Startup tvrdí, že „medzisedadlová“ batéria zvýši dojazd elektromobilov o 30 %

9

Britský startup Page-Roberts uvádza, že jeho netradičná koncepcia umiestnia batérie prinesie elektromobilom podstatné zvýšenie dojazdu a zároveň zníži výrobné náklady či podporí dizajnovú slobodu.

Dnes už je v podstate štandardom, že batérie sa v rámci elektromobilov „integrujú“ do podlahy medzi nápravami vozidla. Tesla pritom v tomto smere zašla ešte ďalej, keď jej nová „štrukturálna“ batéria bude tvoriť nosný prvok karosérie.

Startup Page-Roberts však prichádza s úplne iným konceptom. Ten uvádza, že dnes už tradičné riešenie umiestnenia batérie v elektromobiloch prináša nevýhody v podobe väčšej výšky a váhy, ako aj zložitejšej konštrukcie karosérie a častokrát predĺženého rázvoru.

Batéria medzi sedadlami

Koncepcia od Page-Roberts ráta s umiestnením batérie medzi predným a zadným radom sedadiel, pričom ten zadný je orientovaný opačne. Toto usporiadanie má byť oveľa kompaktnejšie a má mať potenciál priniesť nižšie a aerodynamickejšie vozidlá so štandardným rázvorom.

Výsledkom tohto patentovaného riešenia má byť tiež nižšia váha a efektivita vyššia až o 30 %. Takže kapacitne rovnaká batéria by mala zabezpečiť o 30 % vyšší dojazd alebo rovnaký dojazd pri použití menšej batérie. Spoločnosť Page-Roberts spomína aj výrazne nižšie výrobné náklady, a to až o 36 %.

Šéf britského startupu Freddy Page-Roberts hovorí, že z integrácie batérie do podlahy rezultujú vyššie vozidlá so zvýšenými aerodynamickými stratami a vyššou spotrebou najmä na diaľnici či nutnosť vyššej ochrany batérie a dlhší rázvor kvôli dĺžke batérie s vyššou kapacitou.

Spoločnosť Page-Roberts vo svojej tlačovej správe tiež uviedla, že ich riešenie je vhodné najmä pre malé elektromobily, pričom má priniesť aj väčšiu slobodu pre dizajnérov. A to hlavne v súvislosti s nižšími športovejšími modelmi.

Dá sa však predpokladať, že toto riešenie nebude mať len výhody, ktoré sú samozrejme nosnou témou tlačovej správy od Page-Roberts. Laik sa pritom môže zamyslieť napr. nad ťažiskom vozidla a jeho „bočnou“ stabilitou či možným menším batožinovým priestorom a nižším komfortom pre zadných pasažierov.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Vedci ohlásili prelom v oblasti „bezhmotných“ štrukturálnych batérií
Extrémne rýchly elektromobil Estrema Fulminea má mať unikátnu hybridnú solid-state-ultrakondenzátorovú batériu
Tesla po dlhšej dobe hovorila o svojich nových batériách „4680“

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. Očividne moderné, očividne hlúpe riešenie. Keď už nie je o čom rozumnom písať…
    Mimochodom s postupujúcou gravimetrickou hustotou batérii sa môžu po čase presťahovať iba pod zadné sedadlá. Avšak už dnes sme svedkami nižších batérií novej generácie, ktoré prispievajú k menšiemu odporu vzduchu.

    • ked si to predstavite,,tak nastupovanie na zadne sedadlo bude extra pohodlne,kedze vam tam bude zavadzat koleso……..ano, da sa to vyriesit predlzenim razvoru,,ale to je presne opak,cim sa chvali startup

  2. Tohle se vyřeší samo se zvyšující se objemovou kapacitou baterií.
    A mluvit o designové svobodě s tím, že mezi sedadly bude nějaké almara s články a sedět se bude zády ke směru jízdy je vyloženě chucpe.

  3. Vážení priatelia áno !!! Máte pravdu ! Toto riešenie sa v praxi nepresadí, aj keď „líška svoj chvost chváli“! 🙂

  4. Nechcel by som sedieť v zadu pri čelnej zrážke dvoch áut či to múru nad rýchlosť 40km/h. Takých 80km/h by bolo zdrvujúcich.

  5. Súhlasím so všetkými predrečníkmi.
    Ešte si dovolím podotknúť, že Freddy kecá. Ako môže byť efektivita o 30 % vyššia? A vôbec – odkiaľ zobral tú nižšiu váhu?
    Nerozumiem iba jednej veci – či robí Freddy blbca zo mňa alebo zo seba?

  6. Hlavne nechapem preco ma byt problem
    1. dlhsi razvor ved ten dava viac mniesta hlavne na zadnych sedadlach.
    2. vyska, ved ludia si kupuju SUV aj kvoli nej, ze sa lahsie nastupuje vystupuje hlavne starsim ludom. Viezol som mamu na liecenie, tak si pochvalovala ako sa dobre nastupuje do mojho Zoe oproti sestrinmu Focusu. Nejak som tomu neopripisoval vahu kym mi v servise nedali na den ako nahradne vozidlo Clio a zistil som o com hovori, sukat sa do/z nizkeho auta uz som vnimal ako utrpenie. A to este namam cez 50. 🙂 Fakt sa do vyssieho auta nastupuje pohodlne, a ak to robite napr. ako obchodak 40-50x za den, tak sa na aerodynamiku zvysoka …
    3. bateria v podlahe dava nizke tazisko a dobre sedenie auta na ceste a manevrovanie, to ocenim viac ako mierne usetrenie na spotrebe.
    4. O tom absurdnom sedeni chrbtami k sebe uz ani nehovorim. Pri buducom trende plnych autopilotov je skor logicke mat moznost otocit predne sedadla tvarou k zadnym aby sme cestou mohli hrat karty, alebo clovece s detmi kym riadi autopilot. 🙂

    Cize toto riesenie je cele zle.

Pridajte komentár