Česká značka ElBlesk dováža do ČR vybrané čínske elektromobily, ktoré upravuje tak, aby boli legálne na cestách EÚ. A jedným z nich je malé vozidlo ElBlesk Pony na spôsob známeho modelu Wuling Hong Guang MINI EV, ktorý bol niekdajším čínskym elektro-bestsellerom.
O značke ElBlesk sme písali už v roku 2020, kedy mala v ponuke 4 modely s cenou od cca 4 500 €. Spoločnosť Blohmann stojaca za značkou ElBlesk tieto modely upravovala a vylepšovala, pričom do nich inštalovala vlastnú elektroniku, batérie, softvér (vrátane online monitoringu bat. článkov) či nabíjacie systémy, ktoré spolupracujú aj so solárnymi panelmi. A úpravy sa mohli týkať aj konštrukčnej stránky vozidiel.
V aktuálnej ponuke majú Česi aj mestský mini-elektromobil ElBlesk Pony, na ktorý nás upozornil náš čitateľ Vladimír, za čo mu ďakujeme. Tento model s najväčšou pravdepodobnosťou vychádza z modelu BAW Pony, resp. BAW S3 (jeden z domácich názvov) a zaujal nás najmä tým, že pripomína niekdajší čínsky elektro-bestseller Wuling Hong Guang MINI EV s cenou od cca 3 500 €, ktorý v Číne rozpútal vlnu skutočne lacných 4-miestnych mini-elektromobilov.
Mnohí volali po príchode takýchto modelov aj do Európy, kde by mohli byť minimálne pohodlnejšou a bezpečnejšou alternatívou napr. k mestským skútrom. Každopádne tieto vozidla sa nezľaknú ani okresných ciest a medzimestského cestovania na kratšie vzdialenosti. Pozrime sa preto, čo ponúka model BAW Pony v českej úprave ElBlesk Pony.
ElBlesk Pony – špecifikácie
ElBlesk Pony je dostupný v 2 alebo 4-mietsnej verzii, ktoré majú zhodné rozmery 3 060 x 1 480 x 1 585 mm (dĺžka x šírka x výška) a hmotnosť okolo 600 kg. Batožinový priestor má byť až 850 l, zrejme v prípade 2-mietsnej verzie.
Model Pony ponúka pohon zadnej nápravy, výkon 13 kW (v režime ECO), resp. 25 kW (v režime SPORT), maximálnu rýchlosť 100 km/h, batériu s kapacitou 13,7 kWh, dojazd 170 km (bez špecifikovaného test. cyklu), max. nabíjací výkon 2,2 kW či nabitie na 100 % za cca 6 hod.
Výbava
ElBlesk Pony má na tento druh vozidla pomerne bohatú štandardnú výbavu, ktorá zahŕňa napr. rekuperačný systém, ABS, ESP, klimatizáciu, vykurovanie, cirkulačný systém, el. ovládané okná, digitálny prístrojový panel, centrálny dotykový displej infotainmentu, 4 parkovacie kamery zabezpečujúce 360° pohľad, parkovacie senzory, rádio s Bluetooth, 2 x USB-C + 1 x 12V zásuvku, LED denné svietenie, nastaviteľné sedadlá, ovládacie prvky na volante či Isofix.
A na záver sa dostávame k cene, ktorá je zrejme najväčším kameňom úrazu tohto vozidla. Tá totiž začína na 369 970 Kč (cca 14 600 €) v prípade 2-miestnej verzie. Za 2. rad sedadiel sa pripláca 10 000 Kč (cca 390 €) a medzi voliteľnou výbavou je aj airbag vodiča, a to za 20 000 Kč (cca 780 €).
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prvý skutočne lacný elektromobil prichádza v novej generácii aj novej verzii za 5 100 €
Renault predstavil nástupcu elektromobilu Twizy s cenou od 9 990 €
Nissan spustil predaj mini-elektromobilu Silence S04 s cenou od 11 995 €
ODBER NOVINIEK
14 komentárov
Ak má byť čínske miniauto v EU úspešné a cenovo dostupné, musí byť vyrobené bez akýchkoľvek následných úprav pre EU, priamo v Číne , inak sa to nedá! Pritom toto autíčko je skôr „Barbie“ ako auto!
P.S. Niekdajší čínsky elektro-bestseller Wuling Hong Guang MINI EV mal pritom pre maličké autíčko dobre pôsobiaci, „neurážajúci“ dizajn …..
Tak toto autíčko, ak sa to dá takto odvážne nazvať , je všetko ok až kým nedojdete k cene. To by musel byť naozaj chorý človek na rozum aby za toto dal viac ako 4500-5000€. Ale viac žasnem nad tým, že niekto má odvahu niečo takéto ponúkať. Úplne choré.
Toto čudo stratilo výhodu skútrov v prepletaní sa v zápche a výhodu klasických aut, čo sa týka miesta, rýchlosti a dojazdu. Za tú cenu radšej niekoľko skútrov alebo jednu fábiu (5 miest, kufor, max rýchlosť, dojazd).
Autá, aj autíčka by mali pre ľudí v EU začínať na dĺžke 4 m, a nemali by pripomínať autopark Barbie, alebo prasiatko na šporenie drobných! …..
by som sa prepadol od hanby keby som z toho cuda musel vystupit….
Aj tu len zopakujem: Autá, aj autíčka by mali pre ľudí v EU začínať na dĺžke 4 m, a nemali by pripomínať autopark Barbie, alebo prasiatko na šporenie drobných! …..
Manželka má benziňáka s dĺžkou do 3,6m. Na denné prímestské dochádzanie úplne postačuje aj v kombinácii 2 dosp. + 2 malé deti v sedačkách + 4 plné veľké nákupné tašky v kufri. Používame ho častejšie, než naše druhé MPV s dĺžkou 5,5m
Peťo, tu platí 2 je málo, tri je moc! Máte 2 autá, čo bude pre väčšinu veľký problém finančný a parkovací! Preto tie 4 m ako kompromis pre ľudí, ktorým 2 je málo, a tri zas moc! 🙂
P.S. Ja sa snažím vidieť veci a argumenty z pohľadu a možností „väčšiny“!
So všetkými komentármi sa dá iba súhlasiť. Keby to bolo fakt za polovicu uvedenej ceny, predávali by sa ako teplé rožky. No čo už.
Ale – snaha bola.
dnes som kupil kamiqa za 18 300 ečok………dat za Ponyho 15 000 eur, tak by som sa pod zem prepadol od hanby……..
Nového?
„Bežal som sa pozrieť“ či je to možné, a zo skladových vozidiel bolo! Ja som kúpil skladovú Fabiu v júni 2020 za 11.000. Samozrejme len 1,0 TSI, a v podstate málo čo nad základnú výbavu!
cisto noveho a to aj so zimnymi kolesami na diskoch. skoda robí akciu drive , celkom peknu vybavu to ma+5 rocna zaruka……
lebo cakat na elektromobil…..to ma uz prestalo bavit….
Kto jedná racionálne, stále siaha po ICE autách, a zvlášť, keď sú v akcii! Ak pri tom vyšrotuje staré auto bez EURO normy, tiež jedná „ekologicky“, aj keď trochu pomalšie! 🙂