„Slovenské“ elektro-dodávky sa osvedčili v rámci londýnskeho e-mobility projektu

2

Počas 2 a pol roka prebiehal v Londýne testovací projekt, ktorého úlohou bolo zistiť, či sú elektrické dodávky prínosom pre tamojšiu dopravu, pričom sa porovnávali s dieselovými vozidlami. Vyhodnotenie projektu ukázalo, že určite áno. A to aj vďaka elektromobilom od slovenskej spoločnosti Voltia.

Na projekte spolupracovali úrad mesta Londýn, logistická spoločnosť Gnewt a ďalší partneri, vrátane slovenskej firmy Voltia, ktorá poskytla svoje kompaktné elektrické dodávky Voltia eNV200. Ako už názov napovedá, tento model je konverziou Nissanu e-NV200, a to s rozšírenou kapacitou nákladného priestoru a zaťaženia.

Ďalším vozidlom, ktoré bolo testované v rámci 26-člennej elektrickej flotily vybavenej špeciálnym hardvérom pre telemetriu, bol elektrifikovaný Fiat Ducato od spoločnosti BD Auto. Ten zastupoval väčšie úžitkové vozidlá.

Projekt tiež zahŕňal testovanie inteligentných nabíjacích miest v rámci logistických skladov, pričom sa monitorovala spotreba energie, správanie počas nabíjania a potenciálny dopad na rozvodnú sieť. Taktiež sa riešil potenciál obojsmerného nabíjania.

Výsledky

Projekt napokon priniesol veľmi zaujímavé a pozitívne výsledky. Ukázalo sa, že náklady na pohonné „hmoty“ boli v prípade elektromobilov o 75 % nižšie ako v prípade porovnateľných dodávok s dieselovým motorom. Zo sociálno-ekologického hľadiska pritom elektrické dodávky priniesli benefit vo výške 2 až 3 centy na 1 km.

Spomínaná 26-členná flotila elektrických dodávok Voltia eNV200 a BD Auto eDucato ušetrila počas 25 mesiacov 77,9 ton CO2 a 481,3 kg NOx (oxidy dusíka). Ich potenciál je tak obrovský. Veď každý deň v rámci Londýna uskutočnia úžitkové vozidlá okolo 280 000 jázd (1/3 z celkovej dopravy), pričom tie by si vyžiadali približne 112 000 elektrických vozidiel.

Veľkým prínosom projektu je aj zistenie, že dojazd elektrických dodávok nebol nikdy problém. V rámci rozvozu „na poslednú míľu“ sa totiž spotrebovalo priemerne len okolo 30 % energie batérií vozidiel. A to sa v rámci projektu používali staršie verzie modelu Voltia eNV200 s 24 kWh batériou. Aktuálne je pritom k dispozícii verzia so 40 kWh akumulátorom. Ukázalo sa tiež, že systém inteligentného nabíjania zredukoval požadované sieťové nároky na polovicu.

Zdroj: Electrive

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla a Mercedes diskutujú o možnej spolupráci na elektrickej dodávke
„Slovenské“ elektrické dodávky Voltia sa budú montovať aj vo Veľkej Británii
Amazon si objednal 100 000 elektrických dodávok od „druhej Tesly“

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

Pridajte komentár