Electrek upozornil na zaujímavý rozpor v rámci tvrdení špičkových predstaviteľov koncernu Stellantis. Kým totiž Tavares začiatkom roka, ako informovala agentúra Reuters, uviedol, že „elektrifikácia je technológia, ktorú si vybrali politici, nie priemysel,“ šéf „divízie“ Stellantis Europe Uwe Hochschurtz v rozhovore pre Frankfurter Allgemeine Zeitung povedal, že ľudia rozhodli o tom, že koncern Stellantis sa stane čisto elektrický.
Stellantis pritom v rámci svojho strategického plánu, ktorý bol predstavený ešte v marci, chce mať do roku 2030 v v Európe už len čisto elektrické portfólio. To je min. o 5 rokov skôr, ako bude v podstate vyžadovať EÚ, nakoľko od roku 2035 bude možné na jej území predávať už len lokálne bezemisné vozidlá. A to naznačuje, že sa Stellantis pri tvorbe stratégie riadil predpokladaným vývojom na trhu a nie „politikmi“ EÚ, pretože inak by v rámci Európy nemal dôvod úplne skoncovať so spaľovacími autami pred rokom 2035.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Stellantis avizuje 28 nových elektromobilov do 2 rokov. Aké modely očakávať?
Stellantis plánuje významné zlacnenie elektromobilov. Ale v dlhdobejšom horizonte
Stellantis v spolupráci vybuduje európsku verejnú nabíjaciu sieť v 15 000 lokáciách
8 komentárov
Neviem čo v Stellantise riešia..so spaľovacími motormi ich koncernu boli vždy problémy,,teraz majú jedinečnú šancu sa tohoto bremena zbaviť,,nakoľko vyrobiť spoľahlivú elektromotor je oveľa oveľa oveľa jednoduchšie
Mať konšpirátora na čele koncernu je riziko.
Výrobcovia áut s ICE by z rôznych dôvodov sami od sebe určite postupovali s výrobou BEV oveľa pomalšie! Ten vonkajší spoločensko-politický tlak je veľmi dôležitý, aj keď občas príliš spolitizovaný! Až na batériu a jej dobíjanie je BEV vo všetkom výhodnejší. V okamžiku keď prídu 2 – 3 kapacitne výkonnejšie batérie, ako sú dnes, a nabíjanie bude rýchle a pritom „lacné a všade“ dostupné, nebude nič lepšie ako je elektroauto! Do vtedy budú súperiť rôzne trendy a názory, a to zrejme aj vo vedení koncernov! 🙂 ……..
„elektrifikácia je technológia, ktorú si vybrali politici, nie priemysel,“
Elektrifikáciu si vybral Musk, ktorý dokázal, že emobily sa dajú vyrábať so ziskom, dokonca s najväčším ziskom na svete, ostatní sa museli pridať, ak nechceli skončiť. Keby ochranu klímy pretláčali politici, tak už je dávno globálne otepľovanie vyriešené. V skutočnosti tu máme už 27. klimatickú konferenciu OSN, na ktorej politici arogantne ignorujú vedcov, takže zase sa nič nevyriešilo a otepľovanie už cca 100 rokov nepretržite pokračuje,
Pozor, pozor s tým Muskom! On, keď začínal realizovať myšlienku elektromobility, netušil čo a ako dosiahne, a ako to dopadne! Bol vlastne „elektrický kamikadze“, ktorý bol viac krát až na pokraji krachu! Neviem, či ho na tú elektromobilitu nenahovorili mimozemšťania !!! 🙂
Netušil? Veril si a dal to. Ja som nikde v príspevku netvrdil, že od začiatku vedel, ako to dopadne. Keď začínate s nejakou víziou, nemôžete presne vedieť, ako to dopadne, každý podnikateľ znáša určité riziko. Ja som napísal iba toľko, že Musk si elektrifikáciu vybral a dokázal, že emobily sa dajú vyrábať so ziskom.
Áno, netušil! To, že mal víziu elektromobility, a ako na to, neznamená, že už vtedy čo i len tušil čo, a za akých obetí nakoniec dosiahne!
P.S. Podobne ako teraz z Twitrom! Má predstavu a chcenie, ale sotva tuší, čo po čase dosiahne !!!
Áno, netušil! To, že mal víziu elektromobility, a ako na to, neznamená, že už vtedy čo i len tušil čo, a za akých obetí nakoniec dosiahne!
P.S. Podobne ako teraz s Twitrom! Má predstavu a chcenie, ale sotva tuší, čo po čase dosiahne !!!