Potvrdené: Štát zadotuje elektromobily sumou 8 000 €!

22

Minister hospodárstva Slovenskej republiky, Peter Žiga, dnes oznámil, že štát prispeje záujemcom na nový elektromobil sumou 8 000 €. A to v rámci chystanej výzvy. Dotácie sa pritom budú vzťahovať aj na plug-in hybridy, avšak v nižšej sume.

O pripravovanom slovenskom dotačnom programe na podporu vozidiel s alternatívnym druhom pohonu sme už informovali v mnohých článkoch. Informácie sa však točili prevážne okolo zákona a noviel, ktoré stanovujú legislatívny rámec pre poskytnutie príspevku na nákup.

Podstatná bude konkrétna „výzva“ MH SR

Pre motoristov však bude tým najpodstatnejším výzva Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky (MH SR), v rámci ktorej bude možné požiadať o príspevok na nákup eko-vozidiel a ktorá prinesie konkrétne podmienky pre jej získanie, vrátane výšky dotácie.

No a aktuálne minister Žiga v tejto súvislosti potvrdil na prebiehajúcom Dni ekomobility v Bratislave, že prvá výzva MH SR, v ktorého kompetencii je poskytovanie tohto druhu štátnych príspevkov, prinesie dotácie vo výške 8 000 € na elektromobil a 5 000 € na plug-in hybrid, informuje portál Teraz.

Navýšenie dotácií + cenový strop

V porovnaní s prvým dotačným programom na podporu elektromobility na Slovensku, tak štát navýšil príspevok o 3 000 € (na plne elektrické vozidlá), resp. 2 000 € (na plug-in hybridné vozidlá). V rámci dotačnej výzvy však bude možné požiadať o príspevok na vozidlo s cenou do 50 000 €. Cenový strop vozidiel je pritom novinkou.

Na príspevky by malo byť vyčlenených 5 mil. €, pričom v prípade záujmu Žiga nevylúčil navýšenie dotačného balíka. Výzvy na predkladanie žiadostí o dotácie na elektromobily a plug-in hybridy by sme sa mohli dočkať na prelome novembra a decembra, kedy spoznáme kompletné podmienky pre získanie dotácie. Podstatné časti legislatívneho rámca upravujúceho podmienky výzvy pritom nájdete napr. v našom predchádzajúcom článku o dotáciách.

Aktuálne informácie nám ale stále nepriniesli odpoveď na otázku, či bude možné požiadať o dotáciu aj na elektromobily, resp. elektromobil (kvôli stropu 50 000 € pripadá do úvahy len Model 3) značky Tesla. V rámci spomínaného prvého dotačného programu na podporu elektromobility na Slovensku pritom platilo, že príspevok sa vzťahoval na nákup modelov značiek, ktoré majú v SR oficiálne zastúpenie. A to žiaľ Tesla nemá. Budeme teda dúfať, že takéto obmedzenie v rámci výzvy nebude.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Oddnes je možné žiadať o dotácie na nabíjacie stanice pre e-autá
Ako motivujú európske krajiny svojich občanov k nákupu elektromobilov?
Čo by ste povedali na dotácie na jazdené elektromobily?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

22 komentárov

    • Pokial dobre vidim tak tam ma Semi Truck alebo roadster, ktore sa este ani nepredavaju, niesu ani velmi prakticke a ani nestoja menej ako 50 000€

  1. Tlieskam tomu cenovemu stropu 50k€. Fantasticky napad. Ked clovek chce TM3 long range, nedostane ani makke F na dotaciu. Preco, no lebo to svihnem o 10k€ ako je cenovy strop a uz si nezasluzim dotaciu, pretoze som buržuj? Neuveritelne. Ale vsak co sa cudujem. Slovensko… Rad by som vedel, ze dotacie v inych statoch boli takto okliestene.

  2. Toto je také slovenské… Dáme vám 35%… Z 50000 je 35% 17500… Ak ide o PHEV, tak Max 5000… Čože je 10%… Ach jo, idem radšej do DE a nájdem si radšej nejaký dizlacik…

    • Akých 35% ? V decembrovej výzve táto možnosť zatiaľ nie je plánovaná. Úplné a presné podmienky budú zverejnené na prelome mesiacov november, december.

  3. Všetko čo sa rieši pomocou dotácií stojí za veľké H. Osobne s podobnými dotáciami nesúhlasím, sk sa niečo nedokáže presadiť bez umelého zvyhodnovania, tak to ma skončiť na smetisku dejín.

  4. Neviem ako to bude prebiehat, ale uz teraz si myslim, ze ziskanie dotacie bude koplikovany proces vybavovania. Ja si dotacie predstavujem jednoducho. Pridem k predajcovi, objednam auto a po dodani budem platit menek o sumu dotacii. Pokial plstim ihned, mali by mi odratat dotacie ihned. Pokial splatky, alebo leasing, tak odratavat zo splatok a tak podobne. Ale co je dolezite, ja ako klient by som sa s vybavovanim nemal nijako zatazovat. Pri objednavke vozidla by mal ziadost spisat predajca, odoslat ptislusnym uradom a to je vsetko. Po odovzdani vozidla by mal predajca od statu obdrzat sumu dotacii najneskor do mesiaca. Ale to je asi prilis jednoduche. Pravdepodobne to nikdy realne nebude. Co si myslite o tom vy?

    • Ja by som to zas tak čierno nevidel. Práve naopak, dotácie sú, ich výška je jasná, tak čo?
      Treba si uvedomiť, že štát si jednoducho stráži svoje peniažky, preto musí byť tá administratíva trochu zložitejšia.
      My sme tu na Slovensku trošku rozmaznaní. Príklad – rodinné prídavky: Donesiete na príslušný úrad potvrdenie o návšteve školy a budete automaticky dostávať nejakých 24 Eur na dieťa.
      A čo takto v Nemecku? (Potvrdí mi to každý, kto tam pracuje, alebo pracoval.)
      Prídavky na 1. dieťa cca 200 eur, na 2. dieťa cca 210 eur a tak to stúpa (podpora pôrodnosti).
      Ale dostať ich – začína zábava.
      Prídavky sa tam vybavujú 1 až 3 roky dozadu (!!!), dlhšie je už nárok premlčaný. Treba na príslušný úrad (Familienkasse) poslať neskutočné množstvá potvrdení od rodného listu detí, sobášneho listu, návšteve školy, potvrdenie pobytu oboch rodičov, taktiež pobytu dieťaťa (zvlášť doma a zvlášť v škole), vlastníctvo týchto bytov (všetko úradne overené).
      Samozrejme poslať potvrdenia o všetkých príjmoch (v našom prípade – trvalý pobyt na Slovensku ešte navyše treba daňové priznanie zo Slovenska potvrdené slov. daňovým úradom, t.j. musíte podať „nulové“ priznanie na Slovensku)…
      Priniesť potvrdenie o prídavkoch vyplatených na Slovensku (to sa odráta z nároku na nemecké prídavky). Atď.
      Pri rozvedených rodičoch je všetko podstatne zložitejšie.
      Vymenoval som asi polovicu – to čo mi momentálne napadlo. Plus samozrejme doložiť doklady, ktoré si úrad dožiada. Potom majú 12 až 14 mesiacov na spracovanie vašej žiadosti. Vertig.
      A až potom dostanete pekných pár tisíc eur.
      A nám sa zdá komplikovaný proces získania dotácie?
      Každý nech si vyskúša prácu v zahraničí a potom môže porovnávať…

    • Hm.. Myslím si o tom, že keď máš dostať len tak 8000,tak je namieste, aby si na tom popracoval hlavne ty. Akým právom by mal byť predajca vystavený vybavovaniu, ak z toho nič mať nebude?

  5. Obmedzenie na 50tis.mi príde tiež logické.. Keď sa sťažujeme, že to bude len pre horných 10 buržujov a kamarátov politikov, ktorý si ešte prilepšia, tak takto aspoň pôjde o horných 20,ktorý majú aspoň 30tis na auto. No úprimne som proti dotáciám, lebo tie len prelievaju naše peniaze bohatým automobilkam, ktoré budú ešte dlhšie naťahovať strunky s cenami. Ešteže prišla Tesla, inak by sme čakali na reálne a použiteľné elektromobily od týchto nenažraných „veľkých značiek“ ešte 50r. A kľudne by robili tie traktorove „mestské“ dízlíky!

    • No,nesúhlasil by som, že sa jedná o prelievanie peňazí bohatým automobilkám. Veď to môže robiť každá jedna automobilka.
      Princíp je v záchrane klímy, vieš?
      Dotácie nebudú potrebné potom, ako sa prestanú vyrábať tie fosílne kraksne…

      • Juraj, záchrana klímy je nereálny žvást na vytiahnutie peňazí z vačku ľudí. Takže je lepšie akceptovatelne povedať, že ide o ekológiu a ekonómiu. No na príklade ceny za škodu citigoe vidno, ako to celé funguje. Tam kde nie sú dotácie štátu (CZ), odrazu môže stať e auto aj 16tis. Inde je to teda tých 16+dotácia. Záhadné nie?

  6. Ja teraz nechápem…tak najprv hovoria o dotaciach 25 alebo 35% na elektromobily a vozidla na LPG/CNG. A teraz povie sumu 8000 na elektromobily…tak ktore z toho bude platit, vie mi to niekto vysvetlit ?

      • Nie so spokojny ale ani nespokojny. Len ma to zaujima a dufal som, ze kvapne nieco na LPG. Fix mi pride lepsi, aspon je to vyhodne aj pre lacnejsie automobily a zbytocne si nenahadzes vybavu atd. Len aby si mal viac %..

Pridajte komentár