Dotácie na elektromobily až 12 000 €. Francúzsky recept na reštart

5

Francúzska vláda chce naštartovať tamojší automobilový priemysel 8 miliardovou investíciou, a to predovšetkým do elektromobility. Francúzi sa pritom okrem iného dočkajú zvýšenia dotácií na nákup nových elektrických vozidiel, ale aj dotácií na konverziu spaľovacieho vozidla na elektrické a veľkého rozšírenia nabíjacej infraštruktúry.

Francúzsky prezident Emmanuel Macron oznámil podporu automobilového priemyslu, ktorý zdecimovala koronakríza. Väčšina z podporného balíka vo výške 8 mld. € by pritom mala ísť na projekty, ktoré majú do 5  rokov priniesť na francúzske cesty 1 milión „čistých“ automobilov. Krajina galského kohúta sa chce pritom stať „európskym top producentom tohto druhu vozidiel“.

Podporné opatrenia zahŕňajú okrem spomínaných dotácií a rozširovania nabíjacej infraštruktúry aj „stiahnutie“ výroby z iných krajín späť do Francúzska. Budeme pritom dúfať, že sa to nedotkne trnavského závodu koncernu PSA, kde sa okrem iného vyrába aj elektromobil Peugeot e-208.

Čo sa týka dotácií na nákup nových elektromobilov, tá základná pre súkromné osoby sa zvyšuje zo 6 000 na 7 000 €. Dotácia pre komerčné subjekty vzrástla z 3 000 na 5 000 €. Tieto dotácie sa pritom vzťahujú na modely s katalógovou cenou do 45 000 €. Na vozidlá v cenovej relácii 45 000 až 60 000 € sa bude poskytovať príspevok 3 000 €.

Špeciálny bonus

Francúzska vláda poskytne aj ďalší bonus vo výške 5 000 €, a to osobám, ktoré zarobia ročne menej ako 18 000 €, pričom zároveň vyradia svoj starý spaľovací automobil. Takže celková dotácia je v takomto prípade až 12 000 €. 2 000 € dostane od štátu vodič, ktorý si zaobstará plug-in hybrid s minimálnym elektrickým dojazdom 50 km a cenou do 50 000 €. Tieto podmienky budú platiť od 1. júna do konca roka (minimálne).

Aj na konverziu

Zaujímavou je, že dotácia vo výške 5 000 € sa bude vzťahovať aj na prestavbu spaľovacieho vozidla na elektrické, pričom takéto konverzie robí vo Francúzsku viacero spoločností, napríklad aj startup Transition-One. Francúzska vláda chce tiež podporiť rozvoj nabíjacích staníc. Ich počet sa má do konca budúce roku strojnásobiť, a to na 100 000.

Až 5 miliárd € z vyčleneného balíka pôjde automobilke Renault vo forme pôžičky. Jej podmienkou pritom je, že tieto peniaze budú použité aj na zabezpečenie lepšieho postavenia v oblasti elektromobility. Ďalšou podmienkou je pripojenie k nemecko-francúzskemu batériovému konzorciu spoločností PSA a Saft.

Zdroj: Electrive

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobily by mohli byť v rámci EÚ oslobodené od DPH!
Holanďania plánujú zaviesť dotácie aj na ojazdené elektromobily
„Korona-kríza“ by mohla priniesť šrotovné na autá, vrátane elektromobilov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. No pozrime, že to ide. A ako krásne, keď sa chce.
    A čo na Slovensku, ktoré sa hrdí tým, že je to automobilová veľmoc a vyrába najviac automobilov na jedného obyvateľa?
    No predsa dotácia v trvaní 3 minúty 41 sekúnd.
    A dodávam, keďže som slušne vychovaný človek, iba „NO COMMENT“…

    • no a este ta dotacia sposobi to ze su ceny vyzsie nez v statoch kde dotacie niesu, takze vysledok je taky ako keby dostal len 1/4 dotacie…
      napr.:
      kona stoji 35 890 €, ta ista stoji v CR 799 990 Kč => 29658,32 €
      po odpocitani dotacie 8000€ stoji 27890€ => lacnejsie oproti kupenemu v CR o 1768€

      • Ondro, máš pravdu. Z tohto uhla pohľadu vlastne spôsobila slovenská dotácia medvediu službu. Keďže je u nás dotácia defacto nedostupná, spôsobila u nás iba značné zdraženie elektroáut.
        No čo už. Tí, čo o tom tak „geniálne“ rozhodli… No, radšej NO COMMENT!

      • Ondro…mam pre teba zaujimavu informaciu. Dotaciu dostanes, aj ked si tú Konu dovezies z Česka…Nie je podmienka ze musí byť auto kupované na Slovensku…

        • Ale tu nejde o to pomôcť inému štátu, keď sa chce
          (má) naštartovať ekonomika.. teraz mali dať rýchlo druhú pomoc, skúsiť stiahnuť Dph pre ľudí čo chcú elektromobil alebo plug in. Aspoň nejaká snaha. Takto tú ekonomiku nenaštartujeme. A druhá strana mince je že nielen dopyt musí byť,ale aj automobilky musia byť zásobené na 100% od externých zdrojov aby stihli dodávať a nemuseli sme čakať pol roka a vyše na jedno malé prťavé predražené autíčko. A to ani nemám dotáciu,auto som objednal ešte v decembri pred „eko-dotačným návalom“. Hlavne že u nás sa to vyrába,ale všetko to ide najprv na západ. My sme len niečo druhoradé.

Pridajte komentár