Americký startup Group1 špecializujúci sa na draslíkové batérie oznámil, že uvádza na trh „prvú cylindrickú draslík-iónovú batériu formátu 18650 na svete“. Prvé vzorky boli pritom dodané „kľúčovým“ výrobcom a dodávateľom. A spoločnosť Group1 tiež tvrdí, že jej draslíkové batérie ponúkajú lepší mix vlastností ako ďalšie cenovo dostupné batérie – LFP a sodíkové.
Vo vývoji je mnoho druhov a typov batérií pre elektromobily či energetické úložiská. A jedným z nich sú aj pomerne málo známe draslík-iónové batérie. A práve tie zdá sa aktuálne dosiahli míľnik. To teda aspoň naznačuje tlačová správa od spoločnosti Group1.
Okrem toho, že vzorky týchto batérií boli aktuálne dodané dôležitým priemyselným partnerom, technológia cylindrickej draslík-iónovej batérie od Group1 má byť udržateľným, účinným a nákladovo efektívnym riešením, ktoré nevyžaduje „kritické minerály ako nikel, kobalt, meď a lítium“.
Ďalším dôležitým prvkom je to, že výroba týchto draslíkových batérií má byť jednoducho implementovateľná v rámci existujúcich infraštruktúrnych procesov li-ion batérií.
Známe špecifikácie
Spoločnosť Group1 tiež tvrdí, že ich draslíková batéria ponúka lepšiu kombináciu výkonu, bezpečnosti a nákladov ako LFP batérie a sodík-iónové batérie. A to aj vďaka technológii Kristonite, čo je „4V katódový materiál navrhnutý v rámci KPW (draslík/pruská biela) klasifikácie“.
Draslíkové cylindrické články formátu 18650 od Group1 tiež využívajú komerčné grafitové anódy či separátory a ich elektrolyt pozostáva z bežne dostupných komponentov. Podľa amerického startupu ponúkajú aj vysokú životnosť v rámci nabíjacích/vybíjacích cyklov, energetickú hustotu 160 – 180 Wh/kg a pracujú pri napätí 3,7 V.
„Transformačná technológia“
Americký startup tiež tvrdí, že distribúciou vzoriek svojich draslíkových batériových článkov v rámci partnerov z priemyslu pripravuje pôdu pre široké prijatie tejto technológie, ktorú považuje za „transformačnú“. Uvádza pritom, že ide o alternatívu k LFP batériám, ktorá pomôže znížiť tlak na dodávateľský reťazec a podporí lokálnu výrobu kritickej batériovej technológie.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Solid-state batérie od Samsungu pre dojazd až 1 000 km testuje viacero automobiliek
Batéria Svolt s 10-min nabíjaním smeruje do výroby. A chystá sa „5-min baterka“
Blíži sa batériová „revolúcia“? VW a QuantumScape idú spoločne industrializovať solid-state batérie
ODBER NOVINIEK
11 komentárov
Zaujal ma názorný plošný diagram porovnania rôznych parametrov batérií. Je na ňom viditeľné, že im chýba to, po čom „túžime“ najviac! Zvýšenie energetickej hustoty. Pritom je zaujímavé, že sa porovnávané batérie stretávajú v gravimetrickej hustote prakticky v jedno bode!
Startupisti všetkých krajín, spojte sa, a zapracujte aj na tej hustote! 🙂
Všetci títo zázraci s batériami meškajú 50 rokov, kde boli, keď prví vedci zisťovali, že spaľovanie fosílnych palív povedie k tomuto, čo teraz s klímou zažívame? To už vtedy mohli vedieť, aký biznis to bude v budúcnosti, žiaľ, ropná lobby zapracovala s dezinformáciami a zabrzdila vývoj. Až Musk to riadne rozbehol, žiaľ, dosť neskoro, škoda, že sa nenarodil skôr.
Vlastne si si sám aj odpovedal! Tí čo dnes „meškajú“ s batériami, vtedy šťali do plienok! Ťažko je im to vyčítať! Taká bola a aj dnes je doba! Ako kedysi odpovedalo rádio Jerevan, lepšie už bolo! 🙂
veď náznaky elektromobility tú už boli ale vtedy svet nebol tak technologicky ďaleko. Pozri si ako vyzerala napr. taká Škoda Eltra
Ferdinand Porsche začal stavať elektromobily vo firme Lohner vo Viedni už v roku 1898! A nebol vtedy jediný. Vtedajší neúspech elektromobilov spôsobili ťažké batérie s malou kapacitou, a príchod N.A. Otta s vynálezom 4-taktného plynového a benzínového motora.
Ja cakam na bateriu do domacnosti s kapacitou 50kw a cenou do 3tis€.
ja uz mam 82kW za 3tis€ 😉
A kde si to ukradol?! Poraď aj ostatným !!! 🙂
keby som to ukradol, tak sa s tym nechvalim 😉
staci rozobrat jeden akkupack z 82k Enyaku, mas tam takychto 12 blokov:
MEB Module (LG Chem) Module Specification
Capacity: 234Ah, 6.85kWh
Height: 11 cm
Width: 22.5 cm
Length: 59 cm
Weight: 32kg
Bolt Size: M6
Voltage nominal: 3.7V/cell, 29.6V/module
Charge voltage cut-off: 4.2V/cell, 33.6V/module
Discharging cut-off: 3.3V/cell, 24.2/module
Maximum Discharging Current (10 seconds): 1000 amps
nejake otazky este?
😉
A ten Akupack stoji 3 tis EUR…to urcite
junacik, pre teba urcite nie 😉 ale mna stal, a ty sa uz nedozvies kde sa da kupit 😉