Nový elektrický VW Golf mal dostať prednosť pred vlajkovou loďou Trinity

4

Koncern VW Group robí rošády v rámci plánov ohľadom elektromobilov novej generácie, ktoré vyrastú na úplne novej platforme SSP. Podľa aktuálnych neoficiálnych správ sa odkladá dlhšie avizovaná vlajková loď značky VW – Trinity, a to aj na úkor elektrického Golfu novej generácie, nástupcu VW ID.4 či „menšieho“ Audi.

Nedávno sa objavila správa, že elektromobily novej generácie od koncernu Volkswagen Group postavené na platforme SSP, od ktorej si Nemci veľa sľubujú, sa oneskoria. A to najmä kvôli problémom so softvérovou architektúrou. A podľa aktuálnych správ z nemeckých médií, konkrétne novín Handelsblatt odvolávajúcich sa na zdroje z VW Group, koncern opäť zmenil plány zavádzania nových elektromobilov na trh, informoval portál Automotive News.

Na VW Trinity si zrejme počkáme

Volkswagen dlhšie avizoval, že prvý elektromobil postavený na úplne novej platforme SSP (Scalable Systems Platform) vzíde z projektu Trinity a na trh sa dostane v roku 2026. Ten má byť nositeľom nových technológií, vrátane autonómneho riadenia 4. úrovne. VW tiež uviedol, že tento model bude relatívne cenovo dostupný, pričom spomenul základnú cenu okolo 35 000 €. Aktuálne neoficiálne správy však hovoria o významnom oneskorení vlajkového modelu, keďže ten má prísť na trh až v roku 2032.

Plánované elektromobily novej generácie

Prednosť pred modelom Volkswagen Trinity majú dostať iné e-modely novej generácie, ktoré vyrastú na platforme SSP. Predĺžiť sa má pritom životnosť platformy MEB, resp. jej chystanej evolučnej iterácie MEB+, ako aj platformy PPE.

Prvým modelom značky VW, ktorý bude využívať platformu SSP, má byť elektrický Volkswagen Golf novej generácie, ktorý pravdepodobne nahradí model ID.3. Úplne prvým „SSP-modelom“ však má byť elektrické Audi A4, ktoré má prísť na trh koncom roka 2028. Zdroje z Nemecka údajne tiež spomínajú nástupcu kompaktného SUV VW ID.4, ktorý má prísť v roku 2030. A rok na to má nasledovať crossover VW T-Sport.

Súčasná koncernová e-platforma MEB má byť upgradovaná v roku 2026 na MEB+. A platforma PPE pre prémiové elektromobily od Porsche a Audi má dostať v priebehu nasledujúcich 3 rokov upgrade softvérovej architektúry vďaka partnerstvu s automobilkou Rivian.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Blíži sa batériová „revolúcia“? VW a QuantumScape idú spoločne industrializovať solid-state batérie
VW Group schválil projekt elektromobilov za 20 000 € a ponúkne aj 4 modely pod 25 000 €
VW Group a americká „elektromobilka“ Rivian založia spoločný podnik
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Pri pri totálnej neschopnosti VW je namieste otázka, čo vymyslia nemecký politici, aby sa na záchranu takmer krachujúceho VW poskladali všetci Európania. Podobne ako sme sa zložili na vykúpenie dlhov nemeckých bánk po avantúre v Grécku. Už teraz sa musíme mať na pozore, nekompetentný nemecký manažment zjavne uteká na opačnú stranu než má. Utekajú hneď za STELLANTIS.

    • Tú ich neschopnosť posilňuje vedomie zlatého padáka, ktorý je ale v zmluve len pre nich, a nie pre radových zamestnancov automobiliek! ……

Pridajte komentár