Aktuálne sa opäť objavila správa ohľadom elektromobilu značky VW s cenou okolo 20 000 eur. Pozrime sa pritom na to, čo v tejto veci zatiaľ vieme.
Zdá sa, že avizovanie elektromobilov s cenou okolo 25 000 eur vychádza z módy a na rad prichádzajú avíza ohľadom elektrických modelov za cca 20 000 eur. Napr. len včera sa objavili dve súvisiace správy. Ako sme už informovali, Renault oznámil, že chystá malý mestský model začínajúci na cene pod 20 000 €. A agentúra Reuters priniesla aktuálne vyjadrenia šéfa VW Group ohľadom ich elektrického modelu za cca 20 000 €.
V marci, krátko po predstavení koncepčného subkompaktného elektromobilu VW ID. 2all, ktorého sériový model má začínať na cene pod 25 000 eur, šéf značky Thomas Schäfer uviedol, že už pracujú na menšom elektromobile. Ten by mohol niesť meno Volkswagen ID.1, príp. ID. Polo, mal by stáť okolo 20 000 eur, prísť na trh okolo roku 2027 a podľa Schäfera by sa mohol kvôli nákladom vyrábať v Indii. Zaznela pritom tiež informácia, že vývoj platformy pre najmenšie koncernové elektromobily bude mať na starosti Škoda.
Možný názov Polo by pravdepodobne neodkazoval na veľkosť vozidla, keďže súčasný model Polo patri do segmentu B (tzv. subkompakty), ale na veľkosť vnútorného priestoru. Subkompakt ID.2 má totiž ponúknuť vnútorný priestor na úrovni o triedu väčšieho Golfu.
V júli šéf vývoja značky Volkswagen Kai Grünitz povedal, že ich cieľom je ponúknuť elektromobil s cenou pod 20 000 eur. V tejto oblasti podľa neho už majú „veľmi konkrétne plány“. Grünitz tiež uviedol, že výroba elektromobilu s takouto cenou je možná aj v Európe, vrátane Nemecka. A dodal, že prijali výzvu čínskych konkurentov.
O výrobe sa zatiaľ nerozhodlo
Aktuálne šéf koncernu VW Group Oliver Blume povedal, že zatiaľ nerozhodli o výrobe elektromobilu za 20 000 eur. Je však presvedčený, že sa tak stane do začiatku druhej polovice tohto desaťročia, informovala agentúra Reuters, ktorá tiež uviedla, že tento model „by mohol prísť v 2. polovici dekády“.
Zdá sa teda, že príchod tohto modelu nie je takou istotou, ako sa mohlo doteraz zdať. Každopádne Blume povedal, že v rámci znižovania cien elektromobilov bude kľúčové znižovanie cien batérií. A odkázal na tzv. unifikované batériové články, ktoré vyvíja VW Group. Tie majú mať totiž polovičné výrobné náklady.
Referenčný rámec síce Blume aktuálne neuviedol, avšak nemecký koncern už skôr informoval, že možné polovičné náklady sa týkajú porovnania s batériami pre prvú generáciu platformy MEB, na ktorej vyrástli súčasné koncernové modely.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Slovenský“ Dongfeng avizuje elektromobil Nammi s cenou cca 19 000 €
Hyundai testuje malý elektromobil, ktorý by mohol stáť okolo 20 000 €
Citroen predstavil elektromobil e-C3 s cenou 19 990 / 23 300 € „Made in Slovakia“
ODBER NOVINIEK
5 komentárov
Ďalší pod omamnými psychotropnými látkami.
A už prachy nevydávajú ani na render.
Posun vpred : Prekreslite pár línií z PCčka na pauzák a prezentujte to koncernovým veriacim ako hotové auto. A napíšte znova, že to bude pod 20kEUR. Istotne na tie predchádzajúce „uniknuté správy“ už zabudli… Sú to predsa primitívy.
by mohol… avizuje… sa tak stane… bude… maju mat… zatial nerozhodli…
akoze naco su taketo clanky???
okrem toho debilnejsia firma ako vw snad ani neexistuje… a este aj mrtva… len o tom este nevie a beha ako sliepka bez hlavy po dvore…
uplne suhlasim…toto si moze povedat kazdy, co by chcel, aky ma plan a mozno za 3 roky nieco bude…
piste o tom co je, nie co „mozno“ bude…..
Neviem prečo všetci výrobcovia chápu lacnejší ako zároveň aj menší! V Európe by mali byť najmenšie autá veľkosti VW Polo, ako skutočná hranica. Myslím si, že výrobcovia predražujú všetky súčasné BEV, lebo BEV sú „trendy“, a oni sa chcú na tom riadne nabaliť !!!
Nedavno avizovali že možno skrachuju tak čo bude skôr?