Koncern Daimler, pod ktorý patrí aj automobilka Mercedes-Benz, uvádza, že vytvoril špecializovaný tím, ktorý má posunúť priemyselné štandardy elektromobility na novú úroveň. A to aj v rámci nabíjacej infraštruktúry, pričom chystá extrémne 3 000 kW nabíjacie systémy. Tiež sa máme tešiť na batérie, ktoré prinesú lepšie vlastnosti.
Portál Electrek zistil, že spoločnosť Daimler hľadá zamestnanca na pracovnú pozíciu „senior inžinier elektromobility pre oblasť nabíjacích systémov vozidiel“. V rámci tejto pracovnej ponuky uvádza, že zamastenec bude mať na starosti stratégiu nabíjacích systémov novej generácie, vrátane nabíjacích staníc s výkonom až 3 000 kW.
Výkonnejšie ako Tesla Megacharger
Tieto systémy by mohli byť súčasťou infraštruktúry pre chystané elektrické nákladné automobily. Daimler okrem iného predstavil v minulom roku elektrický ťahač Freightliner eCascadia, ktorý spadá do rovnakej triedy ako ťahač Tesla Semi. V prípade Tesly sa pritom hovorí o nabíjacích stanciach „Megacharger“ s výkonom 1 000 až 1 600 kW.
To by bol jednoznačný rekord v tejto oblasti, avšak zdá sa, že Tesla by mohla byť časom prekonaná infraštruktúrou s nabíjacími stanicami o výkone až 3 000 kW. Tesla pritom sľubuje nabitie elektrického ťahača Semi s dojazdom 800 km na 80 % len za 30 min. Ďalšie 2 až 3-násobné teoretické urýchlenie nabíjania by pritom určite prispelo k boomu elektrickej nákladnej dopravy.
Lepšie batérie
Daimler taktiež informuje, tentokrát oficiálne, že uzatvoril strategické partnerstvo s americkou spoločnosťou Sila Nanotechnologies. Tá sa zaoberá vývojom materiálov pre batérie. Jej nová technológia Li-ion batérií má zabezpečiť koncernovým elektromobilov, vrátané značky Mercedes-Benz, vyšší výkon, rýchlejšie nabíjanie a väčší dojazd.
Nové batériové články majú mať vyššiu energetickú hustotu ako súčasné batérie. A to aj vďaka elektródam z kompozitného materiálu, ktorý tvorí z veľkej časti kremík. Nová chémia má už dnes preniesť 20 % zlepšenie vlastností v porovnaní s bežnými Li-ion batériami, pričom má potenciál na zlepšovanie.
Ďalšími výhodami majú byť vyššia bezpečnosť a stabilita cyklov, čo celkovo umožní výrobu výkonnejších batérií s dlhšou životnosťou, ktoré zabezpečia elektromobilom väčší dojazd. Technológiu má byť pritom možné integrovať v rámci výroby bežných Li-ion batérií, takže ich produkcia nevyžaduje nové investície.
Zdroj titulnej fotografie:
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Daimler predstavil konkurenta pre elektrický ťahač Tesla Semi
Technológia slovenského startupu má predĺžiť životnosť batérií elektromobilov
Porsche a BMW spustili nabíjaciu stanicu, ktorá zabezpečí 100 km dojazd za 3 min