Electreon úspešne otestoval bezdrôtové nabíjanie elektromobilu za jazdy

3

Spoločnosť Electreon úspešne otestovala svoju technológiu „elektrifikovanej cesty“, ktorá dokáže nabíjať elektromobily počas jazdy. Čoskoro tak môže začať realizovať projekt vo Švédsku.

Izraelská spoločnosť Electreon oznámila, že sa jej úspešne podarilo nabiť elektromobil Renault Zoe pomocou svojho indukčného systému s dĺžkou 20 metrov zabudovaného do cesty. Stalo sa tak v izraelskom meste Beit Yanai. Dosiahla pritom nabíjací výkon 8,5 kW a účinnosť viac ako 91 %. V najbližších týždňoch pritom očakáva navýšenie výkonu na 15 kW, uvádza Electrive.

Technológia indukčnej cesty

Technológia DWPT spoločnosti Electreon je pomerne jednoduchá. Pozostáva z „unikátnych cievok“, ktoré môžu byť podľa výrobcu implementované v rámci 1-kilometrového úseku bežnej cesty počas jednej noci. Tie sa budú nachádzať v strede jazdného pruhu, 8 cm pod vozovkou, pričom ich napájanie zabezpečí podzemná elektrická sieť. Elektrifikovaná cesta je pritom funkčná, len keď po nej prechádza kompatibilné vozidlo s integrovaným receptorom.

Skúšobný projekt vo Švédsku

Ďalším krokom izraelskej spoločnosti bude spustenie skúšobného projektu vo Švédsku. Konkrétne pôjde o inštaláciu indukčného cestného pásu, ktorý poslúži na verejné testovanie kyvadlovej dopravy medzi letiskom a centrom mesta Visby, ktoré leží na ostrove v Baltskom mori.

Tento úsek má dĺžku 4,1 km, pričom elektrifikovaná cesta bude merať 1,6 km. Čo sa týka ceny, vieme zatiaľ len to, že celý švédsky testovací projekt (1,6 km) má rozpočet 11 mil. €. Začiatok tohto projektu je naplánovaný na november.

Úprava prvých vozidiel

ElectReon už začal inštalovať receptory umožňujúce indukčné nabíjanie do prvých vozidiel. A to v rámci 2 elektrobusov a elektrického ťahača. Modernizácia ťahača má byť dokončená v decembri. Skúšobné jazdy vo Švédsku sú pritom naplánované na 1. štvrťrok 2020.

Elektrobusy by mali byť pripravené vo februári, pričom do testovacej prevádzky sa dostanú v apríli. A to vo Švédsku a Izraeli. Spoločnosť Electreon spolupracuje na rozvoji technológie indukčnej cesty napr. aj s Alianciou Renault-Nissan-Mitsubishi či spoločnosťami Dan a Hutchinson.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
V Nemecku spustili elektrifikovanú diaľnicu. Scania vysvetľuje, ako funguje
Slovenský produkt Electroad má eliminovať úzkosť z dojazdu elektromobilov
Vo Švédsku bude spustený už tretí projekt cesty, ktorá nabíja elektromobily

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Je to zaujímavé, ale čo peniaze? Jasné, že realizácia vo veľkom bude podstatne lacnejšia, ako tento skúšobný projekt, ale aj tak:
    1,6 km stojí 11 mil. eur, t.j.:
    1 km stojí cca 6,8 mil. eur.
    A pritom výstavba 1 km novej diaľnice stojí cca 10 mil. eur…
    Systém dáva, resp. bude dávať výkon 15 kW, čo je tak tak spotreba osobného auta. To znamená, koľko miniem, toľko dobijem. Fajn.
    Ale pri spotrebe autobusov alebo ťahačov to rozhodne nestačí. To znamená – vyštartujem s dobitou batériou a dorazím s vybitou. Akurát sa povozím trocha dlhšie…

Pridajte komentár