Ambiciózny „výrobca vysávačov“ mení svoje plány v oblasti elektromobility

0

Britská spoločnosť Dyson, ktorá sa preslávila inovovanými technológiami v rámci bežných spotrebičov ako sú vysávače či sušiče vlasov, sa pustila v roku 2017 do oblasti elektromobility. Ich ambiciózne plány, podporené miliardovými investíciami do elektromobilov a súvisiacich technológií, však nabrali iný smer.

Nie je tomu tak dávno, čo si nechal Dyson patentovať prototyp svojho prvého elektromobilu (viď obrázky v rámci článku). Ten mal byť pritom jedným z troch plánovaných elektrických modelov. Výroba prvého elektromobilu (spomínalo sa drahšie SUV) mala byť obmedzená na 10 000 kusov. Ďalšie dva cenovo dostupnejšie modely sa už mali dostať do masovej produkcie.

Spoločnosť Dyson si pritom pre projekt elektromobility vyhradila 2,8 miliardy €, čo je viac, ako majú v pláne investovať do tejto oblasti tradičné automobilky ako Honda, Mazda, Volvo či Škoda, ako aj koncerny PSA a Jaguar Land Rover. Len testovacie centrum v Británii pritom malo zhltnúť 620 mil. €. V rámci divízie elektromobility spoločnosti Dyson v máji pracovalo okolo 500 ľudí, pričom v pláne bolo vytvorenie ďalších 200 pracovných miest.

Koniec elektromobilov

Aktuálne žiaľ spoločnosť Dyson oznámila, že končí s vývojom elektromobilov, avšak stále bude pracovať na súvisiacich inovatívnych technológiách, vrátane solid-state batérií.

Majiteľ spoločnosti a inžinier James Dyson pritom v rámci oznámenia uviedol, že vyvinuli fantastické vozidlo, ktoré bolo v zhode s filozofiou spoločnosti. Napriek veľkej snahe v rámci všetkých procesov vývoja však Dyson priznal, že sa im nepodarilo zabezpečiť, aby bolo ich vozidlo komerčne životaschopné.

Snažia sa preto svoj automobilový projekt predať. Dyson pritom dodal, že ukončenie projektu nesúvisí so zlyhaním produktu alebo vývojárskeho tímu. Ten podľa neho dosiahol obrovské úspechy vzhľadom na veľkosť a komplexnosť projektu.

Pokračovanie vývoja batérií

Majiteľ britskej spoločnosti zdôraznil, že pokračujú v masívnych investíciach vo výške 2,8 miliardy € do nových technológií a ich novej univerzity. Zamerajú sa pritom na vývoj a výrobu novej generácie batérií, tzv. solid-state, ako aj snímacie technológie, systémy počítačového videnia, robotiku, strojové učenie a umelú inteligenciu.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Rivian považujú za druhú Teslu. Jeho elektromobily mieria aj do Európy
Nemecký startup chce byť Teslou pre masy, aj vďaka elektromobilu za 16 000 €
Čínske SUV s technológiami Tesla ide do predaja. Stojí pod 30 000 €

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár