Slovenská agentúra životného prostredia (SAŽP) dostala nový elektromobil. Slúžiť bude v rámci projektu „Zlepšovanie informovanosti a poskytovanie poradenstva v oblasti zlepšovania kvality životného prostredia na Slovensku“. Postará sa tak aj o lokálnu propagáciu elektromobility.
Projekt „Zlepšovanie informovanosti a poskytovanie poradenstva v oblasti zlepšovania kvality životného prostredia na Slovensku„, tak ako z jeho obsiahleho názvu jasne vyplýva, má priniesť zlepšenie ochrany životného prostredia prostredníctvom osvety a lepšej informovanosti verejnosti a dotknutých subjektov.
A to prostredníctvom informačných aktivít v oblasti odpadov, vôd a vodného hospodárstva, ochrany prírody a krajiny, ochrany ovzdušia a IPKZ, environmentálnych záťaží a zmeny klímy. A práve nový elektromobil Nissan Leaf sa má SAŽP využívať na realizáciu a koordináciu hlavných aktivít projektu a distribúciu informačných materiálov.
Bude sa tak jednať aj o dobrú reklamu elektromobility, ktorá môže jednoznačne prispieť k hlavným cieľom projektu.
„Tento automobil je poháňaný elektrickou energiou a okrem ekologických výhod – nulových emisií má jeho používanie i ekonomické dôvody. Náklady na prevádzku a „palivo“ sú neporovnateľne nižšie. Sto kilometrov prejdete elektromobilom v priemere za 1,5 až 2,5 eura, pri spaľovacích autách za šesť až desať eur.
Zároveň je využívanie tohto vozidla príkladom ‚environmental friendly‘ produktov a dopravy. SAŽP v súčasnosti zvažuje možnosti, ako postupne vymeniť klasické vozidlá v jej vlastníctve za ekologickejšie,“ uvádza SAŽP.
Analýza nákladov na elektromobil
SAŽP dodáva, že podľa analýzy Ministerstva životného prostredia SR sa vyššia obstarávacia cena elektromobilov časom vyrovná bežným spaľovacím automobilom. Prostriedky na elektromobil Nissan Leaf získala agentúra z kohézneho fondu v rámci Operačného programu Kvalita životného prostredia.
Aj špecializovaná info-kampaň pre elektromobilitu
“Akčný plán rozvoja elektromobility v Slovenskej republike“, ktorý bol nedávno predložený do medzirezortného pripomienkového konania, obsahuje 16 opatrení. Jedným z nich je aj špecializovaná informačná kampaň. Tá ma zahŕňať propagáciu elektromobility prostredníctvom rôznych podujatí, ale aj vlastného informačného webu, ktorý má obsahovať komplexné spotrebiteľské informácie a databázu nabíjacích staníc na Slovensku.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Dotácie na e-autá by mali pokračovať. Spoznali sme plán rozvoja e-mobility v SR
Žilina má koncepciu rozvoja elektromobility v meste. Čo má priniesť?
Slovensko je 2. najdrahšou krajinou z pohľadu vlastníctva elektromobilov
Zdroj (vrátane titulnej fotografie): SAŽP