Svetlo sveta uzrel prvý elektrický valec. Váži vyše 10 ton

1

Prvý plne elektrický valec na svete od holandskej spoločnosti BAM Infra je ďalším dôkazom toho, že elektrifikácia sa nevyhýba žiadnym odvetviam. Elektrifikácia stavebných strojov je pritom jednou z možností ako znížiť produkciu neželaných emisií v sektore stavebníctva.

Keďže stavebná spoločnosť BAM Infra nenašla na trhu elektrický valec, urobila si svoj vlastný. Na začiatok sa pritom rozhodla pre konverziu naftového valca na plne elektrický. Jeho prestavba trvala 1 a pol roka, pričom tou elektrifikačné plány spoločnosti nekončia.

Tento prvý elektrický valec váži 10 až 12 ton a je už v plnej prevádzke. Podľa BAM Infra budú projekty jej klientov „zelenšie“, keďže jej stavebný elektromobil nevypúšťa žiadne CO2 či NOx. A navyše je oveľa tichší ako bežné valce, čo je obzvlášť vhodné pri projektoch v blízkosti ľudských obydlí a pracovísk.

„Relatívne jednoduchá“ elektrifikácia

Holandská spoločnosť tiež uvádza, že elektrifikácia valcov je relatívne jednoduchá, pretože tie nemusia na rozdiel od iných ťažkých strojov robiť napr. opakujúce sa zdvihy ťažkého materiálu či dlhotrvajúce výkopové práce.

Rovnako ako elektrický automobil, potrebuje elektrickú energiu prevažne svoj pohon. Je síce podstatne ťažší ako auto, nepotrebuje však taký veľký dojazd.

V porovnaní s pôvodnou spaľovacou verziou, z ktorej elektrický valec od BAM vychádza, ušetrí 7 l paliva za hodinu, čo má denne predstavovať cca 73 l. Úspora prevádzkových nákladov samozrejme nie je jediným benefitom. Veď elektrifikáciou sa denne ušetrilo aj 236 kg uhlíkových emisií. Ročne, pri 180-dňovej prevádzke, to predstavuje viac ako 42 000 kg CO2.

Na plne nabitú batériu dokáže valec fungovať 8 hodín, pričom nabíjanie trvá 3 až 5 hodín. Spoločnosť tak má k dispozícii plne nabitý stroj každé ráno.

Spoločnosť BAM na záver svojej tlačovej správy uvádza, že elektrický valec je prvým krokom k vývoju prvého plne elektrického „finišéra“ na svete. Dodáva pritom, že dopyt po udržateľných riešeniach neustále rastie. Okrem batériového pohonu, v prípade ťažkých strojov uvažuje aj o použití vodíka.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Najväčší elektromobil sveta zrejme nie je „perpetuum mobile“
Hasičský elektromobil Rosenbauer CFT skúšajú prvé hasičské zbory
Artisan Z40: 40 tonový nákladiak pre ťažiarenský priemysel s plne elektrickým pohonom

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár