Na Slovensku by sa mal vyrábať ďalší elektromobil. Konkrétne v bratislavskom závode koncernu Volkswagen Group. Nový model má pritom zrejme nádej, aby sa stal bestsellerom vo svojom segmente.
V SR sa už vyrába plne elektrický model Peugeot e-208, a to v trnavskej továrni PSA. V Bratislave by zas mala byť už čoskoro spustená produkcia koncernových trojičiek Volkswagen e-up (2020), Škoda Citigoe iV a SEAT Mii Electric.
V žilinskom závode Kia Motors Slovakia sa budú vyrábať plug-in hybridné modely XCeed a Ceed SW. A ďalšie e-modely by mohli pribudnúť. V rámci továrne Jaguar Land Rover v Nitre sa zas očakáva produkcia plug-in hybridnej verzie modelu Land Rover Defender. A tým by to u nás nemalo skončiť.
Produkčné „rošády“ VW
Podľa slov šéfa výroby automobilky Volkswagen, Andreasa Tostmanna, sa zdá, že koncern VW Group chystá v rámci svojich závodov veľké „rošády“. A to najmä kvôli elektromobilite, zvyšovaniu efektivity a znižovaní výrobných nákladov.
Továreň v nemeckom Emdene by sa mala stať vďaka investícii vo výške 1 mld. € druhým závodom VW, kde sa budú vyrábať len elektrické vozidlá. A to po ďalšej nemeckej továrni v Zwickau, kde sa aktuálne spustila výroba ambiciózneho modelu Volkswagen ID.3.
Zmena plánov nahráva SR
Aby bolo možné zrealizovať tento plán, VW chce postaviť v Turecku nová továreň, do ktorej by sa presunula výroba modelu Passat, ktorý sa vyrába v Emdene. V tomto nemeckom závode by sa pritom mal produkovať (120 000 ks ročne) plne elektrický sedan strednej triedy s interným názvom Volkswagen ID. Aero, ktorého koncepčná verzia by mala byť predstavená už onedlho.
Tostmann hovorí, že podľa skorších plánov sa mal v Emdene vyrábať elektromobil veľkosti VW Polo, ktorý vyrastie na pripravovanej „zmenšenine“ platformy MEB. A to v počte až 200 000 ks ročne. Dodáva, že jeho produkcia by sa však mala presunúť pravdepodobne do Bratislavy, píše Autonews. A to by bol pre Slovensko určite pekný „úlovok“.
Veď podľa toho, čo už vieme, by malo ísť o tzv. vstupný elektromobil (pravdepodobne mestské SUV/crossover) segmentu B („subkompakt“) s cenou do 20 000 €. Tento model by mal byť aktuálne vo vývoji, pričom na trh by sa mohol dostať okolo roku 2023.
Z tohto modelu značky Volkswagen by mali navyše vzniknúť „deriváty“ pre značky Škoda a SEAT. Ak sa toto vozidlo vydarí, môžeme predpokladať veľký dopyt, obzvlášť v roku 2023, keďže záujem o elektromobily neustále stúpa.
Či sa nakoniec tieto plány zrealizujú, môže závisieť aj od vojenskej ofenzívy Turecka v Sýrii, ktorú Európa odsudzuje. Volkswagen totiž oznámil, že svoje plány na vybudovanie novej továrne v Turecku zablokuje, pokiaľ nebude ukončené násilie.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
O „slovenský“ elektromobil Peugeot e-208 je nečakane veľký záujem
Elektromobily by mohli ohroziť rast slovenskej ekonomiky, ale…
Nový Volkswagen e-up dostal slovenskú cenu, e-Golf zas mega-zľavu
Jeden komentár
Toto zase ,kto napísal za hotentóta, to sa už nedá čítať. Skloňovanie sa učí v prvom stupni základnej školy.