Elektromobil Drako GTE prešprintoval „najrýchlejšiu“ Teslu. Ale „za akú cenu?“

4

Extrémne rýchly sedan Drako GTE od amerického startupu Drako Motors pokoril v šprinte „najrýchlejšiu“ sériovú  Teslu, a to Model S P100D Ludicrous+. Tesla pritom bez problémov porazí mnohé superautá.

Elektromobil Drako GTE bol predstavený minulý rok. Tento 4-dverový sedan je výsledkom 10-ročnej práce medzinárodného tímu, ktorý našiel svoje útočisko v Silicon Valley. Jeho dizajn vychádza zo známeho plug-in hybridného modelu Fisker Karma.

4 elektromotory – 1 200 koní

Výrobca svoj model definuje ako luxusné 4-miestne superauto, pričom pri pohľade na parametre sa tieto slová nezdajú byť prehnané. Veď pohon zabezpečujú hneď 4 synchrónne elektromotory s permanentnými magnetmi, ktoré generujú výkon 1 200 koní a kombinovaný krútiaci moment 8 800 Nm, pričom vozidlu umožňujú dosiahnuť maximálnu rýchlosť 332 km/h.

90 kWh batéria má podľa výrobcu zabezpečiť dojazd 403 km (zdroj: Insideevs), nevieme však podľa akého testovacieho cyklu. Batéria pritom dokáže zásobovať 4 elektromotory nepretržitým výkon 1 206 koní, takže ich potenciál by malo byť možné využiť naplno.

Spoločnosť Drako Motors kládla veľký dôraz na chladenie batérie, aby bolo možné využiť maximálny výkon vozidla pri športovej jazde na závodných okruhoch. Drako GTE môže byť vybavené nabíjacím portom typu CCS alebo CHAdeMO a podporuje rýchlonabíjanie do výkonu 150 kW. Palubná nabíjačka má výkon 15 kW.

Ukážka akceleračných schopností

Výrobca nám stále dĺži údaj o zrýchlení z 0 na 100 km/h. Avšak jeho aktuálne video naznačuje, že „stovku“ pokorí za menej ako 2,6 s. V rámci neho totiž prešprintuje najrýchlejšiu sériovú Teslu, resp. jednu z verzií najrýchlejšieho variantu Tesly Model S, ktorá to zvládne cca za 2,6 s.

Drako Motors uvádza, že ide o Model S P100D s Ludicrous+ Mode, pričom toto značenie sa používalo v minulosti, takže je možné, že išlo o staršiu top verziu Modelu S („non-Raven“). Každopádne niet pochýb o tom, že Drako GTE je skutočne rýchly elektromobil.

Elektromobil Drako GTE by mal byť už v produkcii, pričom sa vyrobí len 25 kusov. Avšak už základná cena modelu je astronomická, a to 1,25 mil. $. Pre porovnanie, najrýchlejšia Tesla Model S, ktorá nesie aktuálne označenie Performance, vyjde v USA na 99 990 $.

Zdroj: Drako Motors

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Cybertruck vs. Porsche 911: Závod v šprinte na krátku vzdialenosť
Top Gear reaguje na spochybnenia závodu Tesly Model S a Porsche Taycan
Šialené! Elektrické Audi RS3 porazilo Porsche 911 GT2, aj keď cúvalo

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Kaslem na hlupe supersporty. Pre koho ich chcu vyrabat? Chcel som normalnu elektricku dodavku s garantovanym dojazdom 350km. Bohuzial sa NEVYRABA. Ale hlavne ze vyvijaju supersporty. To je naozaj „dolezite“.

    • Dalibor! To je tak. Chlapi sú (nielen chlapi ale hlavne chlapi) veľmi súťaživé bytosti. A to od útleho veku. Už na pieskovisku sa predháňajú, kto má krajšie autíčko. Logicky krajšie autíčko má ten, kto má „prachatejších“ rodičov.
      A ono im to tak nejako zostalo aj do dospelosti. Krajší, lepší a rýchlejší superšport má ten, kto má viac peňazí. Logicky.
      Ja som nejaký čas rozvážal tovar po okolitých predajniach. Každý deň som najazdil 70 až 90 km po meste. Výnimočne 120.
      Elektrododávka od Nissanu by na to bohato stačila. Majiteľ to nechce a vybavené. A v tomto prípade by bolo veľmi užitočné využívať „bus – pruhy“. No čo už…
      A že dodávky s dojazdom 350 km a viac budú, to si píš. Akurát to nebude hneď.
      Neveríš? Veď Tesla testuje kamión s dojazdom 800 km. Tak – prečo nie?

Pridajte komentár