Ambiciózna nemecká „elektromobilka“ e.GO Mobile čelila bankrotu a stále nie je v suchu

3

Nemecký startup e-GO Mobile, ktorý vyhlasuje, že sa chce stať Teslou pre masy, ide skutočne v niektorých šľapajách spoločnosti Elona Muska. Takisto totiž čelila bankrotu. Jej aktuálna situácia však stále nie je úplne ružová.

Spoločnosť e.Go Mobile založil profesor a predseda výrobného inžinierstva na univerzite RWTH v Aachene, Guenther Schuh. Ten stojí aj za úspešným projektom elektrickej dodávky StreetScooter, ktorú predal koncernu nemeckej pošty, Deutsche Post.

Spoločnosť e.GO Mobile má v pláne vyrábať viacero plne elektrických modelov, a to napr. malý mestský model Life, autonómny vodíkový minibus Mover či elektromobil na báze platformy VW MEB, na ktorej vyrastie aj známy model Volkswagen ID.3.

Oneskorené dodávky

Aktuálnemu projektu profesora Guenthera Schuha sa však až tak nedarí, a to najmä kvôli problémom s prvým modelom Life. Tie sa týkali najmä homologizácie „Elektronického Stabilizačného Programu“ (ESP), ktorý pochádza od nemenovaného dodávateľa.

Dodávky prvej edície elektromobilu e.GO Life v počte 3 300 kusov tak museli byť viackrát odložené. Doteraz sa pritom dodalo len 600 kusov. A to samozrejme zapríčinilo finančné ťažkosti spoločnosti. Insolvencii pritom v októbri unikla len vďaka dodatočnej investícii vo výške 100 mil. € od svojich akcionárov, informuje Electrive.

So zvyšnými dodávkami sa však bude musieť e.GO Mobile poponáhľať, pretože splatnosť spomínaných 100 mil. € je do konce marca 2020. Ak tieto peniaze nevyplatí, investori získajú právo vymeniť svoje pohľadávky za kmeňové akcie spoločnosti. Podľa vlastných slov e.Go Mobile by to však mali stihnúť, uvádza portál Edison.

e.GO Life – aktualizované špecifikácie

Medzitým nemecký startup aktualizoval špecifikácie top verzie modelu Life s prívlastkom „60“. Tie sú pritom nasledovné:

  • Rozmery: 3 345 x 1 747 x 1 588 x 2 200 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor)
  • Hmotnosť: 1 231 kg
  • Výkon: 29 kW / 57 kW (trvalo udržateľný špičkový výkon)
  • Maximálna rýchlosť: 130 km/h
  • Zrýchlenie z 0 na 50 km/h: 4,7 s
  • Kapacita batérie: 21,5 kWh (využiteľná)
  • Dojazd: 139 / 206 km (kombinovaný / mestský podľa WLTP)
  • Rýchlosť nabíjania: 6 h (na 95 % cez Type 2 – 1 fáza)
  • Cena: 21 900 €
  • Cena ďalších verzií: „20“ od 17 900 €, „40“ od 19 400 €

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ruský elektromobil Zetta za 6 400 € je v záverečnej fáze certifikácie
„3D-tlačený“ elektromobil s cenou od 6 000 € sa približuje k výrobe
Holandský solárny elektromobil za 5 750 € by mohol byť ideálnym mestským vozidlom

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

Pridajte komentár