Izraelská spoločnosť Electreon aktuálne hlási, že dokončila implementáciu svojho systému bezdrôtového nabíjania vozidiel za jazdy v rámci verejnej cesty na švédskom ostrove Gotland. Zverejnila pritom ďalšie podrobnosti.
Viacero spoločností pracuje na systémoch bezdrôtového nabíjania elektrických vozidiel počas jazdy. A svoje technológie implementujú a testujú prostredníctvom viacerých projektov. Jedným z nich, pričom sa zdá, že najpokročilejším, je projekt elektrifikovanej verejnej cesty na ostrove Gotland vo Švédsku.
Pracujú na ňom miesta vláda, ktorá mimochodom veľmi podporuje „elektrifikované cesty“ a spoločnosť Electreon, ktorá vyvinula, dodala a implementovala technológiu indukčného nabíjania. A izraelský startup aktuálne hlási, že dokončil nasadenie svojho „dynamického bezdrôtového nabíjacieho systému“ v celkovej dĺžke 1,65 km, v rámci gotlandskej verejnej cesty. Má ísť pritom o najväčší projekt svojho druhu na svete.
Čo ukázala testovacia prevádzka?
Testovanie prevádzky prostredníctvom špeciálneho plne elektrického ťahača s prívesom už prebiehalo niekoľko mesiacov. A aktuálne sme sa dozvedeli ďalšie detaily. Testy zahŕňali nabíjanie vozidla pri rôznych rýchlostiach do 60 km/h na 200 metrov dlhom elektrifikovanom segmente.
- Zdroj: Smartroad Gotland
- Zdroj: Electreon
Priemerný prenosový nabíjací výkon, ktorý smeroval z „elektrifikovanej cesty“ (sústava cievok napájaných elektrinou integrovaná 8 cm pod povrch vozovky) cez prijímač vozidla do jeho batérie, bol 70 kW. Testovanie tiež ukázalo, že systém dosiahol stabilnú prevádzku s konzistentnými výsledkami, pričom sneh ani ľad nemali vplyv na schopnosti bezdrôtového nabíjania, uvádza Electreon vo svojej tlačovej správe.
A ukázala sa aj odolnosť proprietárneho cloudového softvéru na ovládanie, monitorovanie a testovanie systému na diaľku – z ústredia spoločnosti Electreon v Izraeli.
Potom ako bude projekt schválený príslušnými orgánmi, plánuje sa spustenie celého úseku cesty medzi letiskom a centrom mesta Visby. Ten má dĺžku 4,1 km, z čoho je elektrifikovaných dokopy 1,65 km. V rámci tejto trasy bude tiež nasadený elektrický autobus.
Podobný projekt realizuje Electreon aj doma v Izraeli a v pláne je aj ďalší projekt vo Švédsku – elektrifikovaná cesta s celkovou dĺžkou až 30 km.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Renault pokračuje v testovaní bezdrôtového nabíjanie elektromobilov za jazdy
V Nemecku spustili elektrifikovanú diaľnicu. Scania vysvetľuje, ako funguje
Vo Švédsku bude spustený už tretí projekt cesty, ktorá nabíja elektromobily
5 komentárov
čo tak v BA ? To asi skor Hyperloop 😀
najskor dialnica do ke 🙂 alebo hned, t.j. 100 rokov po tom, ako bude dokoncena 🙂
A prúd bude odkiaľ keď všetky elektrárne pozatvaraju??? A chcú prúd len z vetra a zo slnka to stačiť nebude vážený zelený bratia.
A ktože ti tu zatvára elektrárne, vážený pán zelený brat?
Neviem, či je mobilné bezdrôtové nabíjanie technicky lepšie riešenie, ako priamy pohon lineárnym motorom!
Dôležité budú náklady na vybudovanie, a potom na kWh z takéhoto zdroja. V budúcnosti „lacné a výkonné batétie“ s rýchlonabíjaním 350 a viac kWh môžu tento systém rýchlo „zašliapať do zeme“ !!!