Jaguar ukázal svoj budúci elektromobil I-Pace, výrobnú verziu predstaví do roka

3

Britsko-indická automobilka Jaguar predstavila funkčný koncept svojho prvého elektromobilu, Jaguar I-Pace. Plne elektrické vozidlo bude mať karosériu typu SUV a mohlo by sa vyrábať v závode Jaguar Land Rover v Nitre. Črtá sa tak ďalší konkurent pre Teslu Model X.

Na úvod treba povedať, že sa nejedná o žiadny futuristický koncept ďalekej budúcnosti. Jaguar sľubuje, že výrobnú verziu predstaví už do jedného roka. Do predaja by sa mohol dostať už pol roka na to. No a na čo sa môžeme tešiť?

 

Karoséria a rozmery

Dizajnéri Jaguaru I-Pace vyzdvihujú jeho tzv. „cab-forward“ dizajn, ktorý posúva celé usporiadanie vozidla viac dopredu. To bolo možné vďaka tomu, že elektromobil nemá v prednej časti motor. Namiesto neho sa tam nachádza sekundárny batožinový priestor, pričom jeho celková hodnota činí 530 litrov.

Jaguar I-Pace má dĺžku 4 680 mm, šírku 1 890 mm a výšku 1 560 mm, čo ho radí ku kompaktným SUV ako Škoda Kodiaq či Audi Q5. Avšak jeho rázvor 2 990 mm sa pohybuje na úrovni o triedu vyšších vozidiel (Tesla Model X, Audi Q7). Väčší súrodenec F-Type má rázvor menší o 116 mm. Takže o priestrannosť interiéru sa rozhodne netreba obávať. Koeficient odporu vzduchu vozidla je 0,29 (Tesla Model X má 0,24).

 

Výkon a jazdné vlastnosti

jaguar i-pace koncept - jazdne vlastnosti

Zdroj: caranddriver.com

Elektromobil Jaguar I-Pace ponúkne výkon 294 kW (394 koní), o ktorý sa postará dvojica elektromotorov, rozmiestnených na oboch nápravách. Predná náprava bude vybavená zavesením s dvojitými ramenami, zadná zas viacprvkovým zavesením Integral Link. Prenos krútiaceho momentu o sile 700 Nm, bude zabezpečovať 1-stupňová prevodovka, pričom k dispozícií bude už od prvej otáčky. Z 0 na 100 km/h zrýchli I-Pace za 4,1 sekundy.

SÚVISIACE:  Prvá elektrická Škodovka bude SUV! Koncept uvidíme už na jar

 

Batéria, dojazd a nabíjanie

Jaguar I-Pace bude vybavený 90 kWh Li-ion batériou, podobne ako väčšina predávaných elektromobilov od Tesla Motors. Tá by mala zabezpečiť dojazd okolo 500 km (podľa metodiky NEDC). V reálnej prevádzke sa však očakáva dojazd 350 až 400 km.

jaguar i-pace koncept bateria a dojazd

Zdroj: Jaguar

Plné nabitie batérie na 50 kW rýchlonabíjačke (napr. CHAdeMO) by malo trvať 2 hodiny. Na 80 % kapacity postačí hodina a pol. Typ nabíjacieho portu zatiaľ nie je známi. V európskej verzii I-Pace, však môžeme očakávať Type 2 (Mennekes), ktorý je európskym štandardom.

 

Jaguar I-Pace – interiér

Ako už býva zvykom pri nových elektromobiloch, aj interiéru Jaguaru I-Pace dominujú veľké displeje. Nám v Tesla magazíne sa však páči, že budú doplnené aspoň pár mechanicky ovládateľnými prvkami.

Analógová prístrojová doska spred vodiča bola nahradená 12-palcovým displejom. Rovnako veľký displej, tentokrát však dotykový, sa nachádza na aj na stredovom paneli. Pod ním sa nachádza ďalší 5,5-palcový displej.

Ovládacie prvky na volante sú riešené formou kapacitných dotykových plôch, ktoré majú „vibračnú“ odozvu. Jedná sa o tzv. haptický displej. Vykurovanie interiéru bude mať na starosti tepelné čerpadlo.

Zdá sa, že už čoskoro sa máme na čo tešiť. Plány predstavenia výrobného verzie a uvedenia na trh sa zdajú byť síce smelé, ale Jaguar nie je v oblasti elektromobility až takým nováčikom, ako by sa mohlo zdať. Jeho tím Panasonic Jaguar Racing jazdí od roku 2015 šampionát Formuly E, čo je „elektrická“ obdoba závodov Formula 1.

Jaguar I-Pace by mal byť len prvou lastovičkou automobilky na poli elektromobilov. O plnohodnotné „leto“ sa v nadchádzajúcich rokoch majú postarať ďalšie elektrické modely. Na podvozkovej plaforme I-Pace majú vyrásť aj menšie sedany a kupé. Neskôr by mohlo pribudnúť veľké SUV.

Cena elektromobilu Jaguar I-Pace zatiaľ nebola stanovená.

Zdroj: tlačová správa, titulná fotografia: autoblog.com

tesla magazin zdielanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |