Oddnes je možné žiadať o dotácie na nabíjacie stanice pre e-autá

2

Ministerstvo hospodárstva SR dnes zverejnilo výzvu na predkladanie žiadostí o poskytnutie dotácie na nabíjacie stanice pre „vozidlá do zásuvky“. Oznámené boli pritom podmienky získania dotácie, jej výška, oprávnení žiadatelia a technické požiadavky na nabíjacie stanice.

Výzva ohľadom dotácií na výstavbu, prestavbu a rekonštrukciu nabíjacích staníc je prvou dotačnou výzvou, ktorá vyplýva z tzv. „Akčného plánu rozvoja elektromobility v SR„. V decembri by sme sa mali pritom dočkať aj finančnej podpory na kúpu vozidiel s alternatívnym pohonom, pravdepodobne elektromobilov a plug-in hybridov.

Ale späť k dotáciám na nabíjačky. Žiadosť o poskytnutie dotácie je možné predkladať od 1. júla do 1. októbra 2019. Oprávnenými žiadateľmi pritom môžu byť obce a vyššie územné celky. Zúfať by však nemali ani fyzické a právnické osoby, ktoré by sa mohli dočkať dotácií v rámci ďalšej výzvy.

Minimálna výška poskytnutej dotácie je 2 500 €, maximálna 5 000 €. Štát pritom „hradí“ 95 % oprávnených nákladov a žiadateľ 5 %. Projekt výstavby, prestavby či rekonštrukcie nabíjacej stanice musí byť zrealizovaný do 6 mesiacov od schválenia dotácie.

Minimálne technické požiadavky

Ako už spomínaná výška dotácie naznačila, vzťahovať sa bude na nabíjacie stanice, ktoré poskytujú nabíjanie striedavým prúdom (AC). Ide teda o „pomalé“ nabíjačky, ktoré sú vhodné napríklad na „mestské“ nabíjanie, kedy majiteľ nabíja svoje vozidlo napríklad počas vybavovania záležitostí na úradoch.

Čo sa týka podmienok, dotáciu je možné čerpať na wallbox (nástenná nabíjačka) alebo samostatne stojacu nabíjaciu stanicu. Tie musia byť verejne dostupné a obsahovať minimálne 2 nabíjacie zásuvky Type 2 alebo 2 nabíjacie konektory Type 2, resp. ich kombináciu. Výstupný výkon každého nabíjacieho bodu pritom musí dosahovať aspoň 11 kW.

Ďalšia výzva by sa mohla týkať rýchlonabíjačiek

Zo štátneho rozpočtu bolo na spomínanú výzvu vyčlenených 500 000 €. V rámci „Akčného plánu rozvoja elektromobility na Slovensku“ sa pritom uvádza, že na podporu nabíjacích staníc by mal ísť cca 1 mil. €. Dočkať by sme sa tak mali ďalšej výzvy, ktorá by sa mohla týkať podpory DC rýchlonabíjacích staníc.

Podrobné informácie o výzve, vrátane formulára, vzoru žiadosti a ďalších podmienok, nájdete napríklad na portáli MH SR.

Zdroj titulnej fotografie: Pixabay

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Zelené „ŠPZ-ky“ pre elektomobily idú na schválenie. Prinesú výhody
Slovenský dotačný program nepočíta s hybridmi. CNG, LNG a LPG v „hre“
Slovenská batériová aliancia sa začína kryštalizovať. Tvorí ju 9 subjektov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Elektrikár on

    Obyčajná 400V 16A(11kw) zásuvka + adaptér za 20€. A ušetríme 2500-5000€ na jednej nabíjačke. Ja viem nebol by to dobrý business .

  2. Ono to hlavne nie je to pravé orechové na podporu rozvoja elektromobility. (Naprosto súhlasím s pánom Elektrikárom).
    Najlepšia motivácia je finančná, nič viac a nič menej. T.j. spustiť dotácie (!!!), ako boli do polovice minulého roka a nie vymýšľať hlúposti (dať samosprávam 95 % na kúpu elektromobilu, dotovať nabíjačky atď.).
    Veď predsa naša krajina nemôže ísť cestou Nórska. Nórsko je totiž mimoriadne bohatá krajina (podobne ako Kuvajt), minimálna mzda je tam cca 22 eur / hodinu a Nóri platia obrovské registračné poplatky a dane pri kúpe spaľovacích áut. Pri kúpe elektromobilov a plug-in-hybridov sú od týchto poplatkov oslobodení, takže v konečnom dôsledku kupujú tieto autá lacnejšie ako spaľováky. Je to tak jednoduché…
    Slovensko touto cestou ísť nemôže, Slovensko nie je bohatá krajina. Pri zavedení obrovských registračných poplatkov by sa nové autá u nás prestali predávať a stali by sme sa iba cintorínom starých áut.
    Takže – sme na začiatku.
    D O T Á C I E ! ! ! – vážení!

Pridajte komentár