Dongfeng Box má kompletný slovenský cenník, ktorý zrejme ovplyvnili nové clá

17

Jednou z najväčších nádejí v rámci cenovo dostupných elektromobilov bol pre slovenský trh dlhšie avizovaný subkompaktný hatchback Dongfeng Box. Jeho cena mala začínať na 18 990 €, škrt cez rozpočet však zrejme spravili tzv. „dočasné vyrovnávacie clá“ EÚ, naznačuje aktuálny kompletný cenník.

V októbri minulého roka slovenské zastúpenie automobilky Dongfeng oznámilo, že sa v roku 2024 dočkáme elektromobilu s cenou od 18 990 €. Bolo pritom jasné, že pôjde o 5-miestny hatchback segmentu B s rozmermi 4 030 x 1 810 x 1 570 x 2 660 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) , ktorý sa doma v Číne predáva pod menom Nammi 01.

V júni tohto roka sme sa dozvedeli, že tento model sa bude na našom trhu predávať ako Dongfeng Box, pričom bol oznámený príchod prvej verzie na náš trh, a to najvyššie postavenej. Tá podľa Dongfengu ponúka výkon 70 kW, krútiaci moment 160 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,6 s, maximálnu rýchlosť 140 km/h, 42,3-kWh LFP batériu, dojazd 340 km (WLTP), nabitie z 30 na 80 % za 30 min a vyšší stupeň výbavy. Avizovaná pritom bola za cenu 21 990 €.

Aktuálny cenník asi nepoteší

Aktuálny kompletný cenník, na ktorý upozornil nás čitateľ Miloš, za čo mu aj touto cestou ďakujeme, však už ukazuje iné ceny. Žiaľ, podstatne vyššie. Základná verzia s 31,4-kWh batériou a dojazdom 240 km (WLTP) totiž stojí 22 990 € a verzia s väčším dojazdom sa u nás predáva za 24 990 €, resp. 26 490 € vo vyššom stupni výbavy.

dongfeng box

Zdroj: Dongfeng

Toto navýšenie oproti avizovaným cenám pritom takmer presne zodpovedá tzv. „dočasným vyrovnávacím clám“, ktoré EÚ zaviedla minulý mesiac na elektromobily dovážané z Číny. Na Dongfeng by sa totiž malo vzťahovať dodatočné clo vo výške „váženého priemeru“, ktoré EÚ vyrubila spolupracujúcim spoločnostiam, v prípade ktorých sa neviedlo samostatné antisubvenčné vyšetrovanie. A to 20,8 % po nedávnej miernej korekcii.

Dongfeng Box tak takmer dorovnal aktuálnu základnú cenu asi svojho najväčšieho európskeho konkurenta, ktorým sa onedlho stane Citroen e-C3 vyrábaný na Slovensku. Citroen e-C3 s výkonom 83 kW, dojazdom 326 km (WLTP) a zrejme slabšou výbavou sa u nás totiž predáva od 23 490 €. A budúci rok má prísť na trh verzia s dojazdom 200 km a cenou cca 20 000 €.

Len „dočasné“ clá?

Každopádne, ako už z názvu aktuálne zavedených „dočasných vyrovnávacích ciel“ vyplýva, tie môžu byť len dočasným opatrením. Zdá sa pritom, že takto chce EÚ prinútiť Čínu k rokovaniam ohľadom tamojšieho subvencovania výrobcov elektromobilov a súvisiaceho dodávateľského reťazca, ktoré sa EÚ zdá mimoriadne „štedré“.

Jednou z obáv pritom môže byť, že čínska vláda chce takto pripraviť pôdu pre ovládnutie automobilového trhu v ére elektromobility. Avšak najmä nemecká vláda a nemecké automobilky sú proti týmto zvýšeným clám. Obávajú sa totiž odvetných opatrení, ktoré by ich mohli poškodiť v rámci najväčšieho automobilového trhu sveta.

dongfeng box interier

Zdroj: Dongfeng

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla zvýšila ceny Modelu 3 aj pre SR. Zrejme ide o dôsledok „čínskych“ ciel
Stellantis popiera oneskorenie „lacného“ Citroenu e-C3 zo SR kvôli nečakaným problémom
Najmenší elektromobil od Hyundaiu odhalil prvú cenovku
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

17 komentárov

  1. RIP Dongfeng, a tak som sa tešil na elektromobil pod 20k… Je sice o 1000 € drahsi ako slubovali, ale zato ma o 100km kratsi dojazd! To sa potom uz oplati si priplatit 500€ za e-C3.

    • Snad by si svoje peniaze nedal do rúk komunistov. Je do očí bijúce, že chcú zlikvidovať EU automobilový trh, čo spôsobí pokles životnej úrovne každého európana. Nepodielajte sa na tom kupovaním čínskych áut.

      • Tak nech europski vyrobcovia ponuknu auto aj pre chudobnejsiu skupinu Europanov ! Ja osobne nepotrebujem kvantum elektroniky a aplikacii v aute…dokonca ani klimu nepouzivam

  2. Dobrý deň pán Bakša! Vyrovnávacie clo 20,8 % by sa malo počítať z ceny na dovoznej faktúre do EÚ! Ak je to plus 20,8 % až na predajnú cenu, tak si o tých 20,8 % „prilepšili“ aj predajcovia v EÚ, a to teda nemuseli !!! ….

    • Pán Bakša by mal upresniť, že clá sú podstatne vyššie a nie len cca 20%. Doterajšie clá na autá z Číny boli vo výške 10%. Novo pridané sa pridávajú k doteraz existujúcim clám. Teda platíte clo z cla. Z ekonomického hľadiska ide o mimoriadne perverzné nariadenie. Už len z tejto koncepcii vidíte idiokraciu EU.

      Druhým problémom je že EU sa plne demaskuje. Nikdy nešlo o žiadny European Green Deal, ale iba o preformátovanie obchodných príležitostí pre veľkých hráčov a zníženie spotreby pre masy.

      Tretím problémom je drzé a arogantné navýšenie cien malých lacných áut pre strednú a nižšiu triedu. Bohatí dostávajú dotácie na drahé Tesly, drahé európske EV a na spaľovacie autá. Chudobní naopak clá na lacné EV! Toto je perverznosť najvyššieho stupňa.

  3. Zlú ekonomickú politiku voči Číne začali USA už po 2. svetovej vojne. Bez cla dovážali „čínsky brak“ vo veľkom, a tak posilňovali čínske hospodárstvo! Donedávna platili USA už desiatky rokov do nejakého čínskeho povojnového rozvojového fondu 300 mil. USD ročne, až si to všimol „niekto“, kto nechápal prečo tak dlho, keď je už Čína sebestačná! Potom prišli v USA a EU na to, že Čína je schopná vyrábať lacno a v dostatočnej kvalite, dodali technológie a zákazky, a máme tu dnes silnú sebavedomú Čínu, ktorá hýbe svetom !!! A naše panstvo teraz nevie čo s tým …..

    • Čína stále tvrdí, že je rozvojová krajina a teda potrebuje rozvojovú pomoc. S Indiou je to rovnaké, lietajú na mesiac a majú na atómové zbrane, ale dostávajú rozvojovú pomoc. A súčasne sa tieto krajiny organizujú v BRICS a snažia sa potopiť západné darcovské krajiny. Rozumie tomu niekto?

      • Myslíte si že západ dával niečo rozvojovým krajinám zadarmo? Myslíte si že nám dáva západ eurofondy zadarmo? Skúste sa zamyslieť…

        • Nič nie je na tomto svete dokonalé, ale menej platíme ako dostávame, sme čistý príjemca. To, že sa veľká časť peňazí rozkradla a nepoužila na rozvoj krajiny, je naša chyba a chyba kontroly z EÚ. Čína sa vďaka pomoci stala svetovou veľmocou, my sme tiež mohli byť úplne inde, ako sme, len akosi nevydalo.

          • Chlapi, svet nie je Č/B! 🙂 Všetci máte časť pravdy! Nedá sa to „objať“ tu v jednom komentári! Kolónie sa môžu sťažovať na kolonizátorov a tak ďalej! Mali by sme však my dnes zostať dostatočne bystrí, a nedať sa opiť rožkom !!! 🙂

          • Zabúdate na porovnanie vstupov (ako napríklad eurofondy) a výstupov (nezdané korporácie na našom území – transfer pricing, exploatácia zdrojov kolonizátormi a podobne). Dovolím si tvrdiť, že rozsah korupcie je ďaleko menej závažný problém ako neefektívne nakladanie s peniazmi a neplatením daní korporáciami a oligarchami.

          • Vývoj nezastavia ani clom ani všelijakými obštrukciami.Len oddialia masivmy nástup elektromobilov.
            O všetkom rozhodne cena a spotrebiteľ.

Pridajte komentár