Angela Merkelová cieli na elektromobilitu. Okrem iného chce milión nabíjačiek

13

Nemecko ako najväčší výrobca automobilov v Európe a jeden z najväčších na svete, ako aj najväčší automobilový trh na starom kontinente, môže značným spôsobom ovplyvniť rozvoj a smerovanie elektromobility. Aktuálne zverejnené ciele spolkovej kancelárky Angely Merkelovej v tejto oblasti sú pritom pozitívnym signálom.

Dnes večer bude v Nemecku po druhýkrát zasadať tzv. „Národná platforma pre mobilitu“, ktorá prepája politikov a podnikateľskú komunitu. Účastníci majú pritom okrem iného na pláne rokovania ohľadom ďalších krokov v rámci elektromobility.

Ešte pred samotným zasadaním zverejnila nemecká spolková kancelárka Angela Merkelová ciele, ktoré chce presadiť v tejto expandujúcej oblasti.  Podľa Merkelovej chce spolková vláda zabezpečiť, aby mohli ľudia zvážiť a vybrať si rôzne druhy mobility, ktoré sú priaznivé pre životné prostredie.

„Automobilový priemysel sa dramaticky mení. K dispozícii sú nové technológie pohonu, spolková vláda pritom presadzuje najmä elektrickú mobilitu. Nemecká politika však ostáva v rámci technológií otvorená, pričom vodík bude hrať osobitú úlohu,“ povedala Merkelová v rámci svojho videopodcastu.

3 kľúčové oblasti

Pokiaľ ide o budúcu konkurencieschopnosť nemeckých automobiliek, zameriava sa na 3 oblasti. Chce prediskutovať možnosti propagácie alternatívnych pohonov, najmä elektromobilitu, a to napríklad prostredníctvom zvýhodnenia ich nákupu.

Taktiež sa chce sústrediť na nabíjaciu infraštruktúru pre elektromobily, čo má podporiť dôveru v tieto vozidlá, ako aj motivovať k ich kúpe. Jej cieľom je pritom vybudovať v Nemecku milión nabíjacích staníc do roku 2030, a to aj s pomocou priemyslu.

Angela Merkelová nezabúda ani na otázku zamestnanosti v automobilovom priemysle, pričom tá sa netýka len automobiliek, ale aj ich dodávateľov. Chce diskutovať o tom, ako môžu ľudia prispieť k transformácii smerom od klasického spaľovacieho motora k elektromobilite. A to aj na úrovni vzdelávania, aby bolo možné vychovať špecialistov, ktorí zabezpečia modernú budúcnosť priaznivú pre klímu.

Nuž veríme, že nemeckej vláde sa podarí „nakopnúť“ niektorých váhavých kľúčových hráčov v rámci nemeckého automobilového priemyslu, pričom tí snáď aspoň z časti príjmu víziu a misiu spoločností ako Tesla či Volkswagen Group.

Zdroj: Ecomento

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ako motivujú európske krajiny svojich občanov k nákupu elektromobilov?
Nepál bol kedysi priekopníkom v elektromobilite. Čo sa stalo?
Elektromobily by mohli ohroziť rast slovenskej ekonomiky, ale…

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

13 komentárov

  1. Nikdy, opakujem nikdy ma „vysoká politika“ nezaujímala.
    Ale pani Merkelová ma tentoraz zaujala. A to mimoriadne!
    Skutočne držím palce!!!

  2. Stále mi vŕta hlavou štatistika.
    Vyberám z článku: “ Jej cieľom je pritom vybudovať v Nemecku milión nabíjacích staníc“. (Myslí sa tým zrejme nabíjacích bodov.)
    A teraz tá štatistika: Nemecko má 80 miliónov obyvateľov.
    Deleno milión nabíjacích staníc = 80 obyvateľov na jednu stanicu. Čo je slušné.
    A teraz si prosím predstavte, koľko obyvateľov má mesto (obec), v ktorom žijete a podeľte tento počet obyvateľov číslom 80. Toľko by podľa budúcej nemeckej štatistiky malo byť u vás nabíjacích staníc (alebo zrejme bodov).
    Dobré však?
    K tomu treba prirátať garáže a rodinné domy, čo do plánovanej štatistiky započítané nie je…

  3. A takto sa robí pozitívna politika. Myslím, že aj naši „náckovia“ s ňou budú súhlasiť. Veď hovoria že začali byť inteligentní!?

  4. O dotácie elektromobilov si výrobcovia navýšia cenu, na to by si štát mal dať pozor. A treba zdaniť produkciu CO2 a metánu a získané financie presunúť do elektromobility a bezuhlíkovej energetiky.

    • Obidve myšlienky sú výborné.
      1. To, že si výrobcovia navyšujú cenu o dotácie je síce zvrhlé, ale štát si nemá na čo dávať pozor.
      Štát totižto nie je okradnutý. Okradnutý je zákazník. O štátne dotácie. To znamená, že pozor si má dávať zákazník.
      Treba o tom písať, písať a informovať aj rôznymi inými spôsobmi. Aby sa to dostalo do uší a do povedomia. Aby bol zákazník v obraze predtým, ako pristúpi ku kúpe.
      2. Zdaniť produkciu skleníkových plynov? Geniálny nápad. Peňaženka je miesto, kde to fakt bolí.
      Veď predsa pokutu dostanem za každé znečistenie verejného priestranstva.
      A skleníkové plyny sú snáď niečo iné ako znečisťovanie verejného priestranstva?
      Výborný dodatok: „získané financie presunúť do elektromobility a bezuhlíkovej energetiky“
      SUPER!!!

Pridajte komentár