Podrobnosti ohľadom „zabitého“ elektromobilu od inovátora v oblasti vysávačov

5

Zakladateľ spoločnosti Dyson, ktorá sa preslávila ako výrobca inovatívnych vysávačov či sušičov, prezradil ďalšie informácie o ich prvom pripravovanom elektromobile, ako aj dôvody, prečo jeho projekt ukončil v pokročilej fáze. Pri tejto príležitosti zverejnil aj viacero fotografií.

James Dyson aktuálne na adresu e-mobility programu svojej spoločnosti uviedol, že zostavili výnimočný tím, vybudovali zariadenia svetovej úrovne a vyvinuli radikálne auto plné technológií. Vozidlo, ktoré malo prísť s riešeniami neduhov elektromobilov, bolo pritom podľa Dysona pripravené na sériovú výrobu.

Napokon však musel Dyson urobiť ťažké rozhodnutie a obrovský a finančne náročný e-mobility projekt ukončiť, pričom nám v tejto veci teraz prezradil viac.

„Komerčne neživotaschopný“

Výrobcovia elektromobilov podľa šéfa úspešnej britskej firmy každým predaným vozidlom strácajú (pozn.: o tom by sa dalo polemizovať…), pretože produkcia týchto vozidiel je nákladnejšia. To im však nemá až tak prekážať, lebo to dokážu kompenzovať predajom bežných áut.

V Dysone si časom uvedomili, že ich automobil „založený na technológiách“ prestal byť komerčne životaschopný, čo malo vyplynúť aj z toho, že nie sú automobilovou spoločnosťou, uvádza James Dyson.

Dyson nič neľutuje

Šéf britskej spoločnosti dodal, že bolo veľmi ťažké prijať rozhodnutie o ukončení projektu, pretože na ňom pracovali stovky inžinierov, vedcov a dizajnérov, pričom ich prvý elektromobil bol veľkým inžinierskym úspechom. Dyson pritom vraj neľutuje, že sa do neho pustil.

Dôvodom má byť najmä to, že sa toho v rámci e-mobility programu veľa naučili a spoločnosť nakoniec ťažila z prílevu talentov z automobilového priemyslu, ktoré sa rýchlo uplatnili v iných oblastiach výskumu a vývoja.

5-metrové 7-miestne SUV

Dyson o svojom prvom elektromobile povedal, že to bolo 5-metrové SUV, postavené na platforme, ktorú si vyvinuli od základov. Rovnako tak aj všetky diely vozidla, ktoré nieslo označenie Dyson N526. Šéf britskej spoločnosti dodal, že SUV s veľkou svetlou výškou a aktívnym vzduchovým pružením sa pri jazde vo vyšších znížilo kvôli aerodynamike. Rovnako ako vlajkové lode od Tesly.

Pri vývoji elektromotora vychádzali zo skúseností s technológiou svojho „digitálneho motora“. Batériový pack bol navrhnutý tak, aby umožňoval montáž batériových článkov rôznej veľkosti a typu po celú dobu životnosti platformy.

Elektrické SUV Dyson N526 obsahovalo 3 rady špeciálnych sedadiel a 7 miest na sedenie. Vozidlo využívalo „in-house“ filtračný systém. Vodič sa tiež mohol spoľahnúť na head-up displej. Ďalšie informácie o „zabitom“ elektromobile, ktoré Dyson prezradil v rámci rozhovoru pre The Sunday Times, nájdete v našom skoršom článku.

Zdroj: Dyson

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Apple si patentoval typ elektromotora, ktorý je typický pre prvé Tesly
IBM oznámilo „revolučnú“ batériu bez ťažkých kovov a s 5 minútovým nabíjaním
Prekvapenie! Sony predstavilo elektromobil s výkonom 400 kW

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Škoda! Ale – možno že to pán Dyson nejako celkove nezvládol, keď ten projekt ukončil. Možno mal jednoducho ešte vydržať.
    Veď zoberme si napríklad – Elon Musk. Taktiež vyrobil auto „nabité technológiami“, relatívne drahé.
    A kde je Tesla dnes? Je ďaleko ďaleko vpredu.
    A to nemal za sebou žiadnu úspešnú vysavačovú ani inú firmu, ktorá by ho dotovala z obrovských príjmov.
    Ja si myslím, že pán Dyson si len potreboval niečo dokázať. On si to dokázal a vybavené. Bodka.
    Faktom je a zostáva, že je to skvelý manažér…

  2. Prečo nepredá licenciu na to auto VW? Tí majú problém s vlastným emobilom, hotové zázračné auto by bola pre nich trefa do čierneho.

Pridajte komentár