Nemecko ako najväčší výrobca automobilov v Európe a jeden z najväčších na svete, ako aj najväčší automobilový trh na starom kontinente, môže značným spôsobom ovplyvniť rozvoj a smerovanie elektromobility. Aktuálne zverejnené ciele spolkovej kancelárky Angely Merkelovej v tejto oblasti sú pritom pozitívnym signálom.
Dnes večer bude v Nemecku po druhýkrát zasadať tzv. „Národná platforma pre mobilitu“, ktorá prepája politikov a podnikateľskú komunitu. Účastníci majú pritom okrem iného na pláne rokovania ohľadom ďalších krokov v rámci elektromobility.
Ešte pred samotným zasadaním zverejnila nemecká spolková kancelárka Angela Merkelová ciele, ktoré chce presadiť v tejto expandujúcej oblasti. Podľa Merkelovej chce spolková vláda zabezpečiť, aby mohli ľudia zvážiť a vybrať si rôzne druhy mobility, ktoré sú priaznivé pre životné prostredie.
„Automobilový priemysel sa dramaticky mení. K dispozícii sú nové technológie pohonu, spolková vláda pritom presadzuje najmä elektrickú mobilitu. Nemecká politika však ostáva v rámci technológií otvorená, pričom vodík bude hrať osobitú úlohu,“ povedala Merkelová v rámci svojho videopodcastu.
3 kľúčové oblasti
Pokiaľ ide o budúcu konkurencieschopnosť nemeckých automobiliek, zameriava sa na 3 oblasti. Chce prediskutovať možnosti propagácie alternatívnych pohonov, najmä elektromobilitu, a to napríklad prostredníctvom zvýhodnenia ich nákupu.
Taktiež sa chce sústrediť na nabíjaciu infraštruktúru pre elektromobily, čo má podporiť dôveru v tieto vozidlá, ako aj motivovať k ich kúpe. Jej cieľom je pritom vybudovať v Nemecku milión nabíjacích staníc do roku 2030, a to aj s pomocou priemyslu.
Angela Merkelová nezabúda ani na otázku zamestnanosti v automobilovom priemysle, pričom tá sa netýka len automobiliek, ale aj ich dodávateľov. Chce diskutovať o tom, ako môžu ľudia prispieť k transformácii smerom od klasického spaľovacieho motora k elektromobilite. A to aj na úrovni vzdelávania, aby bolo možné vychovať špecialistov, ktorí zabezpečia modernú budúcnosť priaznivú pre klímu.
Nuž veríme, že nemeckej vláde sa podarí „nakopnúť“ niektorých váhavých kľúčových hráčov v rámci nemeckého automobilového priemyslu, pričom tí snáď aspoň z časti príjmu víziu a misiu spoločností ako Tesla či Volkswagen Group.
Zdroj: Ecomento
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ako motivujú európske krajiny svojich občanov k nákupu elektromobilov?
Nepál bol kedysi priekopníkom v elektromobilite. Čo sa stalo?
Elektromobily by mohli ohroziť rast slovenskej ekonomiky, ale…
13 komentárov
Nikdy, opakujem nikdy ma „vysoká politika“ nezaujímala.
Ale pani Merkelová ma tentoraz zaujala. A to mimoriadne!
Skutočne držím palce!!!
a myslis, ze to ma tato zumpa z vlastnej hlavy? len precitala co jej z PR oddelenia podstrcili…
Dobre to poznáš. Ty tam pracuješ?
Prd makový to pozná. To je iba laická predstava kdejakého debila, ako to tam asi funguje. Vieš?
Podle tvého vyjadřování jsi spíš žumpa ty sám.
Este keby chcela ludovy elektromobi…. tak do 15 000 Eur so zivotnostou 300 000km.
Ale Robo, veď presne toto, čo píšeš, tu za chvíľu bude. Nie zajtra ani za mesiac, ale za také 3 až 4 roky sa na takom budeš voziť. To mi ver!
Jozef…. to co pises mi uz jeden napisal v robu 2015. Od vtedy neklesla cena EV iba dojazd je uz okolo 250km.
Náhodou viem trochu po nemecky a pozrel a vypočul som si ten jej videopodcast a – je to zaujímavé.
Stále mi vŕta hlavou štatistika.
Vyberám z článku: “ Jej cieľom je pritom vybudovať v Nemecku milión nabíjacích staníc“. (Myslí sa tým zrejme nabíjacích bodov.)
A teraz tá štatistika: Nemecko má 80 miliónov obyvateľov.
Deleno milión nabíjacích staníc = 80 obyvateľov na jednu stanicu. Čo je slušné.
A teraz si prosím predstavte, koľko obyvateľov má mesto (obec), v ktorom žijete a podeľte tento počet obyvateľov číslom 80. Toľko by podľa budúcej nemeckej štatistiky malo byť u vás nabíjacích staníc (alebo zrejme bodov).
Dobré však?
K tomu treba prirátať garáže a rodinné domy, čo do plánovanej štatistiky započítané nie je…
A takto sa robí pozitívna politika. Myslím, že aj naši „náckovia“ s ňou budú súhlasiť. Veď hovoria že začali byť inteligentní!?
O dotácie elektromobilov si výrobcovia navýšia cenu, na to by si štát mal dať pozor. A treba zdaniť produkciu CO2 a metánu a získané financie presunúť do elektromobility a bezuhlíkovej energetiky.
Obidve myšlienky sú výborné.
1. To, že si výrobcovia navyšujú cenu o dotácie je síce zvrhlé, ale štát si nemá na čo dávať pozor.
Štát totižto nie je okradnutý. Okradnutý je zákazník. O štátne dotácie. To znamená, že pozor si má dávať zákazník.
Treba o tom písať, písať a informovať aj rôznymi inými spôsobmi. Aby sa to dostalo do uší a do povedomia. Aby bol zákazník v obraze predtým, ako pristúpi ku kúpe.
2. Zdaniť produkciu skleníkových plynov? Geniálny nápad. Peňaženka je miesto, kde to fakt bolí.
Veď predsa pokutu dostanem za každé znečistenie verejného priestranstva.
A skleníkové plyny sú snáď niečo iné ako znečisťovanie verejného priestranstva?
Výborný dodatok: „získané financie presunúť do elektromobility a bezuhlíkovej energetiky“
SUPER!!!