„Lego-elektromobil“ eBussy s cenou od 15 800 € a dojazdom vraj až 800 km

11

Nemecký startup Electric Brands predstavil koncepciu zaujímavého modulárneho elektromobilu eBussy, ktorý má ísť do výroby budúci rok. Dostupný bude v 10 verziách a ďalšom množstve variácií. Pohon zabezpečia 4 elektromotory integrované do kolies. Vďaka extrémnej účinnosti vozidla majú zabezpečiť kapacitne malé batérie neuveriteľný dojazd.

Spoločnosť Electric Brands bola založená v roku 2017 v nemeckom Münsteri. A aktuálne oznámila, že rozšíri svoje portfólio, ktoré pozostáva z elektro-kolobežky a elektrického skútra, o zaujímavý modulárny elektromobil eBussy, ktorý je plný prekvapení.

Za „roztomilým“ elektromobilom majú byť 10-ročné skúsenosti z automobilového priemyslu. Ich nositeľmi sú ľudia, ktorí stoja za Electric Brands. Cieľom pritom je, aby sa eBussy stal najlepším a najinovatívnejším ľahkým elektrickým vozidlom na svete. Okrem technológie a užívateľskej prívetivosti sa kladie startup dôraz aj na dizajn a zábavu.

EBussy môže vychádzať z dvoch podvozkov navrhnutých na bežné cesty a do „terénu“. Na ne je možné „pricapiť“ rôzne vymeniteľné karosérie a moduly. Ambiciózny nemecký elektromobil tak môže byť premenený na kabriolet, „offroad“, „skriňové“ vozidlo, kombi, pickup, dodávku či kempingové vozidlo, a to vďaka „princípu stavebnice Lego“. Do verzie „van“ sa pritom zmestia 4 osoby.

ebussy electric brands

Zdroj: Electric Brands

Základná hmotnosť 450 – 600 kg, výkon 15 kW, rozmery 3 640 x 1 600 x 1 940 mm (dĺžka x šírka x výška) a maximálna rýchlosť 90 km/h ho radí do kategórie L7e, teda medzi „štvorkolky“ a nie osobné automobily.

Vraj až 800 km dojazd

Vďaka 4 nízkovýkonným elektromotorom integrovaným do kolies (15 kW + vraj až 1 000 Nm krútiaci moment), nízkej hmotnosti, „obmedzenej“ rýchlosti, rekuperačnému systému či integrovaným solárnym modulom má byť eBussy neuveriteľne efektívny. Veď z 30 kWh batérie má dostať dojazd 800 km, resp. 600 km (pri plnom užitočnom zaťažení – 400 až 1 000 kg v závislosti od verzie).

Dostupný bude aj s 10 kWh batériou bez systémov zvyšujúcich efektivitu. Tá dokáže zabezpečiť dojazd 200 km, resp. 150 km (pri plnom užitočnom zaťažení). Pravdepodobný je aj 20 kWh variant. Batéria sa má nabiť cez domácu zásuvku alebo „vysokonapäťový zdroj“ za 3 až 6 hodín. V pláne je tiež systém staníc na výmenu batérií.

Cena eBussy má začínať na 15 800 € za základ, ktorý potrebuje nadstavbu. Verzia „Bus“ má byť dostupná od 19 600 €. Najdrahšou verziu by mal byť „karavan“ s kempingovou výbavou – od 28 800 €. Elektromobil od Electric Brands je už možné zarezervovať za 1 000 €. Výroba má byť naplánovaná na koniec budúceho roka.

Nuž, znie to naozaj zaujímavo, možno až „rozprávkovo“. Tak snáď majú plány a ciele nemeckého startupu reálne základy. Keby sa mu podarilo naplniť svoje sľuby, boli sme samozrejme len radi.

Zdroje: Ecomento, Electric Brands

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Nemecká Tesla pre masy“ ukazuje „terénnu“ a „športovú“ verziu svojho 1. elektromobilu
VW predstavil dodávkovú verziu reinkarnovaného „Hippies“ vanu I.D. Buzz
Elektromobil Aptera je späť. Má ponúknuť dojazd až 1 600 km

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

11 komentárov

  1. za tie peniaze si uz kupim auto … odhliadnuc od toho, ze to je skarede ako ciganske hracky… a aj tak to nikdy nepojde do vyroby… nastastie

    • presne tak, vyzera to otrasne, sa snazia v poslednej dobe vsetci vyrobcovia vyrobit elektroauto tak aby sa nejakym sposobom odlisovali, ale vysledok je strasny a este je to aj drahe… sme v prechodnom obdobi, verim ze casom sa to zlepsi

  2. A čo sa vám na tom akože nepáči? Veď napríklad VW „chrobák“ teda rozhodne krásou neoplýval a vyrobilo sa ich neuveriteľné množstvo.
    Všetko je relatívne. Výkon zmeriaš, rozmery zmeriaš, rýchlosť, hmotnosť a ďalšie parametre zmeriaš.
    Ale krásu? Existujú na krásu nejaké tabuľky? Alebo krásomer?j

  3. No, zasa ozvali dinosauri.. Prečo by auta mali vypadať stále rovnako 50rokov? Konečne kúsok kreativity spojenej s praktickosťou..
    Verím, že sa im to podarí vyrobiť a pre rôzne kuriérske služby je to zároveň krásne zviditeľnenie sa. Mimochodom je to pekné, tak ako práve ten chrobák a transportér boli pred 60 rokmi.
    Dizajn chce odvahu a nie len výpočty predajov nudných áut typu Audi.. 😉

Pridajte komentár