Na slovenský trh sa chystá ďalší čínsky elektromobil Dongfeng S50EV

6

Slovenské zastúpenie čínskej automobilky Dongfeng avizuje, že na náš trh uvedie už svoj tretí elektromobil, a to Dongfeng S50EV. Ide pritom o sedan nižšej strednej triedy.

Čoraz častejšie informujeme o tom, že do Európy expandujú čínske automobilky. Tie prichádzajú predovšetkým s plne elektrickými modelmi, čo nie je vzhľadom na vývoj v Európe a Číne žiadnym prekvapením.

Prvé lastovičky sa pritom objavujú aj v rámci slovenského trhu. Za tými najnovšími stojí automobilka Dongfeng, ktorá aktuálne avizuje tretí plne elektrický model pre náš trh. A to elektrický sedan nižšej strednej triedy Dongfeng S50EV.

Stránka výrobcu uvádza, že ide o vozidlo s rozmermi 4 700 x 1 790 x 1 550 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom 2 700 mm. Výkon elektromotora dosahuje 120 kW a krútiaci moment 280 Nm. Batéria s kapacitou 57,2 kWh má zabezpečiť dojazd 415 km. Oficiálny testovací cyklus sa síce nespomína, Dongfeng však aj u nás zvykne uvádzať hodnoty na základe zastaralého „optimistického“ cyklu NEDC.

Cena elektromobilu Dongfeng S50EV začína na Slovensku na sume 28 990 €. Sme pritom zvedaví na ďalšie špecifikácie a výbavu vozidla.

Ďalšie plne elektrické modely

Na záver ešte dodávame, že Dongfeng už na slovenskom trhu ponúka kompaktné elektrické SUV DFSK Seres 3 s dojazdom 405 km (NEDC) a aktuálnou cenou od 32 990 €.

Ďalším elektrickým modelom od Dongfengu, ktorý príde na náš trh, bude športovo ladené prémiové SUV strednej triedy DFSK Seres SF5 s výkonom až 510 kW a dojazdom 500 km (NEDC). Podľa informácií, ktoré sme získali od slovenského zastúpenia automobilky Dongfeng minulý rok, by sme sa tohto modelu mohli dočkať v 4. kvartáli 2021.

Slovenský web spoločnosti Dongfeng prezrádza, že čínska automobilka má u nás aktuálne predajno-servisnú sieť v rámci všetkých krajov s výnimkou žilinského, kde pribudne zastúpenie „už čoskoro“.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínske elektro-SUV DFSK Seres SF5 dostalo „predpokladané“ slovenské ceny
Do Európy mieria ďalšie čínske e-autá. Aj kompaktný elektro-hatchback ORA Cat
Priemerná cena elektromobilu klesla v Číne na polovicu, v Európe naopak značne stúpla

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

    • Až budú Číňania dodávať do Európy veľké série 🙂
      Nástup primárne spomalil kovid a aj následné logistické problémy. Nepomohol tomu ani výrazný rast záujmu o BEV na vlastnom čínskom trhu, kde nestíhajú dodávky. Európa musí teda počkať. Tento rok budú podľa môjho odhadu v EU predaných rádovo desaťtisíce čínskych BEV. Budúci rok to bude možno cez stotisíc.

Pridajte komentár