Nemecký elektromobil e.GO Life sa začal vyrábať. Vyjde na 15 900 €

5

V polovici tohto mesiaca bola spustená výroba sympatického mestského elektromobilu e.GO Life. Jeho vývoj majú na svedomí automobiloví inžinieri z univerzity v Aachene, kde sa aj produkuje. A to v troch variantoch. Čo všetko ponúkne a kedy bude dostupný?

Elektromobil e.Go Life sa vyrába v bývalom aachenskom závode spoločnosti Phillips s rozlohou 16 000 štvorcových metrov. Toto zariadenie je vybavené najmodernejšími priemyselnými technológiami, pričom bolo do jeho renovácie investovaných takmer 26 miliónov €.

Malá solárna elektráreň na streche

Výrobca chce ísť príkladom, a tak sa snaží o čo najnižšiu ekologickú stopu aj v rámci produkcie. Preto na strechu svojej továrne nainštaloval malú solárnu elektráreň s výkonom 750 kW. Budúci rok sa pritom jej výkon zdvojnásobí. Ročne vyprodukuje 1,3 milióna kWh čistej elektriny, čím ušetrí 700 000 kg CO2.

3 modely, 3 továrne a 100 000 vozidiel ročne

Spoločnosť e.GO Mobile už stavia svoj druhý výrobný závod, kde sa budú produkovať karosérie pre model e.GO Life. A výstavba 3. továrne začne už budúci mesiac. V nej sa bude vyrábať 15-miestny elektrický minibus e.GO Mover. Nemecká automobilka taktiež plánuje výrobu elektrického hatchbacku nižšej strednej triedy e.GO Booster.

V budúcom roku chce e.GO Mobile vyrobiť 10 000 kusov modelu Life. Ďalší rok to má byť už 20 000 kusov. V roku 2022 by malo schádzať z výrobných liniek automobilky dokonca až 100 000 elektromobilov.

Prvé dodávky

Pri slávnostnom otvorení prvej továrne spoločnosti e.GO Mobile boli k dispozícii pre hostí testovacie modely Life. Prví zákazníci si ale budú musieť počkať na svoje vozidlá do konca tohto roka.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Najmenší elektromobil sveta zo Švajčiarska za 12 000 € sa chystá do výroby
Elektromobil od MINI sa už testuje. Dôkazom špionážne fotografie
Volvo Polestar 2: Spoznali sme prvé špecifikácie konkurenta Tesly Model 3

Špecifikácie modelu e.GO Life

Verziee.GO Life 20e.GO Life 40e.GO Life 60
Hmotnosť
Pohotovostná hmotnosť880 kg900 kg950 kg
Celková užitočná hmotnosť1,300 kg1,300 kg1,300 kg
Maximálne zaťaženie420 kg400 kg350 kg
Rozloženie hmotnosti (p/z)50/50 %49/51 %47/53 %
Batéria
TypLithium-IonLithium-IonLithium-Ion
Kapacita14.9 kWh17.9 kWh23.9 kWh
Voltáž230 V280 V380 V
Dojazd (NEDC)136 km146 km194 km
Reálny mestský dojazd104 km114 km154 km
Nabíjanie (Schuko 230 V)6.0 h7.5 h9.8 h
Nabíjanie (Type 2 – 1 fáza)3.1 h3.6 h4.6 h
Jazda
Výkon (dlhodobý / špičkový)20/20 kW24/40 kW32/60 kW
Jazdné vlastnosti
Maximálna rýchlosť116 km/h150 km/h160 km/h
Bežná rýchlosť104 km/h110 km/h133 km/h
Zrýchlenie (0-50 km/h)6.6 s4.1 s3.2 s
Zrýchlenie (0-100 km/h)35.0 s12.0 s8.6 s
Zrýchlenie (80-120 km/h)9.9 s7.0 s
Spotreba
Spotreba na 100 km (NEDC)9.9 kWh10.9 kWh11.1 kWh
Spotreba na 100 km (reálna prevádza v meste)12.8 kWh14.3 kWh14.6 kWh
Rozmery
Dĺžka3,348 mm3,348 mm3,348 mm
Šírka1,700 mm1,700 mm1,700 mm
Výška1,567 mm1,567 mm1,567 mm
Rázvor2,200 mm2,200 mm2,200 mm
Rozchod prednej nápravy1,475 mm1,475 mm1,475 mm
Rozchod zadnej nápravy1,483 mm1,483 mm1,483 mm
Iné
Polomer otáčania9 m9 m9 m
Cenaod 15,900 €od 17,400 €od 19,900 €

Zdroj (vrátane fotografií): e.GO Mobile

tesla magazin zdielanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Pan redaktor, polomer otacania 9 metrov? To by znamenalo priemer vozidlom opisanej kruznice cca 20 metrov. Skuste si lepsie nastudovat dany parameter. S pozdravom vdacny citatel Jaro

    • Dobrý deň,

      výrobca udáva polomer otáčania 9 m. Aj väčšina iných výrobcov uvádza tento atribút ako polomer otáčania a podobné hodnoty v danej kategórii vozidiel. Áno, z čisto matematického hľadiska je to zrejme nezmysel a jedná sa asi o priemer.

      Každopádne sa nechám rád poučiť, ak máte tejto problematike relevantné informácie.

      Ďakujem.

Pridajte komentár