Slovenské zastúpenie čínskej automobilky Dongfeng avizuje, že na náš trh uvedie už svoj tretí elektromobil, a to Dongfeng S50EV. Ide pritom o sedan nižšej strednej triedy.
Čoraz častejšie informujeme o tom, že do Európy expandujú čínske automobilky. Tie prichádzajú predovšetkým s plne elektrickými modelmi, čo nie je vzhľadom na vývoj v Európe a Číne žiadnym prekvapením.
Prvé lastovičky sa pritom objavujú aj v rámci slovenského trhu. Za tými najnovšími stojí automobilka Dongfeng, ktorá aktuálne avizuje tretí plne elektrický model pre náš trh. A to elektrický sedan nižšej strednej triedy Dongfeng S50EV.
Stránka výrobcu uvádza, že ide o vozidlo s rozmermi 4 700 x 1 790 x 1 550 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom 2 700 mm. Výkon elektromotora dosahuje 120 kW a krútiaci moment 280 Nm. Batéria s kapacitou 57,2 kWh má zabezpečiť dojazd 415 km. Oficiálny testovací cyklus sa síce nespomína, Dongfeng však aj u nás zvykne uvádzať hodnoty na základe zastaralého „optimistického“ cyklu NEDC.
Cena elektromobilu Dongfeng S50EV začína na Slovensku na sume 28 990 €. Sme pritom zvedaví na ďalšie špecifikácie a výbavu vozidla.
Ďalšie plne elektrické modely
Na záver ešte dodávame, že Dongfeng už na slovenskom trhu ponúka kompaktné elektrické SUV DFSK Seres 3 s dojazdom 405 km (NEDC) a aktuálnou cenou od 32 990 €.
Ďalším elektrickým modelom od Dongfengu, ktorý príde na náš trh, bude športovo ladené prémiové SUV strednej triedy DFSK Seres SF5 s výkonom až 510 kW a dojazdom 500 km (NEDC). Podľa informácií, ktoré sme získali od slovenského zastúpenia automobilky Dongfeng minulý rok, by sme sa tohto modelu mohli dočkať v 4. kvartáli 2021.
Slovenský web spoločnosti Dongfeng prezrádza, že čínska automobilka má u nás aktuálne predajno-servisnú sieť v rámci všetkých krajov s výnimkou žilinského, kde pribudne zastúpenie „už čoskoro“.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínske elektro-SUV DFSK Seres SF5 dostalo „predpokladané“ slovenské ceny
Do Európy mieria ďalšie čínske e-autá. Aj kompaktný elektro-hatchback ORA Cat
Priemerná cena elektromobilu klesla v Číne na polovicu, v Európe naopak značne stúpla
6 komentárov
Tá cena ale vôbec nie je čínska, ale európska. Koľko stojí toto auto v Číne, pán Bakša?
Už som niečo našiel, v Číne by malo stáť 25560 dolárov, to je cca 21300 €.
Cena bohužiaľ odzrkadľuje vysoké náklady na dovoz pri nízkych sériách. Aj to sa však mení. Napríklad čínske MG vo Veľkej Británii má už trhový podiel 9% na BEV. Zároveň najrýchlejšie rastie…
Cena na čínskom trhu by mala byť 164 900 až 184 900 CNY (bez dotácií), t.j. cca 22 000 až 24 500 €.
A pre bedač , kedy bude dostupný elektromobil ? Však žobrota najviac zasiera túto planétu svojimi starými vrakmi….
Až budú Číňania dodávať do Európy veľké série 🙂
Nástup primárne spomalil kovid a aj následné logistické problémy. Nepomohol tomu ani výrazný rast záujmu o BEV na vlastnom čínskom trhu, kde nestíhajú dodávky. Európa musí teda počkať. Tento rok budú podľa môjho odhadu v EU predaných rádovo desaťtisíce čínskych BEV. Budúci rok to bude možno cez stotisíc.