„Motokára“ s pohonom od Tesly má šialený pomer výkonu a hmotnosti

4

Tím Driftech Electric Racing ukázal, že v „garáži“ je možné postaviť vozidlo, ktoré má ďaleko lepší pomer hmotnosti a výkonu ako najrenomovanejšie hyper-autá. A to vďaka pohonnej jednotke od Tesly.

Za projektom extrémne výkonnej elektrickej „motokáry“ stojí Damian Butcher a spomínaný tím Driftech Electric Racing. Ten svoje vozidlo prezentoval na podujatí Sydney EV Expo, ktoré bolo organizované Austrálskou asociáciou pre elektromobilitu.

1 kW na 1 kg

Elektrická „motokára“ (ne)ukrýva pod svojím rámom pohonnú jednotku Tesla s výkonom 450 kW (603) k, čo vzhľadom na hmotnosť vozidla 450 kg znamená, že disponuje „magickým“ pomerom výkonu a hmotnosti 1 kW na 1 kg, resp. 1 000 kW (1 341 k) na 1 tonu.

Tzn., že je v tomto smere skoro 2-násobne lepšia ako Bugatti Chiron. Čo sa týka vyváženia, vozidlo má pomer hmotnosti medzi zadnou a prednou časťou 60:40. Pri prudko brzdení pred vjazdom do zatáčky je to však údajne ideálnych 50:50. Kokpit vodiča je orientovaný na pravú stranu, tak aby vyvažoval batériu, ktorá sa nachádza vľavo.

LiPo batéria

Elektromobil od Driftech Electric Racing disponuje lítium-polymérovou batériou (LiPo), ktorá pracuje pod napätím 400V, pričom jej dlhodobo udržateľný výstupný prúd dosahuje hodnotu 1 800 A. Motor pritom dokáže využiť len polovicu výkonu batérie, vďaka čomu nedochádza k takému prehrievaniu, že by bolo nutné aktívne chladenie.

Aktívnych chladením však disponuje systém riadenia batérie. Batéria je pritom kvôli bezpečnosti vložená do boxu z nehrdzavejúcej ocele, ktorý je schopný udržať pod kontrolou prípadný požiar. Box má navyše z vrchnej strany žľab, do ktorého sa v prípade požiaru naleje voda, čím je možné batériu ochladiť a zabrániť tak „tepelnému úniku“.

Tým sa pritom nechráni len vodič, ale aj zvyšok vozidla, ktoré nie je vôbec lacné. Veď jeho stavba „zhltla“ okolo 90 000 €. Táto elektrická „motokára“ môže byť „dovybavená“ o aerodynamický kryt, vďaka čomu sa premení na „formulu“. Jej využitie bude najmä v rámci závodov do vrchu. Viac informácií nájdete v nasledujúcom videu.

Zdroj: BrunoPOWEEER/Youtube via Electrek

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrický Ford Fiesta „Projekt E“ je rýchlejší ako F1 a Tesla Roadster 2
Sériová Tesla Roadster 2 bude ešte šialenejšia ako predstavený prototyp
Vyslúžilé batérie z elektromobilov Renault budú poháňať elektrické člny

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Něco podobného, ale v dvoumístném provedení již máme dva roky postavené také. Bohužel jsme zatím nesehnali nikoho, kdo by to dovedl SW oživit. Více na …elektromobily-os.c…

      • Asociace pro elektromobilitu České republiky – APEL …elektromobily-os.c..
        Pokud by někdo dokázal pomoci se softvaerem, budeme rádi. Podklady mám.
        Mám i komponenty na stavbu nového vozu s výkonem 1 MW a hmotností max .800 kg

Pridajte komentár