Slovensko je 2. najdrahšou krajinou z pohľadu vlastníctva elektromobilov

3

Analýza spoločnosti LeasePlan odhalila veľmi zaujímavé zistenie. V niektorých európskych krajinách sú náklady na vlastnenie elektromobilu konkurencieschopné v porovnaní s bežnými automobilmi. Nie však na Slovensku, kde máme druhé najvyššie náklady spomedzi 21 skúmaných európskych trhov.

V rámci prieskumu s názvom Car Cost Index 2018 analyzovala spoločnosť LeasePlan náklady na vlastníctvo automobilov segmentu B a C, t.j. nižšej a nižšej strednej triedy, a to v 21 európskych krajinách. Do celkovej sumy boli započítané okrem obstarávacej ceny nového vozidla aj strata hodnoty, dane, poistenie a náklady na pohonné hmoty a servis.

Slovensko nepraje elektromobilom

Žiaľ, prieskum odhalil, že náklady na vlastnenie elektromobilu sú na Slovensku 2. najvyššie spomedzi analyzovaných európskych krajín. Slováka stojí vlastnenie elektromobilu v priemere až 955 € mesačne. Pre porovnanie, v Maďarsku to je len 597 €, pričom priemer v rámci skúmaných trhov je 819 €.

elektromobil naklady

Zdroj: LeasePlan

Zaujímavosti z prieskumu Car Cost Index 2018

  • V Nórsku vás vyjde elektromobil (670 €) lacnejšie ako automobil s benzínovým (731 €) alebo dieselovým (722 €) pohonom.
  • V Holandsku sú elektromobily (829 €) lacnejšie ako dieselové automobily (861 €).
  • Najvyššie mesačné náklady na vlastníctvo elektromobilu majú motoristi v Taliansku (986 €), najnižšie zas v Maďarsku (597 €).
  • Elektromobily prinášajú významné úspory na pohonných hmotách. Ich majitelia zaplatia za elektrickú energiu v priemere 39 € mesačne. Zatiaľ čo benzínové autá „skonzumujú“ 110 € a dieselové 78 €. Pozn.: Sumy boli vypočítané na základe údajov o spotrebe paliva/energie, ktoré udávajú výrobcovia.
  • Majitelia elektromobilov platia vyššie dane (priemerne 131 € mesačne), najmä kvôli vyššej cestnej dani a DPH (vyššia nákupná cena vozidla). V prípade „spaľovákov“ je to niečo málo nad 100 €.
elektromobil naklady

Krajiny s porovnateľnými nákladmi na vlastníctvo elektromobilov a „spaľovákov“. Zdroj: LeasePlan

Kompletné výsledky

V nasledujúcej tabuľke nájdete mesačné náklady na vlastníctvo elektrických, benzínových a dieselových automobilov v jednotlivých krajinách.

Benzínové autáDieselové autáElektromobily
Austria€ 538€ 497€ 788
Belgium€ 590€ 561€ 898
Czech Republic€ 416€ 425€ 800
Denmark€ 642€ 607€ 914
Finland€ 630€ 637€ 955
France€ 472€ 475€ 836
Germany€ 515€ 489€ 788
Greece€ 468€ 427€ 953
Hungary€ 393€ 405€ 597
Ireland€ 506€ 474€ 852
Italy€ 667€ 628€ 986
Netherlands€ 604€ 686€ 705
Norway€ 731€ 722€ 670
Poland€ 445€ 359€ 634
Romania€ 353€ 363€ 890
Slovakia€ 442€ 416€ 955
Spain€ 477€ 476€ 952
Sweden€ 631€ 568€ 770
Switzerland€ 557€ 516€ 800
Turkey€ 492€ 519
United Kingdom€ 538€ 535€ 719
Priemerne€ 536€ 523€ 819

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Spoznali sme rebríček áut s najnižšími prevádzkovými nákladmi
Ocenený slovenský startup Voltia dodá DPD až 100 svojich elektromobilov
Analýza Ministerstva životného prostredia SR porovnáva celkové náklady e-áut a “spaľovákov”

Na záver uvádzame modely automobilov, ktoré boli zahrnuté do prieskumu: BMW i3, Ford Focus / Focus Electric, Hyundai Ioniq Electric, Nissan Leaf, Opel Corsa, Renault Clio, Renault Zoe, Smart Fortwo, Volkswagen e-Golf / Golf a Volkswagen Polo. 

Zdroj: LeasePlan

tesla magazin zdielanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Nie sú náhodou práve u nás elektromobily oslobodené od cestnej dane? Samozrejme vzhľadom k vyšším obstarávacím cenám nás štát skásne viac na DPH :-/

  2. Uvedomte si ze neda sa dotovat vsetko donekonecna. Uznavam elektromobily a v blizkej dobe si idem kupit plugin hybrid ale som proti takymto silnym dotaciam. Technologia sa ma presadit sama. Aby sme nedopadli tak ze nam daju spotrebnu dan na elektriku a s nou to bude teda terno.

Pridajte komentár