Prvá zmienka o cene elektromobilu Apple a ďalšie neoficiálne novinky

3

Už roky sa hovorí, že spoločnosť Apple v prísnom utajení vyvíja v rámci projektu Titan autonómny elektromobil, ktorý média nazývajú „Apple Car“ či „iCar“. Na základe doterajších informácií sa pritom zdá, že ide o skutočný projekt. A Bloomberg aktuálne prichádza s ďalšími súvisiacimi, aj keď ako je zvykom, neoficiálnymi infomáciami, vrátane prvej zmienky ohľadom ceny, ktorá sa mala revidovať smerom dole.

O elektromobile Apple sa doteraz hovorilo napríklad v súvislosti s ex-zamestnancami z Tesly, vývojom vlastných batérií a elektromotorov, použitím „prelomovej“ batérie či so spoluprácou s koncernom Hyundai Motor. V podstate všetky doterajšie informácie ohľadom projektu Titan a autonómneho elektromobilu Apple Car / iCar boli neoficiálne. Spoločnosť Apple totiž ohľadom tejto záležitosti skalopevne mlčí.

A aj nasledujúce informácie sú neoficiálne, pričom s nimi na základe „zdrojov oboznámených s touto záležitosťou“, ktoré „nechceli byť menované“, prichádza Bloomberg. Zatiaľ ich teda treba brať s rezervou.

Podľa správy od Bloombergu spoločnosť Apple revidovala svoje pôvodné plány ohľadom úrovne autonómie svojho chystaného elektromobilu, posunula dátum uvedenia na trh, už takmer dokončila vývoj procesora pre palubný počítačový systém čí znížila predpokladanú predajnú cenu vozidla.

Zásadná zmena

Jedna z najzadnejších zmien v porovnaní s pôvodnými plánmi, sa má podľa zdrojov týkať úrovne autonómneho riadenia. Pri uvedení na trh vozidlo totiž nemá disponovať plnou autonómiou najvyššej piatej úrovne. Elektromobil Apple Car má byť na začiatok schopný autonómnej jazdy len na diaľniciach.

Autonómne schopnosti má pritom zabezpečovať systém pozostávajúci z kamier, radarov aj LiDAR-u. Súvisiaci procesor s vysokým výkonom si má Apple vyvíjať sám. A ten má byť takmer hotový.

Stále bez platformy či finálneho dizajnu

Podľa ďalších informácií Apple stále hľadá dodávateľa platformy, na ktorej by bol elektromobil iCar postavený. To by naznačovalo, že doterajšie údajné rokovania s viacerými potenciálnymi partnermi ako Hyundai Motor či VW Group zatiaľ nepriniesli žiadne výsledky.

Aj to sa zrejme mohlo podpísať na možnom oneskorení príchodu elektromobilu od Applu na trh. Rok 2026 má pritom znamenať posunutie o cca 1 rok. Hotový stále nemá byť ani dizajn vozidla. Cieľom je údajne jeho dokončenie do konca roku 2024. Funkčný prototyp vozidla sa má začať podrobne testovať v roku 2025.

A dočkali sme sa aj neoficiálnej informácie ohľadom možnej ceny Apple Car / iCar. Tá má byť nižšia ako 100 000 $ (cca 95 000 €), zrejme bez DPH, čo by znamenalo zníženie ceny. Spoločnosť Apple totiž mala pôvodne očakávať cenu cez 120 000 $.

Nuž, uvidíme. Radi by sme sa konečne dočkali oficiálnych informácií. Tie zrejme nemôžeme očakávať, kým Apple nevyrieši všetky základné otázky. Na základe doterajších správ sa pritom zdá, že Apple má pred sebou stále veľa práce.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla bola na predaj spoločnosti Apple počas „výrobného pekla“, uviedol Musk
Apple chystá elektromobil s „prelomovou“ batériou, tvrdí Reuters
Čo si myslí šéf Applu o Tesle a Elonovi Muskovi? A bude Apple Car?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Ja som sa narodil „s volantom v ruke“! Keď šoféruje niekto iný, „trpím“ pri všetkých jeho chybách! Teraz sa zamýšľam nad tým, ako by som trpel v Apple Car za 100.000 Eur plus DPH, ktorý bude riadiť autopilot! Okrem toho ma zaujíma, aké jazdné vlastnosti a ostatné parametre bude mať tento iPhone na kolesách !!! 🙂

    • Lenže nie každý rád šoféruje – poznám takých. Niekto sa chce len pohodlne dostať z bodu A do bodu B. Ale aby tú autonómiu nútili každému (lebo k tomu to asi smeruje) nepovažujem za dobré. Keď havaruje auto riadené softvérom skúma polícia/poisťovňa ten softvér či tam nie je nejaký bug, ktorý tú haváriu zapríčinil? Alebo len klasicky dajú fúkať šoférovi ako „pred sto rokmi“ ? Už teraz auto „samo“ škube volantom, brzdí kedy chce…

      • Máš pravdu! Raz príde doba, kedy ani nebude možné riadiť auto, alebo aj iné dopravné prostriedky ľudskou bytosťou! Ja som sa len tak nahlas, kým to ide, zamyslel, prečo by som kupoval za desaťtisíce nie celkom dokonalého autopilota, keď ma riadiť auto stále ešte baví! 🙂 ……

Pridajte komentár