Subkompaktný elektrický hatchback Dongfeng Nammi 01 sa nedávno začal predávať v domácej Číne, pričom sme spoznali ďalšie špecifikácie. A aktuálne slovenské zastúpenie značky Dongfeng informovalo ohľadom príchodu tohto modelu na slovenský trh.
Už skôr sme informovali, že model Nammi 01 je prvým elektromobilom novej značky čínskeho koncernu Dongfeng, ktorý pôsobí aj na Slovensku. Tunajšie zastúpenie značky pritom koncom minulého roka zverejnilo nasledovnú správu: „5-miestny elektromobil pod 20 000€? Dongfeng Nammi s predpokladanou cenou 18 990 € s DPH a batériou až do 40 kWh.“
A za správou nasledovali hashtagy „#najdostupnejsi #elektromobil #natrhu #2024″. To naznačovalo, že tento model by mal prísť na náš trh ešte tento rok.
Už známe špecifikácie
Už vieme, že Dongfeng Nammi 01 vyrástol na špeciálnej e-platforma Quantum Architecture No. 3 určenej pre značku Nammi. Vďaka rozmerom 4 030 x 1 810 x 1 570 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvoru 2 660 mm sa tento elektromobil radí do segmentu B, kde nájdeme napr. Peugeot e-208. A max. objem jeho batožinového priestoru je 945 l (zrejme po sklopení zadného radu sedadiel).
Minimálne spočiatku bude pre tento model dostupný len elektromotor s výkonom 70 kW, ktorý zabezpečí maximálnu rýchlosť 140 km/h. Na výber však bude z dvoch LFP batérií, ktoré majú kapacitu 31,45 kWh, resp. 42,3 kWh. Tie sa pritom postarajú o dojazd 330 km, resp. 430 km podľa „benevolentnejšieho“ čínskeho cyklu CLTC.
Novinky
Nedávno sme sa vďaka webu CarNewsChina dozvedeli ďalšie informácie ohľadom modelu Dongfeng Nammi 01. V prvom rade to, že sa začal predávať na domácom čínskom trhu ako Nammi 01. Spoznali sme pritom aj max. krútiaci moment motora – 160 Nm a čas nabitia z 30 na 80 % – 30 min.
Zaujímavosťou je, že tento cenovo dostupný elektromobil má vysúvateľné/zasúvateľné kľučky či bezrámové okná dverí. V rámci prevedenia interiéru je dostupná čierno-biela a čierno-šedá kombinácia. V kabíne tiež nájdeme malý 5″ digitálny prístrojový panel a veľký 12,8″ centrálny dotykový displej infotainmentu, ktorý podporuje „mobilné diaľkové ovládanie“, OTA aktualizácie či hlasové ovládanie. Model Nammi 01 tiež ponúkne množstvo jazdných a bezpečnostných asistentov.
S príchodom elektromobilu Dongfeng Nammi 01 na domáci trh sme spoznali aj jeho čínsku cenu, ktorá je o 5 000 RMB (cca 640 €) nižšia ako v prípade predpredaja. Model tak stojí 74 800 až 104 800 RMB (cca 9 600 až 13 500 €). Oveľa podstatnejšia však bude cena Nammi 01 pre slovenský trh. Slovenské zastúpenie spoločnosti Dongfeng pritom aktuálne informovalo, že cena sa bude pohybovať v rozmedzí 19 000 až 23 000 € v závislosti od stupňa výbavy.
Taktiež sa dozvedáme, že na slovenskom trhu bude dostupný model s výkonom 70 kW a 42,3-kWh batériou, ktorý má ponúknuť dojazd „až 430 km WLTP“. Tu je však treba dodať, že 430 km je oficiálny dojazd podľa čínskeho cyklu CLTC, takže podľa „prísnejšieho“ cyklu WLTP to bude určite menej.
Taktiež dodávame, že aj keď slovenský Dongfeng aktuálne avizuje 42,3-kWh batériu, nemusí to znamenať, že napr. neskôr nebude dostupná verzia s kapacitne menšou batériou (31,45 kWh). A ďalšou zaujímavou správou je, že Dongfeng Nammi 01 príde na slovenský trh toto leto.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ďalší čínsky elektromobil smeruje do SR. Voyah Passion sa postaví aj Tesle Model S
Dongfeng M-Hero 917 mieri aj na slovenský trh. Ponúkne výkon 800 kW či 140-kWh batériu
„Cenovo dostupné“ elektromobily sa konečne chystajú na trh. Akých modelov sa dočkáme?
ODBER NOVINIEK
8 komentárov
Tak sa rozhliadnime, čo si na Slovensku za 19 až 23 tis. Eur dožičíme, ak netrváme na tom, že „stoj čo stoj“ musíme mať električku ……
Však u vás si běžný 60 letý chlap kupuje byty za 500k euro. 😀
8
Ešte ani neprišiel a už zavádzajúca informácia o dojazde.
Chlapi … dojazd Vás trápi ??? Veď to je autíčko do mesta. Aj keby malo dojazd 200 km, tak v meste s ním jazdíš tri dni v pohode. Aj v tej našej hlavnej dedine, či ako sa ta Blava volã.
ja som dojazd nespomenul, mňa „trápilo niečo iné:
„Čo si na Slovensku za 19 až 23 tis. Eur dožičíme, ak netrváme na tom, že „stoj čo stoj“ musíme mať električku …… A dá sa toho viac. Nulové emisie v stope za autom nesmieme glorifikovať!, len ich je možno menej, a vznikajú na iných miestach …..
Len nech čím skôr príde elektro vo velkosti Dacie Sandera za 19 – 23 tis.e a uvidíte ten frmol na Slovensku! Počkajme si na to ?
Tak tak presne tak. Aj Dacia spring by stačila, keby bola aspoň a pol metra dlhšia. Ale aj toto čínske čudo už bude akceptovateľné, a ja sa prvú viac pôjdem spýtať do showroomu, či by mi nespravili baterku na 30kw – 5000 eur 😀