Prvý elektromobil od ambiciózneho nemeckého startupu e.GO Mobile, e.GO Life, dorazí k prvým zákazníkom už o pár dní. Má to však háčik.
E.GO Mobile sa netají veľkými ambíciami, ktoré asi najlepšie dokumentuje vyhlásenie, že sa chce stať Teslou pre masy. A to najmä vďaka cenovo dostupným elektromobilom. A zdá sa, že by naozaj mohla ísť v šľapajách známej kalifornskej spoločnosti, teda aspoň čo sa týka problémov pri zavádzaní vozidiel na trh.
Drahšia a „orezaná“ First Edition
Prvý elektromobil značky, ktorým je mestský hatchback e.GO Life, majú obdržať prví zákazníci už 9. mája. To znie na prvý pohľad ako dobrá správa, nie je to však také ružové, ako by sa mohlo zdať. Pôjde o vozidlá z tzv. „First edition“, teda prvej edície, ktoré však budú podstatne drahšie a navyše nečakane „orezané“.
To, že prvá edícia modelu (24 650 €) je podstatne drahšia ako základná verzia za 15 900 €, asi nikoho neprekvapí. Veď podobnou cestou sa predtým vybrala aj Tesla, pričom rovnakú stratégiu si v prípade svojich chystaných elektromobilov zvolil aj Volkswagen či Polestar .
Nemilým prekvapením sú však problémy so schválením „Elektronického Stabilizačného Programu“ (ESP), ktorý pochádza od dodávateľa automobilky e.GO Mobile. Aby nemecký startup nemusel pristúpiť k ďalšiemu oneskoreniu sľubovaných dodávok svojho elektromobilu, rozhodol sa, že prvotná výrobná séria (1 000 ks) nebude obsahovať tento dôležitý systém, ktorý je v rámci EÚ povinný pri automobiloch so sériovou produkciou nad 1 000 ks.
Bežné verzie zrejme v jeseni
Z nedostupnosti tohto dôležitého systému však vyplývajú aj ďalšie obmedzenia. Táto séria elektromobilov e.GO Life bude mať totiž výkon limitovaný na max. 53 kW a nebude obsahovať ani rekuperačný systém. Nemecký startup v tejto súvislosti dodáva, že pracuje na čo najrýchlejšej homologizácii svojho prvého modelu, aby mohla začať s dodávkami všetkých troch bežných verzií (predpoklad jeseň 2019). Ich špecifikácie nájdete v nasledujúcej tabuľke.
Verzie | e.GO Life 20 | e.GO Life 40 | e.GO Life 60 |
---|---|---|---|
Hmotnosť | |||
Pohotovostná hmotnosť | 880 kg | 900 kg | 950 kg |
Celková užitočná hmotnosť | 1,300 kg | 1,300 kg | 1,300 kg |
Maximálne zaťaženie | 420 kg | 400 kg | 350 kg |
Rozloženie hmotnosti (p/z) | 50/50 % | 49/51 % | 47/53 % |
Batéria | |||
Typ | Lithium-Ion | Lithium-Ion | Lithium-Ion |
Kapacita | 14.9 kWh | 17.9 kWh | 23.9 kWh |
Voltáž | 230 V | 280 V | 380 V |
Dojazd (NEDC) | 136 km | 146 km | 194 km |
Reálny mestský dojazd | 104 km | 114 km | 154 km |
Nabíjanie (Schuko 230 V) | 6.0 h | 7.5 h | 9.8 h |
Nabíjanie (Type 2 – 1 fáza) | 3.1 h | 3.6 h | 4.6 h |
Jazda | |||
Výkon (dlhodobý / špičkový) | 20/20 kW | 24/40 kW | 32/60 kW |
Jazdné vlastnosti | |||
Maximálna rýchlosť | 116 km/h | 150 km/h | 160 km/h |
Bežná rýchlosť | 104 km/h | 110 km/h | 133 km/h |
Zrýchlenie (0-50 km/h) | 6.6 s | 4.1 s | 3.2 s |
Zrýchlenie (0-100 km/h) | 35.0 s | 12.0 s | 8.6 s |
Zrýchlenie (80-120 km/h) | – | 9.9 s | 7.0 s |
Spotreba | |||
Spotreba na 100 km (NEDC) | 9.9 kWh | 10.9 kWh | 11.1 kWh |
Spotreba na 100 km (reálna prevádza v meste) | 12.8 kWh | 14.3 kWh | 14.6 kWh |
Rozmery | |||
Dĺžka | 3,348 mm | 3,348 mm | 3,348 mm |
Šírka | 1,700 mm | 1,700 mm | 1,700 mm |
Výška | 1,567 mm | 1,567 mm | 1,567 mm |
Rázvor | 2,200 mm | 2,200 mm | 2,200 mm |
Rozchod prednej nápravy | 1,475 mm | 1,475 mm | 1,475 mm |
Rozchod zadnej nápravy | 1,483 mm | 1,483 mm | 1,483 mm |
Iné | |||
Polomer otáčania | 9 m | 9 m | 9 m |
Cena | od 15,900 € | od 17,400 € | od 19,900 € |
Zdroj: Electrive, titulná fotografia: e.GO Mobile
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nemecký startup tvrdí, že postavil elektrické „maskované mini-Porsche“
Škoda prezradila „neuveriteľnú“ cenu svojho prvého elektromobilu Citigo-e
VW sprístupňuje svoju platformu pre elektromobily ďalším výrobcom
2 komentáre
Som zvedavý koľko kusov tohto angličáka do pieskoviska pre detičky predajú deutschland stárt-ap-učisti, Jedine ak uplatnia niekoho na štátnej správe na rozvážanie úradníkov v pracovnom čase na vybavenie si domácich nákupov. Držím palce na rukách aj nohách.
riadne predražený nemecký šerbeľ, veď to je hnoj na kolesách…