Na svete je elektrické turbodúchadlo. Vylepší hybridné automobily

4

Elektrifikácia postupne zasahuje všetky druhy dopravy. Ide pritom čoraz viac „do hĺbky“, čoho dôkazom je aj elektrické turbodúchadlo E-Turbo od spoločnosti Garrett. Čo všetko má priniesť hybridným automobilom?

Spoločnosť Garrett uvádza, že jej elektrifikované turbodúchadlo je vybavené elektromotorom, a to v rámci turbínového hriadeľa, čo zabezpečuje dve kľúčové funkcie. Pri nízkych otáčkach motora funguje ako výpomoc – „boost“, eliminuje oneskorenie nástupu turba a zlepšuje reakcie na plyn.

Počas „plachtenia“ sa zas môže zmeniť na generátor energie pre batériu, keď rekuperuje energiu, ktorá by sa inak stratila v rámci výfuku. Prináša pritom aj ďalšie výhody.

Tým, že poskytuje motoru podporu pri nízkych otáčkach, nie je potrebné použitie sekvenčných turbodúchadiel či zložitého dizajnu turbín, ktoré zlepšujú odozvu v nízkom spektre na úkor jednoduchosti.

elektricke turboduchadlo e-turbo

Zdroj obrázku: Garrett

Zlepšenie podstatných parametrov

Jedno jednoduché elektrické turbodúchadlo E-Turbo môže zlepšiť požadované vlastnosti motorov. Spoločnosť Garrett pritom tvrdí, že motor podporovaný ich turbodúchadlom má o 16 % vyšší výkon, o 10 % vyšší krútiaci moment a dokáže zabezpečiť o 25 % lepšie zrýchlenie zo 60 na 100 km/h, a to v porovnaní s menším motorom rovnakej efektivity.

Elektrifikované turbodúchadlo môže byť použité nielen v rámci full hybridných a plug-in hybridných vozidiel. Pokiaľ motor podporuje použitie turbodúchadla a batéria alebo iné energetické médium zabezpečuje chod elektromotora, pričom dokáže ukladať zrekuperovanú energiu, postačí aj mild hybridná architektúra pohonnej jednotky.

Zdroj: Green Car Reports

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Motory v kolesách majú znížiť cenu a enviro-stopu elektromobilov
V „garáži“ údajne vynašiel batériu, ktorá zabezpečí autám dojazd 2 400 km
Brembo vyvíja brzdy určené špeciálne pre elektromobily

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Len si robte úplne všetko, aby tie autá boli ešte rýchlejšie… Bravo… Nestačí zrýchlenie z 0-100 za 8 sec ( čo je pre bežného smrteľníka už športové auto), ale chcú 5 sec že?… A ešte potom tie autá dajte nejakým 18-20 ročným… To bude paráda…

    Áno pomáha to, šetrí to I vchod motora ako aj životné prostredie… Ale v prípade hybridov čo ušetrí? Namiesto 3.6 l priem. Bude mať 3.1 l??? A bude to o 10-15% rýchlejšie a drahší… Lebo nový nápad treba zaplatiť ne?!!

  2. Zabúda sa jednu zásadnú vec. Každým turbom si geometrickým radom spotrebúvame kyslík, lesy sa klčujú a prales sa vypaľuje. Vážení vy čo dýchate? Myslí tu niekto aj na kyslík pre ľudí?

  3. Škoda prečo ide naspäť časom zase bude montovať 1.6 benzín atmosféru bez turba a bez ničoho. asi preto lebo je zlý? Však??? Nové veci nové problémy ja to vidím tak

Pridajte komentár