Nemecký e-mobility startup e.Go Mobile po svojej „reštrukturalizácii“ oznámil zaujímavé plány. Čoskoro spustí výrobu svojho prvého elektromobilu Life, chystá ďalšie dva e-modely, uzatvoril „emisný“ kontrakt s veľkou automobilkou a začína medzinárodnú expanziu.
Spoločnosť e.Go Mobile AG, ktorá vznikla na základoch univerzitného e-mobility projektu a ktorá bola označovaná aj ako „Tesla pre masy“, mala v nedávnej minulosti ambiciózne vyhlásenia, pričom napr. tvrdila, že „postavila maskované mini-Porsche“, sa dostala minulý rok do vážnych finančných problémov.
Jej bankrot bol pritom podľa Ecomento odvrátený len vďaka investorovi z Holandska, a to v lete tohto roku. Nemecký startup prešiel „reštrukturalizáciou“ a po novom oficiálne vystupuje ako Next.e.GO Mobile SE. No a to si vyžiadalo aj oznámenie najbližších plánov, ktoré sú určite zaujímavé.
Spoločnosť Next.e.GO Mobile SE, ktorá sa považuje za „jediného nezávislého výrobcu elektromobilov v Európe“, aktuálne okrem iného oznámila, že jej prvý model e.Go Life úspešne prešiel homologizáciou a jeho výroba bude v Nemecku spustená začiatkom budúceho roka.
- Zdroj fotografie: e.Go Mobile
- Zdroj: e.Go Mobile
- Zdroj: e.Go Mobile
Reštartovaný nemecký startup si tiež zabezpečil zaujímavý zdroj príjmov, keď sa spojil s nemenovaným „veľkým výrobcom“, ktorý si tým chce znížiť svoje priemerné flotilové emisie kvôli novým emisným normám EÚ. Podobne ako to urobili Honda a FCA s Teslou.
E.Go Mobile tiež podpísal vyhlásenie o zámere založiť spoločný podnik v Grécku, a to s investičnou a obchodnou zložkou gréckeho štátu – Enterprise Greece. Pôjde pritom o výrobný závod, ktorý bude jedným z krokov k medzinárodnej expanzii nemeckej spoločnosti.
„Revolučná výrobná technológia“
Nemci tiež oznámili, že sú v záverečnej fáze vývoja dvoch nových modelov, ktoré predstavia v januári. Dúfame pritom, že pôjde o naozaj cenovo dostupné elektromobily, pretože práve také spomína e.Go Mobile v súvislosti so svojou „revolučnou produkčnou technológiou, ktorá umožňuje zvyšovanie kapacít s bezkonkurenčnou kapitálovou účinnosťou.“
Zdroj: E.Go Mobile
SÚVISIACE ČLÁNKY:
„16-tisícový“ elektromobil od nemeckého startupu je na ceste k zákazníkom. Má to však háčik
Malý ruský elektromobil Kamaz KAMA-1 ponúka veľmi slušné parametre
Dacia Spring novinky: Cena od 15 000 € (?), výbava, dostupnosť, interiér
8 komentárov
Je to fajn, dúfam, že im to vyjde, držím palce.
Taktiež dúfam, že to vyjde aj spoločnosti StreetScooter, že sa nájde investor.
Zaujímavé je, že sa obidve spoločnosti nachádzajú v tom istom meste – Aachen…
Drzime palce
blablabla cislo 15394… nic viac…
a este zabudli napisat ze dalsi tesla killer…. 🙂
Mali by sa viac pozerať na čínske mini BEV, aby lepšie pochopili v čom je ich úspešnosť! Viac im „zadarmo“ radiť nebudem!!! 🙂
Bez urazky ale ta velka do pristoru vystupena blbo vypadajuca krabica od to panok vedla volantu s primitivnymi LCD je co ?
Dizajn auta zvonku je pekny ale to vnutro ako keby bolo zo 80-tych rokov ..
parada !!! auticko do 5000 eur, konecne si ho bude moct dovolit skoro kazdy , vsak nam ide o planetu !!!!! alebo o planetu nikdy neslo ???
Nejde o planétu, ale o rakovinu hlavne!
A áno, super autíčko, orezane, čo sa dalo, čo už v EÚ nebude úplne lákavé.. Ale dajme tomu ze do 5k by to mohlo zamiešať karty. K tomu by bolo ešte treba „motivovať“ zatvrdlych ľudí napríklad daňami podľa spalín NOx, ďalej hmotnosti a výkonu áut.. A hneď by sme tu mali moderný štát ako Nórsko.