Štúdia University of York zistila, že vodiči sa v elektromobiloch cítia pokojnejšie, menej vystresovane a šťastnejšie ako v porovnateľných dieselových vozidlách. A to najmä vďaka nižšej úrovni hluku v kabíne.
Štúdia pod vedením odborníka na akustiku, Dr. Duncana Williamsa z University of York, porovnávala mozgovú aktivitu vodičov, ktorí jazdili v nových elektrických londýnskych taxíkoch, ako aj v tých bežných dieselových. A to za pomoci monitorovania mozgu prostredníctvom elektroencefalogramu.
Vodiči elektromobilov sú sústredenejší
Vodiči elektrického taxíka vykazovali vyššie úrovne mozgových beta vĺn, čo značí vyššiu mieru aktívnej koncentrácie. Najvýraznejšie sa to prejavovalo počas státia na semaforoch. Takže by sa nemalo stávať, že budete musieť trúbiť na vodiča elektromobilu, ktorý „zaspal“ na červenej… 🙂
Vodiči elektromobilov sú pokojnejší
Vodiči elektrického taxíka mali v rámci štúdie aj vyrovnanejší a menej premenlivý priebeh srdcovej frekvencie (tepu) ako vodiči dieselového vozidla. To poukazuje na väčší duševný pokoj. V elektromobiloch našli vodiči menej hlučné pracovné prostredie, a to v priemere o 5 dB. K väčšej pohode a nižšiemu stresu prispel aj nižší dynamický rozsah hluku.
Vodiči elektromobilov sú šťastnejší
Najvýraznejším rozdielom medzi jazdením v elektrickom a dieselovom taxíku však bol v úrovni prežívania pocitu šťastia. Vodiči uviedli, že v elektrických vozidlách sa cítili šťastnejšie ako v tých dieselových.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Spoznali sme rebríček áut s najnižšími prevádzkovými nákladmi
Tesla zažíva obrovský “boom” aj na sociálnych sieťach. Čo hovoria čísla?
V rámci obchodných domov IKEA bude možné prenajať elektromobily, a to od 7 €
Na záver pre istotu dodávame, že štúdia bola zrealizovaná na objednávku výrobcu elektrických taxíkov LEVC TX. Z osobných skúseností však vieme, že tichosť elektromobilov je návyková. A to aj napriek tomu, že pocity šťastia v nás dokáže vyvolať aj rev výsostne neekologických vysokovýkonných spaľovákov. Ten však pri dlhšom cestovaní začne liezť na „nervy“. A teraz už vieme prečo.
Zdroj: Electrek