Na Slovensku by sa mal vyrábať cenovo dostupný elektromobil veľkosti VW Polo

1

Na Slovensku by sa mal vyrábať ďalší elektromobil. Konkrétne v bratislavskom závode koncernu Volkswagen Group. Nový model má pritom zrejme nádej, aby sa stal bestsellerom vo svojom segmente.

V SR sa už vyrába plne elektrický model Peugeot e-208, a to v trnavskej továrni PSA. V Bratislave by zas mala byť už čoskoro spustená produkcia koncernových trojičiek Volkswagen e-up (2020), Škoda Citigoe iV a SEAT Mii Electric.

V žilinskom závode Kia Motors Slovakia sa budú vyrábať plug-in hybridné modely XCeed a Ceed SW. A ďalšie e-modely by mohli pribudnúť. V rámci továrne Jaguar Land Rover v Nitre sa zas očakáva produkcia plug-in hybridnej verzie modelu Land Rover Defender. A tým by to u nás nemalo skončiť.

Produkčné „rošády“ VW

Podľa slov šéfa výroby automobilky Volkswagen, Andreasa Tostmanna, sa zdá, že koncern VW Group chystá v rámci svojich závodov veľké „rošády“. A to najmä kvôli elektromobilite, zvyšovaniu efektivity a znižovaní výrobných nákladov.

Továreň v nemeckom Emdene by sa mala stať vďaka investícii vo výške 1 mld. € druhým závodom VW, kde sa budú vyrábať len elektrické vozidlá. A to po ďalšej nemeckej továrni v Zwickau, kde sa aktuálne spustila výroba ambiciózneho modelu Volkswagen ID.3.

Zmena plánov nahráva SR

Aby bolo možné zrealizovať tento plán, VW chce postaviť v Turecku nová továreň, do ktorej by sa presunula výroba modelu Passat, ktorý sa vyrába v Emdene. V tomto nemeckom závode by sa pritom mal produkovať (120 000 ks ročne) plne elektrický sedan strednej triedy s interným názvom Volkswagen ID. Aero, ktorého koncepčná verzia by mala byť predstavená už onedlho.

Tostmann hovorí, že podľa skorších plánov sa mal v Emdene vyrábať elektromobil veľkosti VW Polo, ktorý vyrastie na pripravovanej „zmenšenine“ platformy MEB. A to v počte až 200 000 ks ročne. Dodáva, že jeho produkcia by sa však mala presunúť pravdepodobne do Bratislavy, píše Autonews. A to by bol pre Slovensko určite pekný „úlovok“.

Veď podľa toho, čo už vieme, by malo ísť o tzv. vstupný elektromobil (pravdepodobne mestské SUV/crossover) segmentu B („subkompakt“) s cenou do 20 000 €. Tento model by mal byť aktuálne vo vývoji, pričom na trh by sa mohol dostať okolo roku 2023.

Z tohto modelu značky Volkswagen by mali navyše vzniknúť „deriváty“ pre značky Škoda a SEAT. Ak sa toto vozidlo vydarí, môžeme predpokladať veľký dopyt, obzvlášť v roku 2023, keďže záujem o elektromobily neustále stúpa.

Či sa nakoniec tieto plány zrealizujú, môže závisieť aj od vojenskej ofenzívy Turecka v Sýrii, ktorú Európa odsudzuje. Volkswagen totiž oznámil, že svoje plány na vybudovanie novej továrne v Turecku zablokuje, pokiaľ nebude ukončené násilie.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
O „slovenský“ elektromobil Peugeot e-208 je nečakane veľký záujem
Elektromobily by mohli ohroziť rast slovenskej ekonomiky, ale…
Nový Volkswagen e-up dostal slovenskú cenu, e-Golf zas mega-zľavu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár