Transparency International prosí žiadateľov o dotácie na e-autá o súčinnosť

9

20. januára zverejnila nezisková mimovládna organizácia Transparency International Slovensko (TIS), ktorá sa definuje ako hnutie proti korupcii, zoznam žiadateľov o „slovenské“ dotácie na elektrické automobily, vrátane tých „úspešných“. Zoznam poskytla Slovenská inovačná a energetická agentúra (SEIA), ktorá je vykonávateľom dotačnej výzvy. TIS sa pritom snaží o kontrolu procesov výzvy z hľadiska transparentnosti.

Viacerí žiadatelia však TIS upozornili na to, že zverejnený zoznam nebol kompletný. SEIA potom dodatočne poskytla opravený zoznam a za chybu sa ospravedlnila. V tomto zozname sa však zatiaľ nachádzajú len firmy a živnostníci, ktorých je cca 1 500.

Transparency International Slovensko (TIS) stále čaká na poskytnutie mien fyzických osôb, ktoré požiadali o dotáciu na elektromobil alebo plug-in hybrid. Tých by malo byť zhruba 2 500. Cieľom TIS je pritom kontrola celého procesu. A to zrejme nielen preto, že prvé spustenie registrácie žiadostí o dotáciu dopadlo fiaskom, ktoré mohlo vyvolať pochybnosti ohľadom transparentnosti.

TIS vyzýva nielen žiadateľov o dotáciu, že ak im je niečo v rámci zoznamu, ktorý je dostupný na stránke Transparency.sk, podozrivé, ako napríklad to, že sa v ňom nachádzajú, aj keď o dotáciu nežiadali alebo naopak, ak sa v zozname nenachádzajú, pričom o dotáciu požiadali, aby kontaktovali vykonávateľa cez email elektromobil@siea.gov.sk alebo TIS cez FB stránku.

Zoznam žiadateľov, ktorí „to“ stihli

TIS osobitne zverejnila aj zoznam žiadateľov, ktorí dostanú dotácie vo výške 8 000 € (na elektromobil), resp. 5 000 € (na plug-in hybrid), ak splnia všetky náležité podmienky. Ide teda o tých, ktorí sa zaregistrovali medzi prvými a ktorým sa ušlo z vyčleneného dotačného balíka vo výške 6 mil. €.

Zoznam „čakateľov“

Ostatní registrovaní žiadatelia sú tzv. čakateľmi, ktorí majú šancu na dotáciu len v prípade, že niekto z prvých 786 668 žiadateľov nesplní podmienky pre získanie dotácie, pričom oni budú ďalší v poradí. A tu je ich zoznam.

Organizácia Transparency International Slovensko (TIS) v rámci svojej „výzvy“ na záver uvádza, že dúfa, že jej aktivita v tejto oblasti „prispeje k lepšej kontrole prideľovania dotácií a vo finále aj k vyššej dôveryhodnosti rozhodnutí.“

Dodáva pritom nasledovné: „Forma prihlasovania závislá od rýchlosti písania či internetu v pracovnom čase podľa nás férová nie je. Budeme sa usilovať, aby sa tento spôsob nabudúce zmenil či už na zásluhový, alebo potom radšej náhodný s dostatočne dlhým časom na registráciu.“

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Registrácia žiadostí o dotáciu na elektromobily skončila fiaskom
Po dotáciách na e-autá sa zaprášilo. Drvivá väčšina pôjde na elektromobily
Na ktoré elektromobily sa bude vzťahovať štátna dotácia vo výške 8 000 €?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. Transparentny Vasky on

    toto je uz smiesne, o co sa henti pokusaju.

    aka FORMA by bola podla nich spravodliva?

    dat start na vikend na siestu rano a iba osobne na miestne prislusnom obvodnom urade dopravy?

    ak je zaujemcov ovela viac ako dotacii, VZDY sa najde kopa ludi, ktori sa budu citit znevyhodneni kvoli tomuto alebo tamtomu

    pri predoslych dotaciach bolo vsetko kazdemu jedno, lebo nebol o ne velky zaujem

    • No vidíš, ako si to vystihol! Záujemcov je viac ako dotácií. A v tom je ten problém!
      Dotácie majú byť dotácie a basta! Kto chce „elektráč“, má teda dostať dotáciu.
      Tak ako v Nemecku, Nórsku, Holandsku a inde. Také jednoduché!
      A nie urobiť z toho frašku Kristapánajeho!!!

  2. Aj my sme sa prihlásili, no neuspeli, lebo sme netušili že bude treba číslo cestovného pasu. Vyvolení asi vedeli dopredu, že ak sa dá nula na posledné miesto čísla pásu tak formular pusti vypisovanie ďalej….
    Laco Foldes

  3. Sikovnejsi? Tak to dakujem pekne, bohuzial dlasi nazor kde sa ticho toleruje diskriminacia. Co na to taky dochodca co nevie a neovlada tak technologie ako mladsie rocniky a uz nema tak drift na klavesnici? Myslis ze je cely system transparentny? Ale jasne , to je take „slovenske “ , este sa mame co ucit, bude to este dlha cesta …

  4. Otvorene treba povedať, že to smrdelo od začiatku podvodom. A čo sa stalo sa ani nedá popísať inak ako len slušne netransparentnosť.
    Jednoducho, keď štát na to mal len 6M, mali spraviť výšku dotácie menšiu 3-4k a ušlo by sa naozaj každému, kto by naozaj o ev stál.
    Takto sa len „pomohlo“ už i tak bohatým „šikovným vyvoleným, ktorí boli včas informovaní a hlavne bohatým automobilkám ;(
    Áno, nazval by som to takmer ruským a nie slovenským spôsobom.
    Ma fakt zaujíma, či si tie ev nakoniec kúpia všetci tí čo stihli klikať..

Pridajte komentár