Slovenský trh s elektromobilmi rozšíria tento rok aj modely od automobilky Dongfeng Motor. Nedávno sme pritom spoznali „predpokladané“ slovenské ceny výkonného „SUV-čka“ strednej triedy – DFSK Seres SF5.
Ako sme už písali, na slovenský trh prichádza nová automobilka Dongfeng, a to z Číny. V SR sa pritom dočkáme aj elektrických modelov značky DFSK, ktoré sú výsledkom spolupráce Dongfengu so spoločnosťou Chongqing Sokon.
A jedným z týchto modelov je výkonné športovo ladené SUV strednej triedy, DFSK Seres SF5. To bude dostupné ako čistokrvný elektromobil, ako aj plug-in hybrid. Na náš trh by mal model doraziť v 4. kvartáli tohto roku.
DFSK Seres SF5 má podobné rozmery ako Tesla Model Y – 4 700 x 1 930 x 1 626 x 2 875 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor). Svetlá výška vozidla dosahuje 181 mm, kufor poskytuje objem len 367 l. Prednosť pred praktickosťou teda zrejme dostal športový dizajn.
Výkon elektrickej verzie, ktorá nesie označenie DFSK Seres SF5 BEV je „superšportových“ 510 kW (684 k). Stoja za ním 2 elektromotory integrované v rámci prednej a zadnej nápravy. Vozidlo teda disponuje pohonom všetkých kolies. Pôsobivý je aj krútiaci moment, a to 1 040 Nm.
Čínsky elektromobil s hmotnosťou 2 370 kg vďaka tomu zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,5 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 255 km/h. O dopovanie elektromotorov sa stará batéria s kapacitou 90 kWh, ktorá zabezpečí vozidlu dojazd 500 km podľa „optimistického“ cyklu NEDC.
PHEV s vysokým e-dojazdom
Model DFSK Seres SF5 bude dostupný aj ako plug-in hybrid (PHEV), a to v dvoch verziách s pohonom jednej nápravy (EVR 2WD) alebo oboch náprav (EVR 4WD). „4-kolka“ disponuje rovnakým výkonom a krútiacim momentom ako plne elektrická verzia, „zadokolka“ má polovičné parametre. Spaľovací motor má v prípade oboch verzií objem 1,5 l. Objem palivovej nádrže je taktiež zhodný, a to 56 l.
Ďalšie špecifikácie plug-in hybridnej verzie:
- Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 6,4 / 4,8 s
- Maximálna rýchlosť: 190 / 230 km/h
- Kapacita batérie: 35 kWh
- Elektrický dojazd: 150 km (NEDC)
Predpokladané ceny
Manažér predaja slovenského zastúpenia automobilky Dongfeng, Rastislav Lacko, nám v novembri minulého roka povedal, že verzia EVR 4WD v plnej výbave bude stáť okolo 63 000 € s DPH. Aktuálne sa dozvedáme, že ceny modelu DFSK Seres SF5 by sa mali pohybovať v rozmedzí 48 000 až 63 000 € („predpokladané ceny“). A to v závislosti od motorizácie a výbavy.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prvé elektromobily značky DFSK pre slovenský trh opustili výrobnú linku
Čínsky elektrický bestseller prichádza do Európy. Cena začína na 9 999 €
Čínska elektromobilka „MajsterSveta“ sa chystá do Európy vďaka Enelu
37 komentárov
už vieme ako vypadá zázrak z číny, už vieme aj ceny a kedy EU bude vedieť ako dopadli testy EURO NCAP ?????????????????? Okrem toho nevieme ako sa budú predávať a kto bude garančne zodpovedať za vozidlo a kde sa budú servisovať….
Automobilka Dongfeng bude mať v SR 14 showroomov a určite aj servisnú sieť.
No tak toto je „bombová“ informácia. Už sa na tie showroomy teším.
Toto je jedno veľké mínus Tesly z môjho pohľadu – taká nákupná nepohoda. Zaplatím si auto a musím si preň cestovať niekam do Holandska? A servis = nula. Však si zacestuj do Viedne alebo do Prahy. No čo ti ja viem… Asi som moc pohodlný.
nemusis, kludne si kup auto aj v draciku, snad budes mat tu svoju nakupnu pohodu 😉 a Tesly nechaj normalnym ludom 😉
Si milý ako moja svokra, Anonym…
Beriem ho !!!
P
Ze slovenske ceny od 48t a vac je palba
Blázni! Cinske suv, bezpeč.testy podla mna na úrovni trojkolky z dracika. No co je uz uplny trapas, ze pri cene 63.000e dojazd do 150km!!!!! Cize v reale tak 80km! Hanba!
a vieš vôbec o čom píšeš?
500 km ak by si vedel čítať plug in hibrid ma 150 km som rad ze. Takýto rozumný ľudia mudruju do veci ocom nemajú ani poňatia keď nato nemáš tak nerieš ja som tiež není zástanca e áut a preto nemudrujem dotoho
Ti sa tomu rozumies ako koza petržlenu ,tak bud ticho
Ser em taky sereš
Zatiaľ to vypadá že s BEV chcú v EU Číňania preraziť vo vyššej strednej triede. V tomto segmente už majú dostatočne dimenzovanú výrobnú kapacitu. Crash testy nie sú problém, ani zvládnutie vysokopevnostných ocelí v konštrukcii karosérií. Skutočný nástup pocítime hlavne na nižších segmentoch o pár rokov. Až pokryjú hlad po lacných BEV vo vlastnej krajine. Tam majú aj oni nedostatok výrobných kapacít pre produkciu LFP batérií.
Len pre ilustráciu, v Číne sa v 2020 vyrábalo 75% batérií z celkovej produkcie sveta. Potom odrátajte zo svetovej produkciu výrobu pre Teslu v USA. A čo zostane pre EÚ? Figa borová…
Uplny trapas, ze pri cene 63.000e dojazd do 150km!!!!! Cize v reale tak 80km! Hanba! S tym v strednej truede nezaboduju! 80km maju dojazd mini auta u konkurencii.
Nauc sa citat, 150 km dojazd ma plug in hybrid.
nechaj ho tak, to je jurij, kym to nie je v azbuke tak tomu nerozumie…
63k za toto okopirovane cudo? povedzte mi jediny dovod, preco by som si uz za tie prachy nekupil rovno Teslu Y ?
Odpoviem ti na rovinu – za svoje prachy si môžeš kúpiť naozaj, čo len chceš. Trebárs aj helikoptéru.
Už dávno sú preč časy, keď si bol v akomsi „poradovníku“ na Škodu, Ladu, alebo trebárs na Trabanta…
Nekrič hop…..veď vieš. Ak to takto pôjde ďalej v EU a vo svete,bude to pravý opak toho čo píšeš.
jozko jozko, zase kecas, ako vzdy… nemozem si kupit co len chcem, a poradovniky su aj dnes 😉 chces priklad? Cybertruck 😉 nemozem si ho este kupit, a velmi by som chcel, no a som v poradovniku 😉
Za 60000 € sa dajú ešte aj normalne auta V8 6.4l kúpiť Nie „uzasny“cinsky elektrohovnomobil.To kto si kúpi musí byť ozaj na hlavu padnuty
nastartuj si ho v garazi a zavri dvere… napis potom ako sa ti dycha 🙂
ved nemusis si tento cinsky nezmysel kupovat, pockaj si na Cybertruck napriklad 😉 ja uz cakam 😉
To nemyslíš vážne že čakáš na cybertruck? To by som ani autom nenazval dizajnovo asi najhoršie auto aj z Fiat multipla na svete.Potom rýchlo utekaj keď ti nabúra ten autopilot a začnú ti horieť baterky .
Ty si už dávno vyhoretý, DODGE!
Jožko hadam si nemyslíš ze čínsky elektrosrackomobil je to pravé orechové? KED ANO TAK TY SI POTOM NA HLAVU PADNUTY A Z 13TEHO POSCHODIA.A čo sa týka elektromobily je to krok vedľa to budúcnosť nieje v žiadnom prípade.Len jedna vec ešte od klial sa zozenu suroviny na milióny batérií a aj keď čo s nimi ???
Môžeš sa na to pozrieť aj z opačného uhla pohľadu. Napríklad – kto si ešte dnes tie „normalne auta V8 6.4l“ kúpi, musí byť ozaj na hlavu padnuty…
Jožko hadam si nemyslíš ze čínsky elektrosrackomobil je to pravé orechové? KED ANO TAK TY SI POTOM NA HLAVU PADNUTY A Z 13TEHO POSCHODIA.A čo sa týka elektromobily je to krok vedľa to budúcnosť nieje v žiadnom prípade.Len jedna vec ešte od klial sa zozenu suroviny na milióny batérií a aj keď čo s nimi ???
No neviem zdá sa mi veľa € za čínu
to sa ti nezda, to JE VELA!!!
Jožko hadam si nemyslíš ze čínsky elektrosrackomobil je to pravé orechové? KED ANO TAK TY SI POTOM NA HLAVU PADNUTY A Z 13TEHO POSCHODIA.A čo sa týka elektromobily je to krok vedľa to budúcnosť nieje v žiadnom prípade.Len jedna vec ešte od klial sa zozenu suroviny na milióny batérií a aj keď čo s nimi ???
daj sa liecit blbecek…
alebo radsej rovno zakopat…
Hovoríš o sebe blbecek retardovany?
Hovoríš o sebe blbecek retardovany? Ešte jedna vec Anonimko to si vždy taký prijebany keď ma niekto iný názor tak je blbecek a ma sa zakopat? Niesi ty náhodou rodina z Igorom Matelkovicom ? Ten prska na všetkých čo sním nesúhlasia a majú iný názor alebo chodíte spolu na tu istú kliniku do rakúska a odovzdávať si poznatky z narusenosti.
Jake nervy chycil 😀 😀
Se r em taky seres