Nové kolo dotácií na nabíjacie stanice má priniesť SR takmer 1 200 nabíjacích bodov

16

Ministerstvo hospodárstva SR spustilo novú výzvu, v rámci ktorej finančne podporí výstavbu nabíjacích staníc na Slovensku, informuje Slovenská asociácia pre elektromobilitu. Tentokrát môžu o dotácie v celkovej sume vyše 6 mil. € žiadať právnické osoby (firmy) a živnostníci. Vďaka tomu sa očakáva vznik takmer 1 200 nových verejne dostupných nabíjacích bodov.

„Nové“ dotácie na nabíjacie stanice, resp. budovanie nabíjacej infraštruktúry na Slovensku odštartovali v apríli, kedy bola spustená výzva pre samosprávy. V rámci nej bolo vyčlenených 10 mil. €. Aktuálne spustená výzva sa týka firiem, ktoré môžu z časti zafinancovať budovanie verejne dostupných nabíjačiek z celkové balíka vo výške 6 084 500 € (bez DPH). Tieto zdroje boli vyčlenené z Plánu obnovy a odolnosti.

„Sme radi, že po podobnej výzve pre samosprávy môžeme podporiť aj výstavbu verejných nabíjacích staníc pre elektromobily, ktoré pripravia a postavia firmy. Cieľom je pridať do siete 800 AC a 370 DC nabíjacích bodov,“ uviedol Vladimír Riška, riaditeľ Odboru priemyselnej politiky na MH SR.

Na čo sa dotácie vzťahujú?

Slovenská asociácia pre elektromobilitu (SEVA ) uvádza, že úspešní žiadatelia môžu získať najviac 50 % celkových oprávnených výdavkov (maximálne však do výšky 50 % z určených jednotkových cien). V prípade nabíjacieho bodu „AC“ s výkonom nad 11 kW to predstavuje podporu najviac vo výške 1 500 €. V prípade nabíjacieho bodu „DC“ s výkonom nad 50 kW je podpora max. 14 500 €.

Približne polovica vyčlenených prostriedkov je určená na projekty s oprávnenými nákladmi v rozsahu 24 000 až 120 000 €, zvyšok pre projekty s vyšším rozpočtom. Na projekty s opravenými nákladmi pod 24 000 € nie je možné čerpať dotácie. Šéf SEVA Patrik Križanský v tejto veci uvádza: „V rámci jedného projektu a jednej žiadosti môže byť podporená výstavba verejných nabíjacích staníc aj na viacerých lokalitách.“ 

Kto je oprávneným žiadateľom?

Oprávneným žiadateľom je fyzická alebo právnická osoba zapísaná v Obchodnom registri alebo podnikajúca na základe živnostenského oprávnenia. Výzva je pritom otvorená do vyčerpania vyčlenenej čiastky alebo kým nerozhodne inak jej vykonávateľ – MH SR.

Jednou zo zaujímavých podmienok je, že verejná nabíjacia stanica pre elektromobily, ktorá bude spolufinancovaná z aktuálne spustenej výzvy na podporu nabíjacej infraštruktúry pre elektromobily na Slovensku, „musí byť napojená na niektorú z medzinárodných e-roamingových platforiem alebo disponovať platobným terminálom s trvalou dostupnosťou a možnosťou uhradiť cenu za nabíjanie prostredníctvom kreditnej alebo debetnej karty“.

SEVA tiež informuje, že všetky potrebné informácie k výzve (jej kód jej 03I04-26-V02) sú dostupné na webe MH SR v časti Plán obnovy a na informačnom webe Planobnovy.sk.

Zdroj: tlačová správa (SEVA)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Dotácie na elektromobily by mali ísť z Plánu obnovy, myslí si SEVA a vláde predkladá návrh
Akčný plán rozvoja elektromobility v SR bol schválený. Aké ciele a opatrenia zahŕňa?
Slovensko rozdá na nabíjacie stanice 10 mil. €. O dotácie môžu žiadať mestá a obce
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

16 komentárov

  1. Neustále nám tu pribúdajú nové nabíjacie stanice, na ktoré sú často použité dotácie. Je tu viac nabíjacích staníc ako samotných elektromobilov. Za posledné roky nám stále pribúdajú nové elektromobily, ktoré sú čoraz drahšie a prakticky nedostupné pre bežného človeka. Predaje robia firmy, majitný jedinci a nadšenci EV. Takýmto spôsobom sa nám tu EV nerozšíri. Nabíjacie stanice budú zívať prázdnotou viď. napr. MOL alebo OMV.
    Nevyzerá to tak, že EV budú predstavovať budúcnosť osobnej prepravy na Slovensku, možno tak veeeľmi vzdialenú.

    • To je problem vajce sliepka. Ludia sa boja kupovat EV aj zo strachu ze niet kde nabijat. Z hladiska TCO niesu EV drahe, kazdemu s vacsim najazdom sa vyplatia, tak ako kedysi diesle, potom LPG. ked boli vyrazne drahsie ako benziny. Dnes je osobnych dieslov plna rit a LPG uz tiez.
      Budovat infrastrukturu je dobra cesta, pretoze pocet EV moze narast skokovo az ich zacnu ludia hufne kupovat, ked klesne ich cena a tiez az ich bude dostatok jazdenych z krajin kde roky su/boli dotacie akod D, F, N … Ale vybudovat infarstrukturu trva roky.

      • Nie je to také jednoduché, ako si mnohí predstavujú. Aktuálne EV využívajú stav kedy sú postavené takpovediac mimo systém a priživujú sa na klasických palivách, ktoré sú zaťažené spotrebnou daňou, ktorá slúži na údržbu a budovanie nových vozoviek. EV častokrát zaťažujú svojou veľkou hmotnosťou vozovky omnoho viac, ale ničím neprispievajú. V momente, keď sa EV začnú hromadne rozširovať sa to zmení a prevádzka EV z hľadiska nákladov na energiu bude rovnako drahá ako ICE. Toto ale majitelia EV nechcú počuť a zatvárajú si pred tým oči.

        Čo sa týka jazdených EV, tak tu je stav ešte horší ako pri jazdených ICE. Priemerný vek vozového parku na Slovensku je viac ako 15 rokov a povedzme si, že mnohé slovenské rodiny často kupujú ICE jazdenky s rokom výroby 2008 a niekedy a staršie. Narozdiel od EV dokáže aj staré ICE ako bolo riadne servisované ešte dlhú dobu svojmu majiteľovi slúžiť s spokojnosti. Ako však bude na tom 15 ročné EV? Aj keď jeho majiteľov využíval len AC nabíjanie, tak po 15 rokoch bude degradácia viac ako 30 %. V zime to už bude na hranici použiteľnosti. A to už nehovorím, že prípadná oprava akumulátora bude presahovať hodnotu samotného EV.

  2. Až budú motoristom slúžiť tak ako tie pred Lidl obchodoch tak sa nie je čím chváliť,.Videli ste tam vôbec niekoho nabíjať???prečo???strašné zderstvo,…kto toto vôbec povolil a…

      • DC za 35c, AC za 24c. Cena nieje zla, ale maju blby platobny system a podmienky, hlavne na zaciatku to posrali pretoze ho pred rokom zavazdali narychlo ked prudko stupli energie a len opajcali nieco od pumprov. Nieco uz zlepsili ale uz sme si za ten ca odvykli tam nabijat. Do buducna by nabijanie malo byt spustane cez Lidlapku a malo by byt aj prepojene s vernostnym programom tak to bude zasa iste zaujimave tam nabijat.

        • Oprava DC 39c. A tej rezervacii sa da vyhnut cez domaci roaming pouzitim karticky operatorov alebo koncernovych. Potom cena kwh stoji podla podmienok domaceho roamingu poskytovatela karticky.

          • Nabíjačky pred LIDLom boli dobré tak akurát keď boli zadarmo. Po ich spoplatnení aj napriek tomu, že je cena konkurencieschopná zívajú prázdnotou. Čím to asi bude? EV nebude také terno ako sa zdalo.

          • Aj dobrá myšlienka či úmysel sa dajú „zabiť“ nepraktickými podmienkami použitia! Nech žije LIDL! 🙂

  3. Dať pred Lidl najprv na účet 60 €,potom môžeš až nabíjať je možne len na Slovensku, samozrejme že zaplatíš samozrejme hneď aj za odber. Samozrejme že banka ti vráti 60 éčiek ale za 3 dni a až nabíjaš každý deň tak stále každý deň to isté, na Slovensku je to normálne, prajem pekný deň

    • Veď sa už pred Lidl nemontuju, veď načo keď tie pôvodné len zavadzaju na parkovisku. Načo ti je cena za odber keď musíš pred každým nabíjaním vygrcať 60euro,ale až to chceš vedieť bež a nabijaj, potom budeš vedieť.

Pridajte komentár