Nemecký koncern Daimler predstavil včera hneď dva elektrické nákladné automobily. Jedným z nich je elektrický ťahač triedy 8, Freightliner eCascadia, ktorý bude priamym konkurentom Tesly Semi. Ešte tento rok bude odovzdaných zákazníkom 30 testovacích e-nákladiakov.
Elektrické nákladné vozidlá už nie sú ničím výnimočným. Množstvo renomovaných výrobcov už má svoje prvé modely, ďalší ich vyvíjajú. A Daimler pridáva do svoje elektrickej flotily ďalšie dva. Spomínaný ťahač Freightliner eCascadia a nákladiak pre lokálnu distribúciu Freightliner eM2.
Freightliner eCascadia – špecifikácie
Špecifikácie Tesly Semi budia veľký rešpekt či dokonca pochybnosti. Dôkazom je aj vyjadrenie šéfa divízie nákladných vozidiel spoločnosti Daimler. Ten povedal, že Tesla Semi by musela porušovať zákony fyziky, aby dosiahla uvádzané atribúty.
Aj z týchto vyhlásení je zrejme, že elektrický ťahač triedy 8 od Daimleru, Freightliner eCascadia, v tomto smere na Teslu mať nebude. To však určite neznamená, že bude neúspešný. Veď pri maximálnom užitočnom zaťažení ponúkne vďaka 550 kWh veľmi slušný dojazd 400 km.
A so 730 konskýmu silami to rozhodne nebude žiadny spomaľovač premávky. Úctyhodná bude aj rýchlosť nabíjania masívnej batérie. Tá sa nabije na 80 % za 90 minúť. Na trh sa má dostať v roku 2021.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nikola Motors žaluje Teslu za porušenie patentov v rámci dizajnu ťahača Semi
Tesla predviedla nerozbitné čelné sklo pre ťahač Semi │VIDEO
Dojazd sériového modelu Tesla Semi sa má blížiť až k 966 km, hovorí Elon Musk
Freightliner eM2 – špecifikácie
Freightliner eM2 je určený na lokálne distribučné operácie a služby tzv. doručovania na posledný kilometer. 325 kWh batéria zabezpečí elektrickému nákladiaku dojazd 370 km. Jeho výkon dosahuje hodnotu 480 konských síl. Batéria sa nabije na 80 % za 1 hodinu.
Daimler má aj ďalšie e-nákladiaky
Daimler už dlhšiu dobu testuje prototyp elektrického nákladného vozidla Mercedes-Benz eActros. Bude sa jednať o dostupnejší nákladiak s dojazdom 200 km. Ešte ľudovejším pracantom je model FUSO eCanter, ktorý je už na trhu. Rovnako tak aj elektrický autobus Mercedes-Benz Citaro. Budúci rok sa chystá do predaja aj typický americký školský autobus Thomas Built Saf-T Liner C2 Jouley.
A to nie je od Daimleru určite všetko. Veď do roku 2019 sa chystá investovať do výskumu a vývoja elektrických nákladiakov a ich konektivity a autonómneho riadenia 500 miliónov €.
Zdroj: Daimler
Jeden komentár
Ešte vymyslieť a sprevádzkovať lietadlá na elektriku a ovzdušie bude oveľa viac dýchatelné.