Nové technológie el. pohonných systémov sľubujú zníženie cien e-áut

0

Na znižovaní cien elektrických automobilov sa nemajú podieľať „len“ klesajúce ceny batérií, ale aj pohonných systémov. Zabezpečiť to majú nové technológie elektrického a plug-in hybridného pohonu, napríklad od renomovaných dodávateľov Continental a GKN Automotive.

Prvá z menovaných spoločností, Continental, resp. jej dcéra Vitesco Technologies, predstavila inovatívny plug-in hybridný pohonný systém. Má ísť o extrémne nákladovo efektívne a kompaktné riešenie, ktoré má priniesť cenovo dostupnejšie plug-in hybridy.

Rozšírenie „kompetencií“ elektromotora

Podstatou novej technológie DHT je rozšírenie „kompetencií“ elektromotora, ktorý už nebude slúžiť len na pohon a rekuperáciu energie. Bude totiž tvoriť integrovanú jednotku spoločne s veľmi kompaktnou 4-stupňovou automatickou prevodovkou.

Tá nemá žiadne mechanicky synchronizované prevodové systémy, pomocnú hydrauliku ani štartovaciu spojku. O rozjazd (na 1.a 2. prevodovom stupni) a spätný chod sa stará elektromotor, zatiaľ čo synchronizáciu vykonáva štartér-alternátor, ktorý taktiež zaisťuje rýchle a plynulé štartovanie spaľovacieho motora.

elektricke pohonne systemy nove technologie

Zdroj: Vitesco Technologies

Toto riešenie umožňuje znížiť množstvo mechanických častí v prevodovke, vďaka čomu sa šetrí priestor, hmotnosť, ako aj náklady. Pri použití technológie DHT je možné jazdiť v plne elektrickom režime do rýchlosti 120 km/h a v hybridnom režime do 160 km/h.

Elektrický pohon 3 v 1

S principiálne podobnou technológiou prichádza aj spoločnosť GKN Automotive. Má ísť o vysoko integrované systémy 3 v 1 pre plne elektrické a plug-in hybridné automobily, ktoré majú priniesť vyššiu účinnosť a nižšie náklady. Podstatou je efektívna integrácia elektromotora, invertora a 1-stupňového prevodového modulu.

elektricke pohonne systemy nove technologie

Zdroj: GKN Automotive

„Štandardizácia týchto systémov urobí elektrifikáciu dostupnejšou a umožní, aby mohli OEM výrobcovia ponúkať  zákazníkom vysoko optimalizovanú elektromobilitu za správnu cenu,“ povedal Hannes Prenn, prevádzkový riaditeľ spoločnosti GKN Automotive.

Dostupné budú pritom 3 „rodiny“ modulárnych škálovateľných systémov eDrive, ktoré poskytnú nákladovo efektívne možnosti elektrifikácie pre všetky triedy krútiaceho momentu vo vozidlách segmentov A až D.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Porsche testuje 4-motorové elektrické SUV. „Jazdí ako po koľajniciach“
Vedci vyvíjajú batériu, ktorá by tvorila karosériu elektromobilov
Začala sa inštalácia prvej bezdrôtovej elektrifikovanej cesty, ktorá nabije e-autá za jazdy

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár