„16-tisícový“ elektromobil od nemeckého startupu je na ceste k zákazníkom. Má to však háčik

2

Prvý elektromobil od ambiciózneho nemeckého startupu e.GO Mobile, e.GO Life, dorazí k prvým zákazníkom už o pár dní. Má to však háčik.

E.GO Mobile sa netají veľkými ambíciami, ktoré asi najlepšie dokumentuje vyhlásenie, že sa chce stať Teslou pre masy. A to najmä vďaka cenovo dostupným elektromobilom. A zdá sa, že by naozaj mohla ísť v šľapajách známej kalifornskej spoločnosti, teda aspoň čo sa týka problémov pri zavádzaní vozidiel na trh.

Drahšia a „orezaná“ First Edition

Prvý elektromobil značky, ktorým je mestský hatchback e.GO Life, majú obdržať prví zákazníci už 9. mája. To znie na prvý pohľad ako dobrá správa, nie je to však také ružové, ako by sa mohlo zdať. Pôjde o vozidlá z tzv. „First edition“, teda prvej edície, ktoré však budú podstatne drahšie a navyše nečakane „orezané“.

To, že prvá edícia modelu (24 650 €) je podstatne drahšia ako základná verzia za 15 900 €, asi nikoho neprekvapí. Veď podobnou cestou sa predtým vybrala aj Tesla, pričom rovnakú stratégiu si v prípade svojich chystaných elektromobilov zvolil aj Volkswagen či Polestar .

Nemilým prekvapením sú však problémy so schválením „Elektronického Stabilizačného Programu“ (ESP), ktorý pochádza od dodávateľa automobilky e.GO Mobile. Aby nemecký startup nemusel pristúpiť k ďalšiemu oneskoreniu sľubovaných dodávok svojho elektromobilu, rozhodol sa, že prvotná výrobná séria (1 000 ks) nebude obsahovať tento dôležitý systém, ktorý je v rámci EÚ povinný pri automobiloch so sériovou produkciou nad 1 000 ks.

Bežné verzie zrejme v jeseni

Z nedostupnosti tohto dôležitého systému však vyplývajú aj ďalšie obmedzenia. Táto séria elektromobilov e.GO Life bude mať totiž výkon limitovaný na max. 53 kW a nebude obsahovať ani rekuperačný systém. Nemecký startup v tejto súvislosti dodáva, že pracuje na čo najrýchlejšej homologizácii svojho prvého modelu, aby mohla začať s dodávkami všetkých troch bežných verzií (predpoklad jeseň 2019). Ich špecifikácie nájdete v nasledujúcej tabuľke.

Verziee.GO Life 20e.GO Life 40e.GO Life 60
Hmotnosť
Pohotovostná hmotnosť880 kg900 kg950 kg
Celková užitočná hmotnosť1,300 kg1,300 kg1,300 kg
Maximálne zaťaženie420 kg400 kg350 kg
Rozloženie hmotnosti (p/z)50/50 %49/51 %47/53 %
Batéria
TypLithium-IonLithium-IonLithium-Ion
Kapacita14.9 kWh17.9 kWh23.9 kWh
Voltáž230 V280 V380 V
Dojazd (NEDC)136 km146 km194 km
Reálny mestský dojazd104 km114 km154 km
Nabíjanie (Schuko 230 V)6.0 h7.5 h9.8 h
Nabíjanie (Type 2 – 1 fáza)3.1 h3.6 h4.6 h
Jazda
Výkon (dlhodobý / špičkový)20/20 kW24/40 kW32/60 kW
Jazdné vlastnosti
Maximálna rýchlosť116 km/h150 km/h160 km/h
Bežná rýchlosť104 km/h110 km/h133 km/h
Zrýchlenie (0-50 km/h)6.6 s4.1 s3.2 s
Zrýchlenie (0-100 km/h)35.0 s12.0 s8.6 s
Zrýchlenie (80-120 km/h)9.9 s7.0 s
Spotreba
Spotreba na 100 km (NEDC)9.9 kWh10.9 kWh11.1 kWh
Spotreba na 100 km (reálna prevádza v meste)12.8 kWh14.3 kWh14.6 kWh
Rozmery
Dĺžka3,348 mm3,348 mm3,348 mm
Šírka1,700 mm1,700 mm1,700 mm
Výška1,567 mm1,567 mm1,567 mm
Rázvor2,200 mm2,200 mm2,200 mm
Rozchod prednej nápravy1,475 mm1,475 mm1,475 mm
Rozchod zadnej nápravy1,483 mm1,483 mm1,483 mm
Iné
Polomer otáčania9 m9 m9 m
Cenaod 15,900 €od 17,400 €od 19,900 €

Zdroj: Electrive, titulná fotografia: e.GO Mobile

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nemecký startup tvrdí, že postavil elektrické „maskované mini-Porsche“
Škoda prezradila „neuveriteľnú“ cenu svojho prvého elektromobilu Citigo-e
VW sprístupňuje svoju platformu pre elektromobily ďalším výrobcom

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Som zvedavý koľko kusov tohto angličáka do pieskoviska pre detičky predajú deutschland stárt-ap-učisti, Jedine ak uplatnia niekoho na štátnej správe na rozvážanie úradníkov v pracovnom čase na vybavenie si domácich nákupov. Držím palce na rukách aj nohách.

Pridajte komentár