Dotácie a príspevky majú motivovať vodičov k prechodu na elektrobicykle či bicykle

4

Čoraz viac svetových miest sa snaží zbaviť áut minimálne v rámci svojich centier. Podporujú pritom alternatívne formy dopravy či pešiu mobilitu. A Francúzi si nachystali štedré dotácie, ktorými chcú presvedčiť motoristov k prechodu na elektrobicykle či bežné bicykle. Iné krajiny zas platia svojim občanom za to, že do práce jazdia bicyklom.

Nielen veľké svetové mestá a metropoly čelia v oblasti dopravy obrovským výzvam. Dopravné zápchy, znečistený vzduch, hluk či nedostatok verejného priestranstva sa pritom netýkajú len ich centier. K tomuto všetkému nás doviedlo uprednostňovanie áut pred ostatnými formami dopravy a mobility. A nemožno pritom zabúdať ani na zdravotné dôsledky.

Mnohé krajiny či konkrétne mestá preto podnikajú rôzne iniciatívy, aby sa zbavili áut a priniesli obyvateľom a návštevníkom lepšiu kvalitu života a príjemnejšie zážitky. No a ako informuje Electrek na základe správy od The Times, Francúzi sa snažia motivovať motoristov k prechodu na bicykle prostredníctvom zaujímavých dotácií.

Až 4 000 € na elektrobicykel

Výška dotácie na elektrobicykel sa môže vo Francúzsku vyšplhať až na 4 000 €. A to v prípade občanov s nižšími príjmami, ktorí vymenia svoj starý vysokoemisný automobil za elektrobicykel. Tí s vyššími príjmami sa budú musieť uspokojiť s nižšou dotáciou, ktorá sa odvíja od konkrétnej výšky ich príjmu.

O dotáciu však môžu požiadať aj tí, ktorí sa nemienia vzdať svojho automobilu. V takomto prípade však príspevok klesne na max. 400 €. Niektoré francúzske mestá pritom majú vlastné štedrejšie schémy. Napr. Paríž ponúka až 500 € na elektrobicykel alebo skladací pedálový bicykel.

Electrek tiež informuje o ďalších zaujímavých iniciatívach podporujúcich cyklistiku na úkor automobilovej dopravy. Napr. Belgicko platí ľuďom, čo chodia do práce na bicykli, 0,25 € za km. A veľmi podobné to má byť aj v „Mekke“ mestskej cyklistiky – Holandsku.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
BMW predstavilo elektrický bicykel s dojazdom až 300 km
Prečo podpora elektromobility na Slovensku mešká a čo dotácie?
Bicykle by mohli byť oslobodené od DPH. Nie však elektrické

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Nie všetci, všade, za každých okolností a počasia môžu presedlať z áut na bicykle a kolobežky, ale stoji to za to, ak sa podarí presvedčiť a aj presedlať viac ako 10% ľudí!

    • Dá sa… nemal som problém ísť kolobežkou každý deň 2x 12,5Km do práce.. Od konca marca keď bolo ráno -3°C, dalo sa ísť aj po slabom daždi aj po mokru sa dá… Problém je že mi vôbec nemáme infraštruktúru pre cyklistov a inú mikro dopravu… Kým nie sú chodníky a cestičky pre cyklistov, nikdy ani neskúsia ostatný ľudia čo to je ísť do práce na bicykli a kolobežke… Inak odporúčam každému, hlavne teraz keď boli drahé PHM. Dokonca aj nákup viete zrobiť a odviesť.

      • Určite chýba tá infraštruktúra, a s bicyklom a kolobežkou sa treba narodiť „nohami dopredu“, tak ako napr. Holanďania! Potom by to išlo oveľa ľahšie! … 🙂

      • Jasné že sa dá, keď sa chce. A na bicykel už existuje obrovská kopa oblečenia, že počasie je už výhovorka. . Jedine keby bola búrka a krúpy, tak to áno a tiež moc chladné počasie mne osobne nerobí dobre (hneď choroba)
        Doprava je des, to je pravda. Našla som si cestu cez kopce, je to troška náročnejšie, dlhšie to trvá, ale je to perfektné. Po sprche som v práci rozbehnutá, energia na celý deň 😉

Pridajte komentár