Elektrický DeLorean predvádza dokonalý autonómny drifting. Na čo je to dobré?

2

Mnohí sa obávajú, že systémy autonómneho riadenia ich v budúcnosti oberú o zážitky z jazdy. Ako však ukazujú praktické testy kultového modelu DMC DeLorean prerobeného na autonómny elektromobil, za ktorým stojí Standfordská univerzita, táto technológia môže priniesť na palubu vozidla množstvo zábavy. Cieľom je pritom zachraňovanie ľudských životov.

Fanúšikovia filmu Návrat do budúcnosti určite veľmi dobre poznajú športové kupé DMC DeLorean, ktoré prežilo vďaka tejto trilógii podstatne dlhšiu dobu ako v skutočnosti. Veď necelé 2 roky po spustení jeho výroby vyhlásila mladá automobilka DMC bankrot.

Tento model z 80. rokov si pritom vybralo Laboratórium dynamického dizajnu Standfordskej univerzity na svoj výskumný projekt MARTY – Multiple Actuator Research Testbed for Yaw control, ktorý sa zaoberá výskumom riadených vyhýbacích manévrov, uvádza Insideevs.

Marty bolo pritom krstné meno hlavnej postavy spomínaného filmu Návrat do budúcnosti. A pri pohľade na schopnosti testovacieho automobilu DMC DeLorean by sa mohlo zdať, že ten sa aktuálne vrátil z budúcnosti, kde získal pokročilú technológiu autonómneho riadenia.

DeLorean prerobený na elektromobil

Pod „kapotou“ špeciálneho testovacieho modelu DeLorean nájdeme úplne nový elektrický pohonný systém, pričom o batériu a dva elektromotory poháňajúce zadnú nápravu sa postarala spoločnosť Renovo. Motory produkujú neskutočný krútiaci moment 7 000 Nm, čo uľahčuje riadenie pôsobivého autonómneho driftovania.

Driftovaním k záchrane životov

Strojovo presný driftting z nasledujúceho videa nie je samoúčelný. Aj prostredníctvom neho totiž Laboratórium dynamického dizajnu zdokonaľuje svoje autonómne vozidlo. Cieľom pritom je, aby auto čo najlepšie zvládalo zložité situácie. A to nielen jazdu po šmykľavom povrchu, ale aj bezpečné vyhýbanie sa prekážkam, napríklad protiidúcemu vozidlu, ktoré náhle vojde do vedľajšieho jazdného pruhu, čo samozrejme môže zachraňovať ľudské životy.

Reakcie systému sú pritom podstatne rýchlejšie ako u človeka, ktorý sedí za volantom a riadi vozidlo. Takže to, čo vyzerá na prvým pohľad ako zábava, má ďaleko hlbšie opodstatnie.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Slovák šéfujúci „Tesla AI“ vysvetľoval, ako sa ich elektromobily učia
Plne autonómne Tesly by mali stáť podľa Muska 100 až 200 tisíc $
Elon Musk: Tesla začne do 2 rokov dodávať elektromobily bez volantu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Krásné, u tohoto by se hooodně zapotil i profi jezdec. A předpokládám, že 99,9% běžných řidičů by vůbec nemělo šanci to projet.

Pridajte komentár