Prvý elektrický snežný skúter Taiga TS2 bol inšpirovaný Teslou | FOTO + VIDEO

0

Elektrifikácia preniká skutočne do každého segmentu dopravy. Najnovším dôkazom je plne elektrický snežný skúter Taiga TS2. Jeho výrobcom je kanadská spoločnosť Taiga Motors, ktorá sa nechala inšpirovať nám dobre známou Teslou. Elektrický snežný skúter umožní tichú, bezemisnú a extrémne rýchlu jazdu zasneženou krajinou.

Bežné skútre obrovským znečisťovateľom

Ako sme už naznačili, hlavnými výhodami elektrického snežného skútru sú jeho bezemisná a tichá prevádzka. Bežné spaľovacie snežné skútre, z ktorých mnohé z nich používajú zastaralé 2-taktné motory, produkujú dokonca až 50-násobne vyššiu hladinu neželaných emisií ako priemerný automobil.

Dôvodom je, že pre tento typ vozidla neexistujú žiadne emisné limity. Výrobcovia tak nie sú nútení vyvíjať efektívnejšie a ekologickejšie motory, resp. kupovať takéto motory, ktoré sú podstatne drahšie.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesle Model X zima pristane. Nezastavia ju ani šialené disciplíny na snehu a ľade | VIDEÁ
Hyperloop-info.sk: Formula E: Revolúcia prichádza v podobe úplne nového monopostu gen2
V Poprade jazdí prvý slovenský elektrobus. Do výroby sa však dostáva nový model

Inšpirovaný Teslou

Spoločnosť Taiga Motors založili 3 bývalí študenti McGill University, ktorí v rámci nej pôsobili v tíme McGill Racing Team. Ten sa zúčastňoval šampionátu elektrickej Formuly SAE. Paul Achard, Gabriel Bernatchez a Sam Bruneau v ňom pracovali na elektrických pohonných jednotkách. Svoje skúsenosti sa potom rozhodli využiť na vývoj a výrobu zbrusu nového elektrického snežného skútra.

Podľa vlastných slov im bola pritom inšpiráciou spoločnosť Tesla. Rozhodli sa ignorovať doteraz zaužívané konštruktérske predstavy o skútroch a navrhli od základu nový typ. Ako povedali, keby len vymenili spaľovací pohon bežného skútra za elektrický, výsledkom by bol oveľa ťažší stroj. Taiga TS2 s 15 kWh batériou má porovnateľnú hmotnosť s bežnými spaľovacími snežnými skútrami.

Taiga TS2 – špecifikácie

Hmotnosť: 220 kg (plne naložený)
Výkon: 80 kW, 250 Nm
Zrýchlenie z 0 na 60 MPH (97 km/h): 3 s
Kapacita batérie: 15 kWh
Dojazd: 100 km (aj pri -30 °C)
Nabíjanie: 2 hodiny (AC – palubná nabíjačka), 20 min (na 80 % cez DC rýchlonabíjačku – dostupné neskôr)
Uvedenie na trh: 2019
Cena: od 15 000 USD (cca 12 000 €)

Zdroj: Electrek (vrátane titulnej fotografie)

tesla magazin zdielanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár