„Nemecká NASA“ predstavila vodíkovo-batériové koncepčné auto s dojazdom 1 000 km

4

Nemecké centrum pre letectvo a vesmír (DLR) predstavilo ďalší zo svojich koncepčných elektromobilov. Novinka, ktorú označuje ako Interurban Vehicle (IUV) – „medzimestské vozidlo“, bolo navrhnuté tak, aby zvládlo dojazd 1 000 km. A to pomocou kombinácie palivových článkov na vodík a externe nabíjateľnej batérie.

5-miestny koncepčný elektromobil IUV meria 5 metrov na dĺžku a 2 metre na šírku. Napriek komplikovanejšiemu pohonu váži akceptovateľných 1 600 kg a má spĺňať prísne bezpečnostné normy.

Nemecké centrum sa pritom chváli ľahkou karosériou, ktorá váži 250 kg. To má byť cca o štvrtinu menej, ako je tomu v prípade konvenčných vozidiel z rovnakého segmentu. Karoséria totiž do značnej miery pozostáva z polymérov vystužených vláknami.

V niektorých častiach nájdeme aj hliník alebo tzv. sendvičové materiály. A to najmä tam, kde sa požaduje vysoká tuhosť a vysoká miera absorpcie energie v prípade nárazu. Čo sa týka sendvičových štruktúr, tie sa skladajú z vláknových kompozitných materiálov, plastovej peny či balzového dreva.

Vodíkovo-batériový pohon

Pohonný systém hybridného elektromobilu Interurban Vehicle alias IUV pozostáva z palivového článku s výkonom 45 kW,  700-barovej tlakovej nádrže na vodík a batérie s kapacitou 48 kWh. Táto konfigurácia má podľa DLR zabezpečiť dojazd až 1 000 km.

Elektromotory vozidla produkujú výkon 136 kW a umožňujú dosiahnuť maximálnu rýchlosť 180 km/h. Proces tankovania vodíka má trvať rovnako dlho, ako je tomu pri tankovaní spaľovacieho auta. Batériu vozidla je možné nabíjať aj z externých zdrojov. Tzn. napríklad prostredníctvom nabíjacích staníc. Ako dlho to trvá, však Nemci neprezradili.

Palivový článok je umiestnený v prednej časti vozidla, zatiaľ čo batéria vzadu. Nádrž, ktorá pojme cca 7,5 kg vodíka, je nainštalovaná v rámci podvozka. Koncepčné vozidlo je tiež navrhnuté tak, aby bolo pripravené na autonómne riadenie druhej najvyššej úrovne, t.j. 4.

dlr interurban vehicle iuv

Zdroj: DLR

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ultraľahké vodíkovo-batériové auto za 15 000 € od Nemeckého centra pre letectvo a vesmír
Tesla mohla vyrobiť elektromobil s dojazdom skoro 1 000 km už pred rokom, tvrdí Musk
Prinesie Mercedes elektromobil s dojazdom 1 000 km aj do sériovej výroby?

Zdroj: DLR

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Je to hybridné vozidlo a teda technický nezmysel. Je to vodíkové vozidlo a teda technický nezmysel. Jednoducho nezmysel na druhú…

    Akosi sa im nechce intenzívnejšie skúmať LFP a sodíkové batérie. Skončia asi ako nemecké mobilné telefóny.

    Je až neskutočné, aké dlhodobé ignorovanie vývoja BEV nám ukázali automobilky EU.

    Inak jedno logické využitie v dopravnom prostriedku by tu bolo, ale nie na Zemi 🙂

Pridajte komentár