V polovici tohto mesiaca bola spustená výroba sympatického mestského elektromobilu e.GO Life. Jeho vývoj majú na svedomí automobiloví inžinieri z univerzity v Aachene, kde sa aj produkuje. A to v troch variantoch. Čo všetko ponúkne a kedy bude dostupný?
Elektromobil e.Go Life sa vyrába v bývalom aachenskom závode spoločnosti Phillips s rozlohou 16 000 štvorcových metrov. Toto zariadenie je vybavené najmodernejšími priemyselnými technológiami, pričom bolo do jeho renovácie investovaných takmer 26 miliónov €.
Malá solárna elektráreň na streche
Výrobca chce ísť príkladom, a tak sa snaží o čo najnižšiu ekologickú stopu aj v rámci produkcie. Preto na strechu svojej továrne nainštaloval malú solárnu elektráreň s výkonom 750 kW. Budúci rok sa pritom jej výkon zdvojnásobí. Ročne vyprodukuje 1,3 milióna kWh čistej elektriny, čím ušetrí 700 000 kg CO2.
3 modely, 3 továrne a 100 000 vozidiel ročne
Spoločnosť e.GO Mobile už stavia svoj druhý výrobný závod, kde sa budú produkovať karosérie pre model e.GO Life. A výstavba 3. továrne začne už budúci mesiac. V nej sa bude vyrábať 15-miestny elektrický minibus e.GO Mover. Nemecká automobilka taktiež plánuje výrobu elektrického hatchbacku nižšej strednej triedy e.GO Booster.
V budúcom roku chce e.GO Mobile vyrobiť 10 000 kusov modelu Life. Ďalší rok to má byť už 20 000 kusov. V roku 2022 by malo schádzať z výrobných liniek automobilky dokonca až 100 000 elektromobilov.
Prvé dodávky
Pri slávnostnom otvorení prvej továrne spoločnosti e.GO Mobile boli k dispozícii pre hostí testovacie modely Life. Prví zákazníci si ale budú musieť počkať na svoje vozidlá do konca tohto roka.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Najmenší elektromobil sveta zo Švajčiarska za 12 000 € sa chystá do výroby
Elektromobil od MINI sa už testuje. Dôkazom špionážne fotografie
Volvo Polestar 2: Spoznali sme prvé špecifikácie konkurenta Tesly Model 3
Špecifikácie modelu e.GO Life
Verzie | e.GO Life 20 | e.GO Life 40 | e.GO Life 60 |
---|---|---|---|
Hmotnosť | |||
Pohotovostná hmotnosť | 880 kg | 900 kg | 950 kg |
Celková užitočná hmotnosť | 1,300 kg | 1,300 kg | 1,300 kg |
Maximálne zaťaženie | 420 kg | 400 kg | 350 kg |
Rozloženie hmotnosti (p/z) | 50/50 % | 49/51 % | 47/53 % |
Batéria | |||
Typ | Lithium-Ion | Lithium-Ion | Lithium-Ion |
Kapacita | 14.9 kWh | 17.9 kWh | 23.9 kWh |
Voltáž | 230 V | 280 V | 380 V |
Dojazd (NEDC) | 136 km | 146 km | 194 km |
Reálny mestský dojazd | 104 km | 114 km | 154 km |
Nabíjanie (Schuko 230 V) | 6.0 h | 7.5 h | 9.8 h |
Nabíjanie (Type 2 – 1 fáza) | 3.1 h | 3.6 h | 4.6 h |
Jazda | |||
Výkon (dlhodobý / špičkový) | 20/20 kW | 24/40 kW | 32/60 kW |
Jazdné vlastnosti | |||
Maximálna rýchlosť | 116 km/h | 150 km/h | 160 km/h |
Bežná rýchlosť | 104 km/h | 110 km/h | 133 km/h |
Zrýchlenie (0-50 km/h) | 6.6 s | 4.1 s | 3.2 s |
Zrýchlenie (0-100 km/h) | 35.0 s | 12.0 s | 8.6 s |
Zrýchlenie (80-120 km/h) | – | 9.9 s | 7.0 s |
Spotreba | |||
Spotreba na 100 km (NEDC) | 9.9 kWh | 10.9 kWh | 11.1 kWh |
Spotreba na 100 km (reálna prevádza v meste) | 12.8 kWh | 14.3 kWh | 14.6 kWh |
Rozmery | |||
Dĺžka | 3,348 mm | 3,348 mm | 3,348 mm |
Šírka | 1,700 mm | 1,700 mm | 1,700 mm |
Výška | 1,567 mm | 1,567 mm | 1,567 mm |
Rázvor | 2,200 mm | 2,200 mm | 2,200 mm |
Rozchod prednej nápravy | 1,475 mm | 1,475 mm | 1,475 mm |
Rozchod zadnej nápravy | 1,483 mm | 1,483 mm | 1,483 mm |
Iné | |||
Polomer otáčania | 9 m | 9 m | 9 m |
Cena | od 15,900 € | od 17,400 € | od 19,900 € |
- e.GO Mover. Zdroj: e.GO Mobile
- Zdroj: e.Go Mobile
- Zdroj: e.Go Life
- Zdroj: e.Go Life
Zdroj (vrátane fotografií): e.GO Mobile
5 komentárov
Pan redaktor, polomer otacania 9 metrov? To by znamenalo priemer vozidlom opisanej kruznice cca 20 metrov. Skuste si lepsie nastudovat dany parameter. S pozdravom vdacny citatel Jaro
Palec hore Jaro. Nech nám netlačí kaleráb do hlavy.
Dobrý deň,
výrobca udáva polomer otáčania 9 m. Aj väčšina iných výrobcov uvádza tento atribút ako polomer otáčania a podobné hodnoty v danej kategórii vozidiel. Áno, z čisto matematického hľadiska je to zrejme nezmysel a jedná sa asi o priemer.
Každopádne sa nechám rád poučiť, ak máte tejto problematike relevantné informácie.
Ďakujem.
solarna elektraren 750w a nie kw, rovnako aj tie prepocty rocne vyrobenej energie a usetrenych co2…
V každom prípade sa toto auto jednoznačne nestane teslou pre masy už len pre to ako vypadá v porovnaní s teslou..