Výrobca vysávačov, Dyson, ukázal svoj „zabitý“ elektromobil za pol miliardy

5

James Dyson sa stal vďaka svojim inovatívnym cyklónovým vysávačom, fénom či sušičom rúk najbohatším Britom. V roku 2017 sa rozhodol, že sa pustí aj do elektromobility, vrátane vývoja a výroby vlastných áut a batérií. Automobilovú časť projektu sa však napokon rozhodol ukončiť. A aktuálne uzrela svetlo sveta vôbec prvá fotografia vyvíjaného vozidla.

Pred 3 rokmi oznámila spoločnosť Dyson, že zakladá divíziu elektromobility, do ktorej naleje 2 miliardy GBP (cca 2,25 miliardy €). Polovica z týchto peňazí mala ísť do vývoja vozidla, druhá do vývoja technológie batérie. Prvý elektromobil mal interné označenie N526 a mal byť predstavený tento rok.

„Neuveriteľný“ dojazd

Vozidlo bolo funkčné, pričom na ňom tajne jazdil aj samotný James Dyson. Portál Driving, ktorý sprostredkoval informácie z aktuálneho rozhovoru Dysona s portálom The Sunday Times, uvádza, že elektromobil mal ponúknuť nevídaný dojazd okolo 966 km na jedno nabitie.

Potom, čo bol projekt zrušený, už nie je problém vyťahovať pôsobivé čísla, ktorých pravdivosť sa nebude dať overiť, keďže vývoj vozidla bol ukončený a na svetlo sveta sa nedostane žiadna verzia.

Ďalšie spomínané špecifikácie

Ďalšie spomínané čísla sú však už „uveriteľné“. A to výkon 400 kW, krútiaci moment 651 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,8 s a maximálna rýchlosť 201 km/h. Taktiež sa objavil údaj o hmotnosti – 2 600 kg, čo by bola určite nízka váha vzhľadom na predpokladanú „obrovskú“ batériu, ktorá mala zabezpečiť ťažko uveriteľný dojazd cez 960 km.

Podľa The Sunday Times investoval James Dyson do tohto projektu 500 mil. GBP z vlastného vrecka, pretože Dyson je skôr súkromnou ako akciovou spoločnosťou.

V októbri minulého roka žiaľ James Dyson oznámil, že končia s vývojom elektromobilov, avšak stále budú pracovať na súvisiacich inovatívnych technológiách, vrátane solid-state batérií. Napriek veľkej snahe v rámci všetkých procesov vývoja, Dyson priznal, že sa im nepodarilo zabezpečiť, aby bolo ich vozidlo komerčne životaschopné.

Dodal, že ukončenie projektu nesúvisí so zlyhaním produktu alebo vývojárskeho tímu. Ten podľa neho dosiahol obrovské úspechy vzhľadom na veľkosť a komplexnosť projektu.

Tak toto je ono:

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Apple si patentoval typ elektromotora, ktorý je typický pre prvé Tesly
IBM oznámilo „revolučnú“ batériu bez ťažkých kovov a s 5 minútovým nabíjaním
Prekvapenie! Sony predstavilo elektromobil s výkonom 400 kW

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Prvi pochopil že elektromobilita je hlúposť ktora je nonsens nepraktické a neekonomicke toto Caka všetky elektromobili !!! OTASKA CASU!!!

    • ty trulo najprv sa nauc pisat ! analfabet… automobilka ktora nebude vyrabat elektromobily …zbankrotuje !…era spalovacich haraburd je u konca ! …kto ma elektromobil…vie o com pisem !…na rozdiel od teba ! ludia sa uz nechcu vozit na 100 rokov starej spalovacej technologii na ktorej sa vozil este Charlie Chaplin ! elektromobil…ziaden servis…ziadna vymena olejov, filtrov, sviecok, remenov a podobnych muzejnych exponatov ! spotreba ?…1 euro na 100 km !

    • Stále sa nájde komentátor a slovenčinár …namiesto vyjadrenia k článku komentuje chyby ….súhlasím s komentom že elektromobilita nemá zmysel kým nenájdu dolievaciu batériu nabitým elektrolitom …čiže u mňa vodík vyhráva

Pridajte komentár