Pred niekoľkými dňami priniesla agentúra Reuters neoficiálnu správu o tom, že spoločnosť Apple pracuje na autonómnom elektromobile s „prielomovými“ batériami. Na túto tému sa okrem Elona Muska medzičasom vyjadril aj šéf najväčšej automobilky na svete – Volkswagen Group, Herbert Diess.
Nie je prekvapením, že po zverejnení spomínanej správy sa pozornosť do značnej miery sústredila na Teslu, pričom niektorí analytici v tom uvideli hrozbu pre „spoločnosť Elona Muska“, iní zas nie. Každopádne, následne akcie spoločnosti Apple začali stúpať a akcie Tesly klesli, čo mohlo byť do istej miery spôsobené aj obavami niektorých investorov z možnej novej konkurencie na trhu s elektromobilmi.
Pripomíname, že podľa zdrojov Reuters pracuje Apple na „vozidle určenom pre spotrebiteľov“. V centre pozornosti má pritom stáť „prielomová“ batéria, ktorá má priniesť radikálne zníženie nákladov a zvýšenie dojazdu.
Základom akumulátora má byť „jedinečný monočlánkový dizajn“, vďaka čomu je možné eliminovať okrem iného použitie modulov. Tým sa ušetrí miesto a batéria ponúkne vyšší podiel aktívnych materiálov. Apple má popritom skúmať aj batériovú chémiu LFP. Elon Musk však spochybnil reálnosť „monočlánkového dizajnu“ a naznačil, že by mohlo ísť o chybnú interpretáciu.
Šéf VW Group má rešpekt
A čo si myslí o možnom „Apple Car„/“iCar“ šéf najväčšej automobilky na svete – Volkswagen Group, Herbert Diess, ktorý už predtým uviedol, že Apple si môže udržať status najhodnotnejšej spoločnosti sveta aj vďaka zameraniu na oblasť mobility?
„Elon Musk prináša výsledky, ktoré mnohí považovali za nemožné. Ukazujú, že s elektrickými vozidlami môžete byť ziskový. Ako jeden z mála výrobcov automobilov (napríklad aj Porsche AG) Tesla prejde korona-krízou bez stratového kvartálu. Utvrdzuje ma to v tom, že o päť až desať rokov bude najcennejšou spoločnosťou na svete spoločnosť zameraná na mobilitu – Tesla, Apple alebo Volkswagen Group…,“ povedal Diess v lete a aktuálne vyjadril rešpekt z možného vstupu Applu do automobilového priemyslu.
Prostredníctvom siete LinkedIn uviedol, že vo VW Group sa tešia na nových konkurentov, ktorí urýchlia zmeny v priemysle a prinesú nové zručnosti. Apple budí podľa Diessa rešpekt svojou trhovou hodnotou a prakticky neobmedzenému prístupu ku zdrojom, pričom ide o spoločnosť, ktorá sa svojou veľkosťou vymyká automobilovému priemyslu.
Zdržanlivosť by mohla byť na mieste
Sme veľmi zvedaví, kde spomínané informácie o „Apple Car“ budú smerovať. Sú totiž neoficiálne a nepotvrdené. A to, že má Apple obrovské zdroje, ešte nemusí automaticky znamenať, že príde s niečím prevratným. V tomto smere by sme boli skôr zdržanliví. Veď pre Apple by išlo o novú pôdu a v posledných rokoch sa nezdá, že by táto spoločnosť vo všeobecnosti patrila medzi veľkých inovátorov.
Ďalšou vecou je, že od Applu zrejme nemôžeme očakávať cenovo dostupný elektromobil či elektromobily, po ktorých všetci tak veľmi voláme. Nech to dopadne akokoľvek, pozitívne je, že elektromobilita si už teraz (nepriamo) vďaka Applu vyslúžila zvýšenú pozornosť.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla bola na predaj spoločnosti Apple počas „výrobného pekla“, uviedol Musk
Ideme pretekať s Teslou a chceme byť technologickou firmou, hovorí najväčšia automobilka sveta
Zlúčenie Tesly, SpaceX, Neuralinku a TBC do holdingu? Musk to považuje za dobrý nápad