Cesta nabíjajúca elektromobily za jazdy vzniká aj v Tel Avive

4

V izraelskom Tel Avive bol spustený projekt, ktorý prinesie „elektrifikovanú cestu“ so schopnosťou nabíjať elektromobily počas jazdy. Ide o technológiu od spoločnosti Electreon, ktorá už bola nasadená vo Švédsku a ktorá sa chystá aj do Nemecka.

Projekt elektrifikovanej cesty s technológiou „ERS“ vznikol v spolupráci mesta Tel Aviv a spoločností Electreon a Dan Bus Company. Pôjde o pilotný projekt, ktorý môže viesť k rozšíreniu elektrifikovaných ciest do ďalších izraelských miest, informuje New-tech Europe.

Pilotná trať bude zrealizovaná medzi univerzitnou železničnou stanicou v Tel Avive a terminálom v Ramat Avive. Ide o úsek dlhý 2 km, pričom elektrifikovaných bude dokopy 600 m. Táto cesta bude spočiatku slúžiť špeciálne upravenému autobusu.

Do 2 mesiacov od dokončenia testov má byť spustená pravidelná verejná prevádzka, ktorá poslúži predovšetkým tým, ktorí budú cestovať na univerzitu v Tel Avive.

Na základe tohto projektu sa mesto neskôr rozhodne, či rozšíri prepravu po elektrifikovanej ceste o ďalšie verejné vozidlá, distribučné „nákladiaky“, súkromné autá a autonómne vozidlá. Tamojšie ministerstvo dopravy zas zváži rozšírenie elektrifikovanej cesty, ktorá dokáže nabíjať elektromobily za jazdy, do ďalších miest.

Technológia izraelskej spoločnosti Electreon už bola nasadená vo Švédsku v rámci projektu Smartroad Gotland. V testovacej prevádzke tu jazdí elektrický ťahač s prívesom. Každý z jeho 5 prijímačov zabezpečuje nabíjací výkon 20 kW pri účinnosti okolo 90 %.

Ako to funguje?

Základom elektrifikovanej cesty „ERS“ od spoločnosti Electreon je cievka prenášajúca energiu do prijímača, ktorý je umiestnený na spodnej strane vozidla a riadiaca jednotka pripojená k elektrickej sieti, ktorá riadi celý proces. Cievky napájané elektrinou zo siete sa nachádzajú 8 cm pod povrchom cesty, pričom prenášajú energiu len vtedy, keď nad nimi prechádza kompatibilné vozidlo.

Toto vozidlo samozrejme musí byť registrované do systému a vybavené prijímačom. Osobné vozidlo si vystačí s jedným prijímačom, 40-tonový kamión potrebuje 5 takýchto jednotiek. Systém pritom sleduje, koľko energie vozidlo príjme a zákazníkovi službu vyúčtuje.

Systém inštalácie elektrifikovanej cesty má byť jednoduchý. V strede jazdného pruhu sa urobí 10-centimetrová priehlbina, do ktorej sa umiestnia medené cievky obalené gumou. A následne sa pokryje asfaltom.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Chystá Tesla nabíjací systém, ktorý spraví z 350 kW nabíjačiek „detské hračky“?
Renault pokračuje v testovaní bezdrôtového nabíjanie elektromobilov za jazdy
Atlis sľubuje elektromobily s 5-minútovým nabíjaním a 1 500 kW nabíjačky

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

    • Výkon nabíjania je konštantný. Takže samozrejme záleží na tom, akou rýchlosťou prefrčíš týmto úsekom.
      Ale to nie je podstatné. Je to len skúšobný úsek na overenie funkčnosti systému.

      • aha, takze najlepsie tam zaparkovat, ci? 😉
        len pre info, pri rychlosti 60km/h prejdeme ten 600 metrovy elektrifikovany usek za 36 sekund a bateria sa dobije o 180W… super…

Pridajte komentár