Reštart nemeckej „Tesly pre masy“ má priniesť cenovo dostupné e-autá

8

Nemecký e-mobility startup e.Go Mobile po svojej „reštrukturalizácii“ oznámil zaujímavé plány. Čoskoro spustí výrobu svojho prvého elektromobilu Life, chystá ďalšie dva e-modely, uzatvoril „emisný“ kontrakt s veľkou automobilkou a začína medzinárodnú expanziu.

Spoločnosť e.Go Mobile AG, ktorá vznikla na základoch univerzitného e-mobility projektu a ktorá bola označovaná aj ako „Tesla pre masy“, mala v nedávnej minulosti ambiciózne vyhlásenia, pričom napr. tvrdila, že „postavila maskované mini-Porsche“, sa dostala minulý rok do vážnych finančných problémov.

Jej bankrot bol pritom podľa Ecomento odvrátený len vďaka investorovi z Holandska, a to v lete tohto roku. Nemecký startup prešiel „reštrukturalizáciou“ a po novom oficiálne vystupuje ako Next.e.GO Mobile SE. No a to si vyžiadalo aj oznámenie najbližších plánov, ktoré sú určite zaujímavé.

Spoločnosť Next.e.GO Mobile SE, ktorá sa považuje za „jediného nezávislého výrobcu elektromobilov v Európe“, aktuálne okrem iného oznámila, že jej prvý model e.Go Life úspešne prešiel homologizáciou a jeho výroba bude v Nemecku spustená začiatkom budúceho roka.

Reštartovaný nemecký startup si tiež zabezpečil zaujímavý zdroj príjmov, keď sa spojil s nemenovaným „veľkým výrobcom“, ktorý si tým chce znížiť svoje priemerné flotilové emisie kvôli novým emisným normám EÚ. Podobne ako to urobili Honda a FCA s Teslou.

E.Go Mobile tiež podpísal vyhlásenie o zámere založiť spoločný podnik v Grécku, a to s investičnou a obchodnou zložkou gréckeho štátu – Enterprise Greece. Pôjde pritom o výrobný závod, ktorý bude jedným z krokov k medzinárodnej expanzii nemeckej spoločnosti.

„Revolučná výrobná technológia“

Nemci tiež oznámili, že sú v záverečnej fáze vývoja dvoch nových modelov, ktoré predstavia v januári. Dúfame pritom, že pôjde o naozaj cenovo dostupné elektromobily, pretože práve také spomína e.Go Mobile v súvislosti so svojou „revolučnou produkčnou technológiou, ktorá umožňuje zvyšovanie kapacít s bezkonkurenčnou kapitálovou účinnosťou.“

Zdroj: E.Go Mobile

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„16-tisícový“ elektromobil od nemeckého startupu je na ceste k zákazníkom. Má to však háčik
Malý ruský elektromobil Kamaz KAMA-1 ponúka veľmi slušné parametre
Dacia Spring novinky: Cena od 15 000 € (?), výbava, dostupnosť, interiér

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. Je to fajn, dúfam, že im to vyjde, držím palce.
    Taktiež dúfam, že to vyjde aj spoločnosti StreetScooter, že sa nájde investor.
    Zaujímavé je, že sa obidve spoločnosti nachádzajú v tom istom meste – Aachen…

  2. Mali by sa viac pozerať na čínske mini BEV, aby lepšie pochopili v čom je ich úspešnosť! Viac im „zadarmo“ radiť nebudem!!! 🙂

  3. Bez urazky ale ta velka do pristoru vystupena blbo vypadajuca krabica od to panok vedla volantu s primitivnymi LCD je co ?
    Dizajn auta zvonku je pekny ale to vnutro ako keby bolo zo 80-tych rokov ..

  4. Nejde o planétu, ale o rakovinu hlavne!
    A áno, super autíčko, orezane, čo sa dalo, čo už v EÚ nebude úplne lákavé.. Ale dajme tomu ze do 5k by to mohlo zamiešať karty. K tomu by bolo ešte treba „motivovať“ zatvrdlych ľudí napríklad daňami podľa spalín NOx, ďalej hmotnosti a výkonu áut.. A hneď by sme tu mali moderný štát ako Nórsko.

Pridajte komentár